دانشمندان ژاپنی با سرعت انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت را شکستند

به گزارش تور بالی اندونزی، محققان انستیتوی ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات ژاپن (NICT) با افزایش دو برابری سرعت اینترنت روی کابل های فیبرنوری پیروز شدند رکورد جدیدی در سرعت انتقال اطلاعات برجا بگذارند.

دانشمندان ژاپنی با سرعت انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت را شکستند

این دانشمندان با ثبت رکورد 319 ترابیت بر ثانیه، سریع ترین اینترنت ممکن تا کنون را خلق کردند. رکورد سرعت قبلی اینترنت، 178 ترابیت بر ثانیه بود که آگوست سال پیش و به وسیله محققانی از دو کشور ژاپن و بریتانیا به ثبت رسید.

موسسه NICT ژاپن در یک بیانیه عمومی گفت دانشمندان این انستیتو پیروز شدند با طراحی یک سیستم انتقال داده از راه دور مبتنی بر کابل های فیبرنوری چهار هسته ای با روکش و قطر استاندارد کابل های فیبرنوری رایج امروزی، پهنای باند گسترده تری فراهم نمایند.

این دانشمندان به جهت اینکه اطلاعات در فاصله زیاد خراب یا شکسته نشده و سرعت کند نگردد؛ نتایج خود را از حالت آزمایشگاهی محدود خارج نموده و سرعت انتقال داده را روی یک فاصله 3001 کیلومتری برابر با 1864 مایلی تست کردند و سرعت 319 ترابیت بر ثانیه بدون افت سرعت یا مخدوش شدن اطلاعات به دست آمده است.

این سرعت به صورت تئوری و فرضی می تواند به افراد اجازه بدهد 7 هزار فیلم HD را در کمتر از یک ثانیه دانلود نمایند. دانشمندان ژاپنی خاطرنشان کردند که این سرعت ها برای استفاده در زیرساخت اینترنت و انتقال مقادیر زیادی از اطلاعات در مسافت های طولانی بین قاره ای و کشوری است و برای مصرف نماینده نهایی نیست.

فناوری در دسترس ولی گران قیمت

سایت مادربورد در یادداشتی می گوید سیستم نو انتقال داده روی کابل های فیبرنوری چهار هسته ای، کاملا در محیط های واقعی امروزی قابل پیاده سازی است و فقط به تنظیم دقیق بیشتری احتیاج دارد. با این وجود، نتایج به دست آمده برای مسافت های آزمایشگاهی بوده و باید دید در مسافت های بسیار طولانی تر اقیانوسی آیا این اهداف محقق می گردد یا خیر!

مشکل دیگر به کارگیری این اختراع، قیمت گران در مقایسه با کابل های فیبرنوری تک هسته ای امروزی است. قیمت گران این اختراع باعث می گردد که فعلا و به زودی شاهد استفاده از آن در پهنای باند زیرساخت اینترنت نباشیم. آنچه که بسیار اهمیت دارد؛ قطر و روکش استاندارد این کابل های فیبرنوری است که باعث می گردد دسترسی گسترده ای داشته باشد و احتیاج به به روزرسانی های فناوری و زیرساختی یا تغییرات اساسی در فناوری های فعلی نباشد.

این پیشرفت نسبتا عظیم می تواند در فناوری های 5G و 6G مورد استفاده قرار بگیرد و باعث افزایش سرعت آن ها در بخش های زیرساختی گردد. انتظار می رود تا سال 2030 این فناوری ها به طور گسترده ای در اینترنت جهانی مورد استفاده قرار بگیرند.

کاربران نهایی امیدوار هستند نتایج این یافته ها و رکوردشکنی های سرعت اینترنت در زندگی روزمره آن ها و سرویس های اینترنتی که استفاده می نمایند؛ نمود پیدا کند و باعث افزایش سرعت اتصال آن ها به داده های آنلاین گردد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1868

به "دانشمندان ژاپنی با سرعت انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت را شکستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشمندان ژاپنی با سرعت انتقال داده 319 ترابیت بر ثانیه؛ رکورد سرعت اینترنت را شکستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید