دو غذای خراسانی ثبت جهانی می شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/خراسان رضوی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به برنامه ریزی این سازمان به منظور ثبت جهانی دو غذای خراسانی اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم با ثبت غذاهای خراسانی از ثبت آنها به نام دیگر کشورها، پیشگیری کنیم.

دو غذای خراسانی ثبت جهانی می شوند

مرتضی رحمانی موحد در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به ثبت دو غذای خراسانی، اظهار کرد: دو غذای معروف و اصیل این استان یعنی شیشلیک و شله مشهدی را به ثبت ملی رسانده ایم، در تلاش هستیم تا علاوه بر ثبت جهانی شیشلیک و شله مشهد، دو غذای دیگر سنتی و اصیل خراسان را ثبت جهانی کنیم.

رحمانی موحد با بیان اینکه برنامه های رویداد سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری که هفته قبل در مشهد برگزار شد نیز به همین دلیل بود، شرح داد: برگزاری جشنواره های منطقه ای تاثیر زیادی بر ثبت جهانی غذاها دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: با این نوع از برنامه ها غذاهای سنتی ایران، شناسایی شده و در مقیاس جهانی معرفی می شوند که این اقدام تاثیرات زیادی برای آنکه عموم مردم با غذاهای ایرانی آشنا شوند دارد، همچنین از ثبت این غذاها به نام دیگر کشورها نیز جلوگیری می شود.

وی از برگزاری جشنواره بعدی غذا در کرمان و منطقه 5 خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه استقبال از جشنواره های غذا بسیار خوب بوده است و تا حد زیادی به اهداف خود در برگزاری جشنواره های غذا دست پیدا کرد یم، این رویدادها ادامه می یابد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 921

به "دو غذای خراسانی ثبت جهانی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو غذای خراسانی ثبت جهانی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید