رفعتی: تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، رییس سابق دپارتمان داوری می گوید برداشتن معیار سن باعث شد تا بیژن حیدری بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC راه پیدا کند.

رفعتی: تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد

داود رفعتی، رییس سابق دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در گفت وگو با خبرنگاران در مورد ابهامات به وجود آمده در مورد این که AFC اجازه قضاوت به بیژن حیدری را نداد، اظهار کرد: من چند روز پیش هم در این خصوص صحبت کردم اما حرف های من بد برداشت و منتشر شد. زمانی که کمیته داوران فیفا برای ملاقات پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا به ایران آمده بودند، جلسه ای با ما برگزار کردند و ما دو داور یعنی موعود بنیادی فر و بیژن حیدری را به آن ها پیشنهاد دادیم تا در لیست الیت A قرار بگیرند و بتوانند علاوه بر AFC CUP در لیگ قهرمانان آسیا هم سوت بزنند اما به دلیل این که مسئولان کمیته داوران AFC فکر می کردند سن او زیاد است و سرمایه گذاری آن ها روی جوانان بود، فقط بنیادی فر توانست به آن لیست برسد.

وی ادامه داد: البته بعد از آن تغییری در معیار و قانون کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا به وجود آمد و آن ها معیار سن را از قوانین خود حذف کردند و این باعث شد که بیژن حیدری هم بتواند به لیست الیت A کمیته داوران AFC برسد و حتی این فصل هم قرار بود در چند مسابقه به میدان برود که شیوع ویروس کرونا و تعطیلی لیگ قهرمانان، مانع شد.

رفعتی درباره زمان شروع دوباره لیگ گفت: فعلا که لیگ تعطیل است و با این شرایط، تا آخر فروردین هیچ بازی ای برگزار نمی گردد. ما به داوران تمرینات ویژه دادیم و همه آن ها به جز دکتر حیدری در خانه هستند و تمریناتشان را پیگیری می نمایند. از مردم خواهش می کنم نکات بهداشتی را رعایت نمایند تا کسی به این ویروس مبتلا نگردد؛ کاری که در جامعه داوری رخ داده و تنها یک داور فوتبال ساحلی به این بیماری مبتلا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1033

به "رفعتی: تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفعتی: تغییر قوانین AFC، قضاوت حیدری در آسیا را تضمین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید