رودخانه لی در چین در فهرست 10 عجایب آبی دنیا

به گزارش تور بالی اندونزی، رودخانه لی چین | Li River

رودخانه لی چین بدون شک زیباترین رودخانه کشور چین و یکی از دیدنی ترین مناطق این کشور است که توسط مجله معتبر نشنال جئوگرافیک در فهرست 10 جاذبه برتر آبی جهان واقع شده است. این رودخانه فوق العاده در منطقه گویلین واقع شده است و قرار گیری آن در طبیعت یک دست سبز و بی نظیر با کوه های بلند و کوچک باعث شده گردشگران زیادی جذب این مکان فوق العاده شوند. از آن جایی که این جاذبه در بین گردشگران خیلی پر هوادار است و از آن دست جاهایی است که در سفر به چین واقعا ارزش دید دارد، اطلاعات کاملی از آن را در اختیارتان قرار می دهیم. با خبرنگاران باشید.

رودخانه لی در چین در فهرست 10 عجایب آبی دنیا

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رودخانه لی در کشور چین و در منطقه گویلین (Guilin) این کشور واقع شده و طبیعت خاص آن باعث به همراه آوردن شهرت زیادی برای آن به عنوان زیباترین رودخانه چین شده است. رودخانه لی چین 83 کیلومتر طول دارد و فرم مارپیچ آن با آب های شفاف آن باعث شده تا جادوی آن هر کسی را افسون کند و حتی می توان نام آن را در اشعار و داستان های چینی هم به کرات شنید.

کشور چین جایی واقعا شگفت انگیز است که این شگفتی را در گوشه به گوشه آن می توانید ببینید و با هر قدم که در هر جای آن بردارید شگفت زده می شوید و رودخانه لی هم یکی از آن جاهاست که برای عکاسی فوق العاده است و در هر دو سوی آن می توان طبیعت وحشی را دید.

بهترین زمان سفر به رودخانه لی چین

بهترین زمان بازدید از این رودخانه بین ماه های می تا اکتبر است، در این ماه ها روشنایی روز طولانی تر است و دمای هوا هم مطبوع است و حتی شب های آن هم عالی است. ماه های نوامبر تا فوریه هم از ماه های کم آب این رودخانه هستند. آب این رودخانه به اندازه ای شفاف است که به خوبی مناظر اطراف در آن منعکس می گردد و در زمان هایی که هوا خوب باشد و آب بدرخشد، تشخیص این که کدام قله کوه است و کدام انعکاس است، کار سختی است.

از آن جایی که صنعت گردشگری و توریسم در این منطقه در حال توسعه است، کشتی های کروز و قایق های ماهیگیری را هم در این رودخانه می توانید ببینید و بنابراین اگر عاشق دریافت عکس های خاص باشید می توانید یک سفر کوتاه با یکی از این قایق ها و یا کشتی های کروز را امتحان کنید، بهترین وقت هم صبح یا بعدازظهر است.

بهترین مناطق رودخانه لی برای عکاسی

زیالونگ (Xialong): زیالونگ جایی مملو از تپه های زیبا، زمین های کشاورزی و باغ های فراوان است، در روزهایی که هوا بارانی باشد اطراف قله های آن را مه فرا می گیرد و در روزهای آفتابی، آسمان آبی و ابرها را می توان بر فراز رودخانه دید. این منظره ها شما را دقیقا یاد تابلوهای نقاشی می اندازد.

نورهای ماهیگیری رودخانه لی (The Fishing Lights on the Li River): منظره ای فوق العاده از ماهیگیرانی که با فانوسی در دست یا در قایق در تاریکی های رودخانه در حال ماهیگیری هستند. تصور کنید، همین که هوا گرگ و میش می گردد، ماهیگیران فانوس هایشان را یکی یکی روشن می نمایند و کارشان را آغاز می نمایند و تصاویری خارق العاده را به وجود می آورند. این رودخانه آنقدر وسیع و دیدنی است که اگر بخواهیم به شما بهترین مناطق آن را برای عکاسی معرفی کنیم باید حالا حالاها نام ببریم، این دو منظره دو تا از بهترین تصاویرها برای عکاسی هستند.

قایق سواری با قایق های بامبو در رودخانه لی چین

همان طور که در بالا هم به آن اشاره شد، برای گشت و گذار در رودخانه لی هم می توانید با کشتی کروز که مدرن هستند و هم با کلک هایی که از بامبو درست شده اند و سنتی تر هستند، آن را بگردید که اگر واقعا می خواهید عمق زیبایی های طبیعت را ببینید، بهتر است قایق های از جنس بامبو را انتخاب کنید. این قایق ها به آب نزدیک تر هستند و می توانید در حالیکه در یکی از آن ها نشسته اید و در حال لذت بردن هستید، دستتان را در آب ببرید… حداقل زمانی که برای آن احتیاج دارید، 2 ساعت است و بهتر است یک اسنک سبک هم همراهتان باشد.

دانستنی های مفید از رودخانه لی چین

شرایط قدم زدن: جهتی که به موازات رودخانه لی وجود دارد بیشتر از زمین های برنج تشکیل شده است با این وجود تعدادی راه بتنی به صورت جاده هم وجود دارد و بنابراین لازم به کوهنوردی نیست. از طرف دیگر از آن جایی که فقط یک راه وجود دارد مطمئن باشید که گم نمی شوید فقط حتما کفش های مناسب همراهتان باشد.

همراهتان باشد: یک چتر، یک بارانی (اگر در فصل پر بارش به آن جا رفته اید)، یک کرم ضد آفتاب و یک کلاه برای روزهای آفتابی همراهتان باشد. حتما آب و مقداری غذای سبک همراهتان باشد ضمناً در طول جهت هم مغازه هایی وجود دارد که می توانید از آن ها خوراکی تهیه کنید.

قایق سواری در قایق های بامبو: با پرداخت هزینه ای کم می توانید بهترین راه گشت و گذار در طبیعت رودخانه لی چین را تجربه کنید.

ناهار: می توانید ناهار را همراهتان بیاورید و یا این که در یکی از رستوران های چینی سر راه توقف کنید و غذاهای خوشمزه محلی چینی را امتحان کنید.

آن چه که باید بدانید

از 23 آگوست 2017، همه توریست هایی که از کشتی های کروز رودخانه لی استفاده می نمایند باید پاسپورتشان را موقع رزرو کشتی نشان دهند. نکته دیگری که باید بدانید این است که تورهای انگلیسی زبان هم فقط در کشتی های کروز در دسترس است و بنابراین اگر دوست داشته باشید هنگام گشت و گذار اطلاعات هم به دست بیاورید بهتر است کشتی کروز را انتخاب کنید.

منبع: guilinchina.net

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 445

به "رودخانه لی در چین در فهرست 10 عجایب آبی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رودخانه لی در چین در فهرست 10 عجایب آبی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید