سرنوشت تلخ نفت تهران در حال تکرار برای تیم های نفتی خوزستان

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، عبدالکاظم طالقانی در نامه ای خطاب به غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان آورده است: طی چند روز اخیر بخشنامه ای از سوی وزیر محترم نفت مبنی بر اعمال محدودیت های شدید بر فعالیت های ورزشی حرفه ای و قهرمانی در واحدهای تحت پوشش آن وزارتخانه صادر گشت که پس از انتشار در فضای مجازی و برنامه های ورزشی شبکه های مختلف تلویزیونی، باعث بروز چالش های جدی در سطح استان خوزستان گشت. اتخاذ تصمیمی که دو سال پیش برای تیم مدعی نفت تهران با 60 سال سابقه ورزشی، نهایتا به انحلال کامل آن باشگاه سازنده انجامید، در حال تکرار برای دو تیم لیگ رجحان نفتی - خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان و تیم بوشهری پارس جنوبی جم می باشد.

سرنوشت تلخ نفت تهران در حال تکرار برای تیم های نفتی خوزستان

در این نامه عنوان شده است: شاید آن تصمیم غلط راهبردی انحلال نفت تهران به دلیل عدم برخورداری از پشتوانه مردمی در سکوت به فراموشی سپرده شد اما حذف تیم های مردمی و محبوب صنعت نفت آبادان به عنوان نماد فوتبال جنوب و نفت مسجدسلیمان به عنوان اولین باشگاه فوتبال در کشور، بی تردید موجب بروز نارضایتی فوتبال دوستان در استان خوزستان خواهد شد. حمایت های مالی و معنوی از باشگاه های ورزشی پرطرفدار و بومی در مقایسه با حجم و تأثیر آلاینده های نفتی و فرایندهای تولیدی آن روی سلامت جسمانی و روحی و روانی مردم منطقه و تهدیدی که همواره در بطن خود به همراه دارد، واقعا ناچیز و قابل چشم پوشی است.

رئیس هیئت فوتبال استان خوزستان تاکید نموده است: آثار جنگ هشت ساله و حملات بی رحمانه عراق که هنوز بر در و دیوارهای شهر باقی است به دلیل وجود تأسیسات نفتی در این دو شهر و شرایط ملتهب در خلیج فارس، اول از همه متوجه شهرهای نفتی خوزستان می باشد و البته مردم غیور خوزستان همواره نشان داده اند از آب و خاک این وطن اسلامی دفاع نموده و می نمایند. شاید فوتبال در بسیاری از شهرهای کشورمان فقط وسیله ای برای تفریح تلقی گردد اما فوتبال در خوزستان خود زندگی است و در تار و پود افکار و کردار و فرهنگ شهروندان خوزستانی گره خورده است؛ لذا هر تهدیدی که متوجه تیم های فوتبال مردمی خوزستانی گردد، تهدیدی به جان و مال آنان تلقی می گردد و واکنشی غیرقابل پیش بینی و حتماً ناخوشایند به همراه خواهد داشت.

طالقانی در نامه خود خطاب به استاندار خوزستان بیان نموده است: در حالی که تحریم های مالی از یک سو شرایط معیشتی سختی را برای مردم به وجود آورده است و از سوی دیگر عوامل خودفروخته و مزدور وهابی در صدد اغوای نسل جوان خوزستانی هستند، چرا ما باید با تصمیماتی غیرمنطقی دشمن را شاد کنیم؟ از آن جائیکه آمریکای متجاوز به همراهی شیوخ سرسپرده خود در منطقه سالیانه صدها میلیون دلار هزینه می نمایند تا از اولین خاکریز بلند و سرفراز میهن اسلامی ما یعنی خوزستان عبور نمایند، چگونه است که ما برای تقویت روح و روان و انگیزه مردم همواره در صحنه، حاضر نیستیم مبلغی حدود 60 میلیارد تومان یعنی کمتر از 5 میلیون دلار برای تأمین بودجه دو باشگاه مردمی، سرمایه گذاری نماییم.

در این نامه تصریح شده است: آیا وقت آن نرسیده است که همه 18 نماینده محترم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، همان گونه که در اقدامی هماهنگ با تعداد بی شماری از دیگر نمایندگان مراتب نگرانی خود را از شرایط حاکم بر باشگاه پرسپولیس به وزیر محترم ورزش منعکس نمودند، امروز در جهت دفاع از مطالبات مردم حوزه های انتخابی خود همگام با حضرتعالی به عنوان بالاترین مقام اجرایی استان، وارد میدان شده و از بروز این اتفاق نامیمون جلوگیری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 515

به "سرنوشت تلخ نفت تهران در حال تکرار برای تیم های نفتی خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت تلخ نفت تهران در حال تکرار برای تیم های نفتی خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید