سفری در زیر آب با آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور

به گزارش تور بالی اندونزی، آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور

یکی از شهرهایی که امروزه خیل بزرگی از گردشگران را در بسیاری از فصل های سال در خود پذیرا است، شهر کوالالامپور پایتخت مالزی است. این شهر زیبا، جاذبه های فراوانی را در خود دارد که دیدن هر کدام از ان ها برای هر گردشگری خالی از لطف نیست. یکی از این جاذبه های بسیار پرطرفدار در پایتخت مالزی، آکواریوم کی ال سی سیکوالالامپور است و در ادامه با الی شگت همراه باشید تا این آکواریوم زیبا و در عین حال عجیب و شاید تخیلی در مالزی را با یکدیگر بگردیم.

سفری در زیر آب با آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

همانطور که در سطر بالاتر اشاره کردیم، مالزی و پایتختش، جاذبه های زیادی برای گردشگرانی که همیشه تعدادشان از قبل هم بالاتر می رود، دارد. آکواریوم KLCC کوالالامپور، یکی از آکواریوم های بزرگ دنیا است و جز اولین مکان هایی است که هر گردشگری در مالزی، تصمیمی قطعی برای بازدید از آن را در برنامه خود دارد. مساحت این آکواریوم بسیار بزرگ برابر با 60 هزار متر مربع است که در نوع خود بی نظیر است. این آکواریوم جایگاهی برای 5 هزار نوع جانور، ماهی و گیاه آبزی است که اکثرشان تنها در قعر اقیانوس ها یافت می شوند. مسلم است که شما وقتی برای اولین بار به این آکواریوم بروید، بسیاری از ماهی هایش را برای اولین بار خواهید دید. تصمیم به ساخت این آکواریوم بزرگ نه تنها بسیار زود گرفته و قطعی شد بلکه، بسیار زود هم ساخته شد و مورد بهره برداری نهاده شد. در واقع شروع عملیات ساخت این آکواریوم در سال 2002 میلادی شروع شد و انتها ساخت و ساز آن مصادف با سال 2005 میلادی شد. از دیگر عواملی که آکواریوم KLCC کوالالامپور را بسیار معروف و البته محبوب نموده است این است که این مکان توریستی و علمی در کنار برج های معروف دوقلوی پتروناس مالزی نهاده شده است.

در فضای داخلی این آکواریوم از اقذامات به جا و مناسبی که از سمت طراحان آن اجرا شده است این است که در این آکواریوم، ویدئو پروژکتورهایی نصب شده است که اطلاعات کاملی از ماهی ها و در کل موجوداتی که در این آکواریوم زندگی می نمایند، وجود دارد. امکانات این مجموعه بسیار مدرن و به روز است و شما در این آکواریوم، انواع تجهیزات لازم برای یک گردش تفریحی و علمی را دارا هستید. هنگامی که شما به سالن این آکواریوم وارد می شوید، در تمامی فضای پیش روی خود، دالانی شیشه ای می بینید که متشکل از آکواریوم ها هستند. این آکواریوم ها خانه موجودات مختلف و رنگارنگی است که صرفا زیست بومشان آب است. شما در فضایی قدم برمیدارید که در همه جایش حتی در بالای سرتان، انواع و اقسام ماهی های کمیاب اقیانوسی و جانداران دیگر در حال شنا کردن و زندگی زیستی اند. در کنار این ماهی ها شما می توانید خزندگانی همچون قورباغه درختی فوق العاده کمیاب که سمی هم هستند و همچنین ماهی های بسیار بزرگ، ماهی های پهن، کوسه ماهی شنی و مار ماهی ها را ببینید و از نزدیک آن ها را بشناسید. شما با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود از خبرنگاران می توانید به کوالالامپور زیبا سفر کنید و این آکواریوم زیبا و دیگر جاذبه های این شهر را ببینید.

پرهیجان ترین قسمت این آکواریوم، تونل زیر آب آن است. این تونل شیشه ای که پر از موجودات دریایی غیر معمول همچون؛ ببر کوسه و ماهی گوشت خوار است، پر نموده است. مار ماهی ها و ماهی های عظیم الجثه ای را تصور کنید که در بالای سر شما شنا می نمایند که نه تنها از مناطق استوایی آورده شده اند، بلکه هیچ وقت فکر نمی شد که در جایی غیر از دریاها و اقیانوس ها و شاید در بهترین حالت، صفحه تلویزیون میتوانسته باشید ببینید. این تونل ها تا طول 9 متری داخل زمین امتداد داده شده اند و شماضمن این که آن ها در حال شنا هستند و می توانید ببینیدشان، می توانید غذاخوردن و دیگر فعالیت های آنان را در هر طرف ببینید. آن قدر جاذبه های این آکواریوم و زیبایی هایش زیاد است که شما می توانید حتی چند روز پیاپی برای کشف های جدید گونه های آبی به این آکواریوم سر بزنید. یکی از بهترین اتفاقاتی که دز این آکواریوم اتفاق می افتد و شما نباد آن را از دست بدهید لحظه ای است که به کوسه های این آکواریوم توسط غواصان غذا می دهند. بر طبق برنامه، شروع غذا دادن به این موجودات در ساعت 10 و 45 دقیقه صبح شروع می شود که با توجه به دفعات مختلفی که این کار صورت می گیرد و همچنین برنامه های از پیش مشخص شده، این غذا دادن تا ساعت 5 و نیم بعد از ظهر همچنان ادامه دارد. بر اساس تجربه کسانی که به این آکواریوم سفر نموده اند می توان گفت که بهترین زمان برای نمایش تغذیه ماهی های گوشت خوار پیرانا و سمورهای آبی از دیدنی ترین نمایش های این آکواریوم آبی است.

البته نباید در این میان تغذیه دسته جمعی ماهی ها که روزی دوبار صورت می گیرد را فراموش کرد. از برنامه هایی که در روزهای زوج انجام می شود و باعث می شود که شما برای بار دوم به این آکوارریوم بروید این است که مارماهی برق دار، ماهی آراپایما و کوسه ها در روزهای زوج انجام می شود. البته به این مسئله نیز توجه داشته باشید که برای اطلاعات بهتر و دقیق تر از زمان نمایش ها وغذا خوردن بین ماهی ها حتما به سایت رسمی آکواریوم که هر روز تقریبا به روز رسانی می شود نیز، سر بزنید. از دیدنی ترین موجودات داخل این آکواروم، یک جفت اردک ماهی بسیار بزرگ آمازونی است که معمولا در آب های شیرین زندگی می نمایند و طول هر کدام از آن ها به 2 متر نیز می رسد. آسان ترین راه برای رفتن به این آکواریوم از سمت خیابان پینانگ است. اما با این حال شما می توانید از راستا جایگزین یعنی؛ زیرگذر مخصوص عابرین که مرکز خرید Suria KLCC را به این محل ارتباط داده است بهره ببرید. آکواریوم KLCC کوالالامپور دارای بلیط ورودی است و از جمله مکان هایی است که کاملا انتظار شما را در بازدید از یک آکواریوم به جای می آورد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 375

به "سفری در زیر آب با آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری در زیر آب با آکواریوم کی ال سی سی کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید