سه پیشنهاد ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه شده است

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های واصله، سه پیشنهاد ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه شده است.

سه پیشنهاد ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه شده است

اجلاس رویداد سال گردشگری 2023 سازمان همکاری شانگهای (Shanghai Cooperation Organisation) با حضور مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی گردشگری کشورهای عضو این سازمان در استان ارومچی چین از روز پنجشنبه هفته گذشته شروع شده و تا روز یکشنبه 5 آذر ادامه دارد. هیات ایرانی به سرپرستی مسلم شجاعی، سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این اجلاس حضور دارند که علاوه بر سخنرانی در روز اصلی اجلاس، در نشستهای تخصصی آن هم سخنرانی کردند.

مسلم شجاعی درباره نتایج این سفر و برگزاری رویداد سال گردشگری 2023 سازمان همکاری شانگهای گفت: دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای سال 2023 را سال گردشگری نامگذاری نموده بود، به همین مناسبت اعضای سازمان را به ارومچی دعوت کردند تا در یک مجموعه برنامه سه روزه شامل نشست تخصصی، اجلاس و سخنرانی، مذاکرات B2B و بازدید شهری این رویداد را جشن بگیرند، بعلاوه درباره راهکارهای توسعه و تقویت گردشگری میان کشورهای عضو SCO رایزنی نمایند.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی گفت: نشستهای تخصصی این رویداد در سطح خوبی برگزار گردید، هیات های مختلف از مسئولان بخش های دولتی و خصوصی حوزه گردشگری از کشورهای چین، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ازبکستان و بلاروس در این اجلاس شرکت داشتند. بعلاوه نشستها و مذاکرات B2B میان فعالان بخش خصوصی گردشکری در حاشیه این اجلاس برگزار گردید. به جز سخنرانی من به عنوان سرپرست دفتر گردشگری خارجی، نیما آذری رئیس انجمن موسسات آموزشی گردشگری و یاور عبیری رئیس جامعه حرفه ای بومگردی های کشور در دو نشست تخصصی توسعه پایدار و کاهش فقر از مسیر گردشگری شرکت و سخنرانی کردند.

شجاعی گفت: جمهوری اسلامی ایران سه پیشنهاد تعیین به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه نموده است، اول این که برای تداوم برنامه ها و جلوگیری از قطع همکاری ها هر سال یک شهر از کشورهای عضو به عنوان مرکز گردشگری سازمان انتخاب گردد، در همین چارچوب آمادگی خود را اعلام کردیم که پیشنهاد اولیه طرح را ارائه و شهر مد نظر خودمان راهم معرفی کنیم، منتهی ابتدا باید این طرح در دبیرخانه مصوب گردد و سپس طرح عملیاتی گردد.

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی توضیح داد: در این اجلاس همه کشورها بر تقویت تعاملات گردشگری تاکید داشتند به نظر می رسد باید دسترسی گردشگران کشورهای عضو تقویت گردد، لذا پیشنهاد دادیم در بحث تسهیل ویزا، یا لغو ویزا گروهی یا هر فرآیندی که دبیرخانه شانگهای تایید کند، اتفاق بیفتد تا گردشگران بتواند در حوزه شانگهای راحت تر سفر نمایند.

وی بر اهمیت آموزش در حوزه گردشگری تاکید نمود و اضافه کرد: پیشنهاد دیگر ما این بود که کشورها عضو از ظرفیت ها و توانمندی های مهارتی یکدیگر استفاده نمایند و تجارب علمی و اجرایی خود را به اشتراک بگذارند تا بقیه کشورها هم بتوانند از این تجارب بهره برداری نمایند.

شجاعی گفت: این همایش از روز پنجشنبه تا یکشنبه در شهر ارومچی در چین برگزار گردید، البته سخنرانی اصلی روز آدینه بود، برنامه بازدید از جاذبه های گردشگری در استان سین کیانگ و ارومچی برگزار گردید و هیات ایران و تاجیسکتان به شهر ایلی در مرز قزاقستان رفتیم و علاوه بر بازدید از جاذبه های گردشگری این شهر، با مدیران محلی شهر مذاکره داشتیم و ایران را معرفی کردیم.

وی با اشاره به پیوستن جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو اصلی به سازمان همکاری شانگهای گفت: رویکرد کلی وزارتخانه توسعه گردشگری با کشورهای مختلف است، ما در این سفر کوشش کردیم تعاملات و همکاری گردشگری با کشورهای عضو شانگهای را تقویت کنیم، لذا کوشش کردیم توسعه همکاری های چند جانبه با تمرکز بر تقویت روابط گردشگری و موضوع شبکه سازی میان کشورهای عضو سازمان شانگهای را مطرح و پیگیری نماییم.

منبع: همگردی
انتشار: 5 آذر 1402 بروزرسانی: 5 آذر 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2442

به "سه پیشنهاد ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه پیشنهاد ایران به دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای ارائه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید