فیلم، درگیری میان حامیان و مخالفان هنگ کنگ در یک فروشگاه مجلل

به گزارش تور بالی اندونزی، معترضان خشونت طلب هنگ کنگ با هواداران دولت پکن که در فروشگاهی مجلل در این شهر جنوبی چین در حال سر دادن سرود ملی بودند، درگیر شدند و صحنه های خشونت باری را به وجود آوردند.

فیلم، درگیری میان حامیان و مخالفان هنگ کنگ در یک فروشگاه مجلل

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معترضان خشن هنگ کنگ در فروشگاهی در این شهر جنوبی با با هواداران دولت چین که در حمایت از دولت مرکزی تظاهرات آرامی را برگزار نموده بودند، وارد درگیری شدند و صحنه خشونت باری را به وجود آوردند.

بنا به گزارش شبکه روسی راشاتودی، به دنبال بروز درگیری میان معترضان هنگ کنگی و حامیان دولت مرکزی چین، نیروهای ضد شورش وارد عمل شدند تا صحنه آشوب را آرام نمایند.

طبق این گزارش، روز گذشته (شنبه)، درگیری های شدیدی در فروشگاه مجلل آموی پلازا در یکی از مناطق پرتردد کوئلون هنگ کنگ به وقوع پیوست.

تصاویر منتشر شده از این صحنه، زد و خورد شدید میان هواداران دولت چین و معترضان هنگ کنگ را نشان می دهد و در بعضی از کلیپ های ویدئویی، مخالفان و موافقان دولت مرکزی چین، به سمت همدیگر اشیا و اجناس را پرتاب می نمایند.

بر اساس گزارش راشاتودی، درگیری بعد از آن شروع شد که صدها نفر از فعالان هوادار پکن در فروشگاه مذکور تجمع کردند و با به دست دریافت پرچم های ملی چین، سرود ملی کشور خود را زمزمه می کردند. گروهی از معترضان ضد دولتی نیز به سمت فروشگاه رفتند تا با هواداران دولت مرکزی مقابله نمایند و در نهایت این تظاهرات به خشونت و درگیری کشیده شد.

پلیس ضدشورش نیز وارد عمل شد تا خشونت ها را آرام کند و آمبولانس ها نیز در محل درگیری مستقر شدند. گزارش ها حاکی از آن است که دستکم 10 نفر نیز دستگیر شدند.

از طرف دیگر، اعتراضات در دیگر نقاط شهر هنگ کنگ ادامه پیدا کرد و فعالان ضد دولت با مسدود کردن خیابان ها با استفاده از موانع، چندین راستا اتوبوسی را مسدود کردند.

اعتراضات از حدود سه ماه قبل در اعتراض به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین در هنگ کنگ شروع شد و معترضان خشن در این شهر، اعتراضات را به خشونت کشاندند و شهر را مختل کردند و علیرغم آنکه چندی پیش، لایحه جنجالی استرداد مجرمین لغو شد، معترضان همچنان به اعتراضات خود ادامه می دهند و خواهان حقوق و آزادی های بیشتر شده اند.

دولت مرکزی چین و مقامات هنگ کنگ، خشونت معترضان در حین برگزاری تظاهرات اعتراضی را محکوم نموده اند و چین نیز به کشورهای خارجی از جمله آمریکا و اتحادیه اروپا که با حمایت های بی اساس خود از معترضان هنگ کنگ، به موجی از ناآرامی های این شهر دامن زده اند، هشدار داده است.

طبق این گزارش، در هفته های اخیر، حضور هواداران دولت مرکزی چین در هنگ کنگ محسوس تر شده است و آنها نیز در اقدامی متقابل و در حمایت از پکن، تظاهرات هایی را در سراسر این شهر برگزار نموده اند با اینحال رسانه های جریان اصلی غرب، این تظاهرات را کمتر پوشش خبری می دهند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 440

به "فیلم، درگیری میان حامیان و مخالفان هنگ کنگ در یک فروشگاه مجلل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، درگیری میان حامیان و مخالفان هنگ کنگ در یک فروشگاه مجلل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید