محله چوکور جوما (گودال) ، بافت شهری قدیمی استانبول

به گزارش تور بالی اندونزی، محله چوکور یکی از نقاط زیبا و دیدنی و مشهور شهر زیبا و بزرگ استانبول است. استانبول شهری تاریخی و زیبا با آثار فرهنگی و قدیمی غنی است که گردشگر ها و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در هر گوشه این شهر ساختمان و مغازه و کافی شاپی زیبا و خاص پیدا خواهید کرد تا سفر شما را زیباتر کند. بین تمام محله های شهر استانبول بعضی از آن ها معروفیت و محبوبیت بسیار زیادی دارند. در این میان محله چوکور جوما (گودال) یکی از محبوب ترین محله های شهر استانبول محسوب می گردد.

محله چوکور جوما (گودال) ، بافت شهری قدیمی استانبول

این محله، جایی خاص و محبوب بین گردشگران محسوب می گردد و زیبایی ها و دیدنی های خاص خود را دارد که در این مقاله قصد داریم شما را با آن ها آَشنا کنیم.

برای رزرو آنلاین برترین و مقرون به صرفه ترین تور استانبول خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

معروفیت چوکور جوما در استانبول ترکیه

محله چوکور جوما که قسمتی از منطقه بزرگ بی اوغلو Beyoğlu)) در شهر استانبول است به مغازه های آنتیک و عتیقه فروشی ها موجود در آن معروف است. شما می توانید با سر زدن به این محله زیبا و خاطره انگیز اشیا و وسایل بسیار قدیمی و آنتیک پیدا کنید که می توانند برترین سوغاتی یا هدیه یا یادگاری شما از این سفر باشند. بیشتر مغازه ها و مکان های دیدنی این شهر تقریبا همواره باز هستند و تنها قدم زدن و پیاده روی در این منطقه در هر زمانی از شبانه روز می تواند برایتان مجذوب کننده باشد. از جمله مغازه های عتیقه فروشی معروف این محله می توان به چند مغازه زیر اشاره نمود:

  • آ لا تورکا (A La Turka)
  • مدرن تریح (Modern Tarih)
  • اسلی گونشیرای (Asli Gunsiray)

به طور خلاصه محله چوکور جوما محله عتیقه جات در استانبول است که شما می توانید برترین مغازه ها و فروشندگان و دلالان عتیقه جات و وسایل آنتیک را در آن جا پیدا کنید. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به عتیقه جات و وسایل قدیمی و آنتیک علاقه دارید در سفر بعدی خود به شهر استانبول به هیچ وجه ملاقات از محله چوکور جوما (گودال) را از دست ندهید چون مطمئنا وسایل و اشیای موجود در این بازار شگفتی شما را برخواهند انگیخت.

موزه محله چوکور جومای استانبول

یکی دیگر از منطقه ها گردشگری محله چوکور جومایِ شهر استانبول موزه معصومیت (Museum of Innocence) است. موزه معصومیت واقع در محله چوکور جوما (گودال) استانبول یک موزه ادبی است که به وسیله اورهان پاموک (Orhan Pamuk) ساخته شده است. اورهان پاموک خود از نویسنده های برجسته ترکیه و برنده جایزه نوبل است که نام این موزه را نیز با الهام از نام یکی از رمان های معروف خود انتخاب نموده است.

محبوبیت شهر استانبول و محله چوکور جوما (گودال)

همانطور که می دانید شهر استانبول از شهرهای بزرگ و زیبای کشور پهناور ترکیه است. این شهر مهم و تاریخی دارای جاذبه های گردشگری تاریخی، تفریحی، تجاری و مراکز خرید فراوانی است که باعث شده این شهر به یکی از جهانگردی ترین و معروف ترین شهرهای این کشور به صورت بین المللی شناخته گردد.

احتمالا می دانید که بخشی از شهر استانبول اروپایی و بخشی از آن آسیایی محسوب می گردد. به یاد داشته باشید که محله چوکور جوما (گودال) در قسمت آسیایی شهر استانبول واقع شده است. محله چوکور جوما محله ای قدیمی با بافت شهری قدیمی و نسبتا سنتی است و با قدم گذاشتن در این منطقه گویی به درون تاریخ شهر استانبول قدم گذاشته اید.

اگر به شهر استانبول سفر کردید و خواستید سفر خود را به جای هتل های لاکچری و مراکز تجاری مدرن و لوکس در بین بافت تاریخی این شهر بگذرانید و با فرهنگ مردم عادی استانبول آشنا شوید حتما به منطقه چوکور جوما سر بزنید.

بافت شهری محله چوکور جوما

همانطور که گفتیم این منطقه قدیمی و سنتی در قسمت آسیایی شهر بزرگ استانبول قرار گرفته است. کوچه های این شهر بافت قدیمی دارند و بافت خانه ها نیز قدیمی و سنتی است. تقریبا تمام خانه ها و ساختمان های موجود در این منطقه شکل و شمایل و بافت قدیمی و سنتی دارند و کوچه ها با گل و گیاه های مختلف تزئین شده است. کافه های زیبا و رنگارنگ با بافت قدیمی و نوستالژیک در نقاط مختلف محله چوکور جومای استانبول دیده می شوند که هنگام گشت و گذار در این منطقه هر گاه خسته شدید می توانید در یک کافه بنشینید و با یک فنجان چای یا قهوه و تماشای چشم انداز زیبای این منطقه از سفر خود لذت ببرید.

نتیجه گیری

در این مقاله کوشش کردیم تا شما را با منطقه زیبا و دیدنی چوکور جوما (گودال) در شهر جهانگردی استانبول در کشور ترکیه آشنا کنیم. شهر بزرگ و گردشگری استانبول محله های مختلفی دارد که هر کدام به دلایل و بخاطر داشتن منطقه ها گردشگری متفاوتی در بین جهانگرد ها معروفیت و محبوبیت دارند. در بین این محله ها می توان به محله چوکور جوما نیز اشاره نمود. این محله به علت داشتن بافتی قدیمی و سنتی و زیبایی نوستالژیکش معروف است. بعلاوه یکی دیگر از دلایل معروفیت این منطقه وجود مغازه های عتیقه فروشی و بازار وسایل آنتیک و قدیمی است. به عبارت دیگر اگر در پی خرید وسایل آنتیکی هستید که در جاهای دیگر پیدا نمی گردد باید حتما به این منطقه سر بزنید.

علاوه بر این موزه ادبی معصومیت که به دست نویسنده معروف ترکیه ای و برنده جایزه نوبل اورهان پاموک (Orhan Pamuk) تاسیس شده نیز در این شهر قرار گرفته است.

به طور خلاصه اگر هنگام گشت و گذار در استانبول تصمیم گرفتید به سفر خود کمی چاشنی نوستالژی و آنتیک اضافه کنید به محله چوکور در شهر استانبول سر بزنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2273

به "محله چوکور جوما (گودال) ، بافت شهری قدیمی استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله چوکور جوما (گودال) ، بافت شهری قدیمی استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید