مدرسه سه کلاسه خیریه دانشگاه علامه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش تور بالی اندونزی، مدرسه 3 کلاسه کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه در منطقه دشت یاری سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

مدرسه سه کلاسه خیریه دانشگاه علامه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مدرسه 3 کلاسه کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس این دانشگاه در منطقه دشت یاری سیستان و بلوچستان افتتاح شد. دکتر سلیمی و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبایی در سفری دو روزه به منطقه دشت یاری استان سیستان و بلوچستان مدرسه 3 کلاسه این منطقه را افتتاح کردند.

این منطقه، بزرگ ترین و محروم ترین منطقه آموزشی ایران است که این مدرسه به همت کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی و موسسه خیریه دانشجویی دست یاری به دشتیاری و در راستای فعالیت های محرومیت زدایی آموزشی احداث شده است.

بر اساس این گزارش، بیشتر هزینه ساخت مدرسه 3 کلاسه دخترانه متوسطه اول روستای کلسکان از محل بازارچه های کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی برای 40 دانش آموز دختر این روستا تامین شده است.

در آئین افتتاح این مدرسه، دکتر حسین سلیمی در یادداشتی برای دانش آموزان این منطقه نوشت: فرزندان عزیز، ایران ما منتظر است که شما هرچه زودتر به مقام رشد و اعتلا برسید. ما در دانشگاه های بزرگ کشور منتظر شما هستیم. شما امید آینده سیستان و بلوچستان و همه ما هستید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی همچنین طی این سفر از روند فعالیت های آموزشی موسسه دست یاری به دشتیاری شامل مدارس در دست ساخت و توسعه کیفیت آموزش در مقاطع ابتدایی تا پیش دانشگاهی بازدید کرد و کلنگ ساخت دبستان 12 کلاسه روستای پیرسهراب برای 245 دانش آموز پیش دبستانی و ابتدایی هم به زمین زده شد.

در روز نخست سفر رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علامه طباطبائی به این منطقه در دیداری با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، توافقاتی هم جهت مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی در بهبود وضعیت آموزشی در حوزه آموزش و پرورش و همچنین آموزش عالی صورت گرفت که به زودی این توافق ها وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

رحمدل بامری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار هم در این زمینه از اقدامات دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه افزود: سرانه فضای آموزشی در شهرستان چابهار کمتر از 2 مترمربع است که در صورت ساخت 2 تا 3 هزار کلاس درس جدید این سرانه به استاندارد هشت مترمربعی کشور می رسد.

بامری ابراز امیدواری کرد که با کلنگ زنی مدرسه 12 کلاسه روستای پیرسهراب و با اعتبار 20 میلیارد ریال، بخشی از مسائل کمبود فضای آموزشی در این منطقه محروم مرتفع شود.

گفتنی است، موسسه خیریه دانشجویی دست یاری به دشت یاری از سال 1394 توسط دانشجویان عضو کانون فرهنگی خیریه دانشگاه علامه طباطبائی بنیان گذاری شده است و در سال 1396 به عنوان جوانترین موسسه خیریه در زمینه محرومیت زدایی آموزشی به ثبت رسمی رسید. این موسسه در پنج زمینه مدرسه سازی (بازسازی یا ساخت مدارس)، مدرسه داری (حفظ و نگه داری مدارس ساخته شده)، مدرسه یاری (توسعه کیفیت آموزشی مدارس از ابتدایی تا پیش دانشگاهی)، اشتغال زایی مبتنی بر مدارس و توانمند سازی روستایی فعالیت می کند و تاکنون 5 مدرسه با 26 کلاس درس برای 780 دانش آموز ساخته و تحویل داده است. این موسسه در حال حاضر 16 مدرسه با 118 کلاس درس برای 3هزار و 500 دانش آموز در دست ساخت دارد که 94 کلاس درس آن در قالب 15 مدرسه تا پایان سال 98 تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 645

به "مدرسه سه کلاسه خیریه دانشگاه علامه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه سه کلاسه خیریه دانشگاه علامه در سیستان و بلوچستان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید