مطالعات ساماندهی آرامگاه علاءالدوله سمنانی با آنالیز شرایط خاک آغاز شد

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، مطالعات ساماندهی آرامگاه علاءالدوله سمنانی با آنالیز شرایط خاک آغاز شد.

مطالعات ساماندهی آرامگاه علاءالدوله سمنانی با آنالیز شرایط خاک آغاز شد

مهرداد حجازی به رسانه ها افزود: برنامه کاری فعلی ساماندهی آرامگاه شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی در راستای طرح 2 سال قبل ایسکارسا است.

مجری طرح ساماندهی آرامگاه شیخ علاءالدوله با اشاره به اینکه در هفته جاری کار حفاری گمانه ها برای معین شرایط خاک انجام می گردد، افزود: علاوه بر آن، یکسری حفاری در کنار دیوارها برای معین شرایط فونداسیون انجام می گردد.

عضو کمیته بین المللی ایسکارسا گفت: آنالیز شرایط پشت دیوارها و انجام آزمایش روی مصالح در مرحله اول و بخش شناخت و انجام مطالعات انجام می گردد.

وی افزود: در مرحله بعد کار تجزیه و تحلیل اطلاعات انجام می گردد و بر مبنای آن طرح بازسازی بنا تعیین خواهد شد.

حجازی تأکید کرد: با توجه به اینکه بنا در منطقه ای قرار گرفته که دچار فرونشست احتمالی است، مطالعات فرونشست زمین هم باید انجام گردد و در زمان مناسب طرحی برای حفظ بنا ارائه می گردد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی، بنا مشکل خاصی ندارد، گفت: بنا در شرایط پایدار است و زمان کافی برای ارائه طرح بازسازی وجود دارد و پس از آن بازسازی و حفاظت بنا انجام می گردد.

عضو کمیته بین المللی ایسکارسا افزود: همکاران ایسکارسا نیز به صورت مجازی در جریان طرح قرار می گیرند و برای انجام این کار مشاوره می دهند.

کوشش برای حیات آرامگاهی تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: مطالعات ساماندهی و نجات بخشی آرامگاه شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی با همکاری گروه بین المللی ایسکارسا و انجام حفاری گمانه ها برای معین شرایط خاک اطراف آرامگاه شروع شد.

حمیدرضا دوست محمدی افزود: اجرای این طرح به سفارش اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان و با همکاری مشترک استادان دانشگاه اصفهان و گروه بین المللی ایسکارسا انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: ساماندهی آرامگاه شیخ علاءالدوله بیابانکی سمنانی با دعوت از متخصصان دانشگاه اصفهان و گروه بین المللی ایسکارسا ترکیه که یکی از تشکل های حرفه ای بین المللی بازسازی بناهای تاریخی است و با پیگیری های این اداره کل شروع می گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2103

به "مطالعات ساماندهی آرامگاه علاءالدوله سمنانی با آنالیز شرایط خاک آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعات ساماندهی آرامگاه علاءالدوله سمنانی با آنالیز شرایط خاک آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید