معرفی بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند

به گزارش تور بالی اندونزی، بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیاست و در این میان، جزیره پوکت به دلیل طبیعت زیبا و مسحورنماینده اش شهرتی دنیای پیدا نموده است. مسافران زیادی از سرتاسر دنیا و همین طور کشور خودمان، پوکت تایلند را برای سپری کردن تعطیلات انتخاب می نمایند و با رزرو تور پوکت یا تنها با خرید بلیط هواپیمای پوکت خود را به این جزیره رویایی می رسانند. اما سوای تفریح و خوشگذرانی در پوکت، یکی از دغدغه های هر مسافر خرید سوغاتی و یادگاری برای عزیزانش است. همه ما دوست داریم بهترین سوغاتی ها را که یادآور سفر پوکت و تایلند است برای دوستان و خانواده مان به یادگار ببریم. از آن جا که خرید سوغاتی دغدغه اکثر مسافران پوکت است در این مطلب تصمیم گرفتیم بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت را به شما معرفی کنیم. این مکان ها جزء مشهورترین و بهترین مراکز خرید در پوکت هستند و علاوه بر سوغاتی، خوشمزه ترین غذاهای تایلند را هم با قیمتی ارزان به مسافران عرضه می نمایند. در این مکان ها می توانید علاوه بر تفریح و امتحان کردن غذاهای تایلندی، بهترین سوغاتی های تایلند را هم خریداری کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

معرفی بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

بازار آخر هفته پوکت | Phuket Weekend Night Market

بازارهای شبانه در هر کشوری به ویژه تایلند و پوکت بهترین مکان برای آشنا شدن با زندگی و فرهنگ واقعی مردم محلی هستند. علاوه بر این، در این بازارها می توانید سوغاتی های ارزان و بسیار خوبی هم خریداری کنید. یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت ، بازار آخر هفته پوکت است که همان طور که از نامش تعیین است در روزهای آخر هفته یعنی شنبه و یکشنبه برگزار می گردد. این بازار در بین محلی ها به بازار ناکا شهرت پیدا نموده است و به خاطر غذاهای خیابانی خوشمزه و همین طور مغازه های سوغاتی فروشی اش معروف شده است. از لباس های فشن گرفته تا کارت پستال های ساده و ارزان، در این بازار می توانید هرچیزی که دنبالش هستید را پیدا کنید و با قیمتی منصفانه خریداری کنید.

  • ساعات کار: روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت 4 بعدازظهر تا 9 شب
  • آدرس: بازار آخر هفته در امتداد جاده چائو فا وست (Chao Fa West) و در فاصله یک کیلومتری از مرکز خرید سنترال فستیوال قرار گرفته است.

پاتونگ | Patong

ساحل پاتونگ یکی از مشهورترین سواحل پوکت و تایلند است و امکان ندارد به پوکت بروید و به این ساحل سری نزنید. بسیاری از مراکز تفریحی پوکت در همین ساحل قرار گرفته است، اما این ساحل علاوه بر مرکز تفریحی، یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت هم به حساب می آید. اگر مهارت خوبی در چانه زنی هم داشته باشید که چه بهتر! مطمئنا می توانید با قیمتی بسیار مناسب کلی سوغاتی خریداری کنید. در امتداد جاده ساحلی و حوالی آن تعداد زیادی مغازه وجود دارد که انواع محصولات و سوغاتی های تایلند را به مسافران عرضه می نمایند. هنگام خرید در پوکت و تایلند نباید فراموش کنید که هیچ وقت قیمت ها ثابت نیستند و همواره می توانید با کمی چانه زدن محصول موردنظرتان را با قیمتی پایین تر بخرید.

شهر قدیم پوکت | Phuket Old Town

منطقه قدیم پوکت با ساختمان های آبی، سبز و صورتی اش یکی از جاذبه های گردشگری پوکت به حساب می آید و بسیاری از مسافرانی که به پوکت سفر می نمایند برای تماشای ساختمان های قدیمی و رنگارنگ آن به این منطقه می آیند. اما جذابیت و شهرت شهر قدیم تنها به خاطر نمای زیبای ساختمان هایش نیست و داخل این ساختمان ها هم بسیار تماشایی و جذاب است: بسیاری از این ساختمان ها در حقیقت کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های معروفی هستند که به فروش محصولات مختلف می پردازند. از مغازه های عتیقه فروشی گرفته تا لباس فروشی و فروشگاه های سوغاتی و صنایع دستی. البته قیمت محصولات در این منطقه به نسبت بازار شبانه کمی گران تر هستند اما کیفیت بهتری هم دارند و یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت به حساب می آیند. در هر صورت، چه برای تماشا و قدم زدن به این منطقه زیبا بیایید یا برای خرید سوغاتی، منطقه قدیم پوکت ارزش دیدن و بازدید را دارد. در این منطقه می توانید با یک تیر دو نشان بزنید: هم از یکی از مناطق تاریخی و دیدنی پوکت دیدن کنید و هم کلی خرید کنید و با دست پر به هتل برگردید.

بازار چیلوا | Chillva Market

بازار شبانه چیلوا یکی از مشهورترین و محبوب ترین بازارهای محلی پوکت است و به خیلی از توریست ها توصیه می گردد که حتما سری به این بازار بزنند. این بازار حال و هوایی بسیار پرشور و سرزنده دارد و علاوه بر این، یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت هم به شمار می رود. فروشگاه های پوشاک فشن و مد روز، جواهرات دست ساز و هنری و محصولات بهداشتی و آرایشی و کیف و کفش و … همه چیز در این بازار پیدا می گردد. خوشبختانه قیمت ها در این بازار بسیار مناسب و مقرون به صرفه هستند و با هر بودجه ای که به بازار چیلوا بروید دست پر برخواهید گشت. اگر به فضاهای هنری علاقه دارید بازار چیلوا یکی از بهترین انتخاب ها برای شما خواهد بود، در این بازار تمام غرفه ها و مغازه ها با تزیینات رنگی و زیبایشان جلوه ای تماشایی به بازار داده اند که مطمئنا برایتان جالب خواهد بود. در بازار چیلوا می توانید طیف متنوعی از غذاهای خوشمزه تایلندی را امتحان کنید و در کنار آن، کلی خرید کنید و با قیمتی مناسب سوغاتی بخرید.

  • ساعات کار: مغازه دارها هرروز از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب باز هستند، اما کل بازار (دست فروش ها و …) در روزهای سه شنبه تا شنبه از ساعت 4 بعدازظهر تا 11 شب حضور دارند.
  • آدرس: Yaowarat Road, Phuket Town

مرکز خرید سنترال فستیوال | Central Festival

مرکز خرید سنترال فستیوال در حقیقت بزرگ ترین مرکز خرید و یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت است. اگر بخواهیم بهترین و معروف ترین مرکز خرید پوکت را به شما معرفی کنیم باید به مرکز خرید سنترال فستیوال اشاره کنیم. در این مرکز خرید سرپوشیده صدها فروشگاه و مغازه به فروش محصولات مختلف می پردازند؛ از برندهای مشهور مثل زارا و H&M گرفته تا صنایع دستی سنتی و محصولات هنری، حیوانات کوچک چوبی و لباس های محلی و سنتی تایلند. البته با توجه به این که این فروشگاه ها در بزرگ ترین مرکز خرید پوکت قرار دارند ممکن است قیمت هایشان کمی از بازارهای محلی و شبانه بالاتر باشد اما حداقل از بابت کیفیت خیالتان راحت تر خواهد بود و می توانید همه آن چه که دنبالش هستید را در همین مرکز خرید پیدا کنید و بخرید.

  • ساعات کار: هرروز از ساعت 10:30 صبح تا 10 شب
  • آدرس: On the Bypass Road in Phuket Town

مرکز خرید جانگ سیلون | Jungceylon Shopping Mall

یکی دیگر از مراکز خرید بزرگ پوکت که تا حدی قابل مقایسه با مرکز خرید سنترال فستیوال است، جانگ سیلون است. البته از لحاظ تعداد مغازه ها و وسعت از سنترال فستیوال کوچک تر است، اما باز هم یکی از مراکز خرید خوب پوکت به حساب می آید. اینجا بهشت برای عاشقان خرید و یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت است! از برندهای مشهور و لوکس جهان گرفته تا برندهای محلی و کمتر شناخته شده در این مرکز خرید وجود دارند. در این مرکز خرید بهترین فروشگاه های صنایع دستی و هنری سنتی تایلندی را می توانید پیدا کنید. این مرکز خرید در نزدیکی ساحل مشهور پاتونگ قرار گرفته است و بعد از این که کلی خرید کردید می توانید برای تفریحات ساحلی به پاتونگ بروید.

  • ساعات کار: 11 صبح تا 10 شب
  • آدرس: Rat-U-thit 200 Pee Road, near Bangla Road, Patong

واکینگ استریت پوکت | Phuket Walking Street

دوباره به بافت قدیمی پوکت برمی گردیم، جایی که روزهای یکشنبه در امتداد خیابان تالانگ بازاری پرشور و حرارت برگزار می گردد. محلی ها به این بازار تالاد یای (Talaad Yai) به معنای بازار بزرگ می گویند و این بازار از سال 2003 آغاز به کار نموده است. در این بازار می توانید علاوه بر لذت بردن از غذاهای خیابانی خوشمزه تایلندی، خرید خوبی هم انجام بدهید. در واقع، بازار بزرگ پوکت یکی از بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت است و هنرمندان محلی صنایع دستی و هنری دست ساز خودشان را برای فروش عرضه می نمایند، همچنین انواع پوشاک، زیورآلات و بدلیجات و اسباب بازی و دکوری های زیبا هم در این بازار به فروش می رسد. بازار بزرگ پوکت در منطقه ای بسیار زیبا قرار گرفته و حال و هوایی بسیار سرزنده و انرژی بخش دارد. علاوه بر خرید، تنها قدم زدن در این بازار رنگارنگ و پرجنب و جوش هم می تواند برایتان تجربه ای لذت بخش باشد.

  • ساعات کار: از ساعت 4 بعدازظهر تا 10 شب
  • آدرس: Thalang Road, Phuket Old Town

منبع: phuket.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 تیر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 236

به "معرفی بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی بهترین مکان ها برای خرید سوغاتی در پوکت، تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید