معرفی تعدادی از دیدنی ترین روستاهای سنگی ایران

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/ این خبر پیرامون دیدنی ترین روستاهای سنگی ایران برای شما نگارش شده است.

معرفی تعدادی از دیدنی ترین روستاهای سنگی ایران

لیست مطالب

کندوانورکانهمیمندسیمین ابرو

کندوان

روستای کندوان در حدود 18 کیلومتری شهر اسکو و 50 کیلومتری شهر تبریز قرار گرفته است. روستای کندوان در دامنه های سهند قرار گرفته که در اثر فعل و انفعالات آتشفشانی کوه های سهند ایجاد شد. از این رو به معماری صخره ای معروف است. در حقیقت آنچه به کندوان هویت باستانی و تاریخی داد، وجود 117 خانواده و منزل مسکونی درون توده های مخروطی و هرمی شکل است.

بیشتر بخوانیدروستای صخره ای کندوان | روستایی در دل صخره ها

ورکانه

ورکانه روستایی در نزدیکی شهر همدان واقع در استان همدان که با نمای سنگی ساختمان هایش تصویری از اروپا در دوره رنسانس را یادآوری می نماید. قدمت روستای ورکانه به بیش از 400 سال قبل باز می شود و آنچه تاریخ بازگو می نماید نشان دهنده این موضوع بود که نخستین و قدیمی ترین محله آن، محله درب مسجد است و تاریخچه آن به اوایل دوره صفویه باز می شود.

بیشتر بخوانیددیدنی های روستای ورکانه، گردشگاهی دنج و زیبا

میمند

روستای میمند از توابع شهرستان شهر بابک که در استان کرمان قرار گرفته و بدلیل وجود صخره های زیاد در کوه های آن که با دست انسانها کنده شده اند، به روستای دست کند میمند مشهور شد. علاوه بر آن بی گمان از نخستین سکونتگاه های بشری در ایران بشمار می رود. این روستای 3 هزار ساله تنها روستای تاریخی در دنیا است که هنوز روابط سنتی زندگی در آن جریان دارد و میتوان تعامل انسان و طبیعت در هزاره دوم میلادی را به خوبی در آن دید.

بیشتر بخوانیددیدنی های روستای میمند، روستایی عجیب و دیدنی در کرمان

سیمین ابرو

روستای سیمین ابرو در حدود 10 کیلومتری شهر همدان واقع شده و بافت سنگی روستا به همراه دیگر جاذبه های طبیعی منطقه گردشگران زیادی را به این روستا جذب می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1895

به "معرفی تعدادی از دیدنی ترین روستاهای سنگی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از دیدنی ترین روستاهای سنگی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید