منطقه 16 روی خط توسعه

به گزارش تور بالی اندونزی، یکی از برنامه های مدیریت شهری منطقه 16 پیش از فصل بهار، زیباسازی محله هاست.

منطقه 16 روی خط توسعه
  • رونق طرح های زیباسازی در جوادیه

یکی از برنامه های مدیریت شهری منطقه16 پیش از فصل بهار، زیباسازی محله هاست. مجتبی مظفری شهردار ناحیه یک با بیان این مطلب می گوید: شست وشوی مبلمان شهری، پاکیزگی دیوارهای کثیف و غبار گرفته، رنگ آمیزی تجهیزات و امکانات ترافیکی از جمله گذرگاه های عابرپیاده، پل های عابر، نرده های ترافیکی و... بعضی از اموری است که می تواند به زیبایی چهره محله ها یاری کند.

وی اضافه می نماید: رنگ آمیزی و اجرای نقاشی دیواری با موضوع های مختلفی همچون طبیعت، شهدا، مشاهیر فرهنگی و ادبی هم به نوبه خود در ایجاد دید بصری زیبا اثرگذار است که در این باره از نظر اعضای شورایاری محله استفاده می گردد. سال جاری 11هزارمترمربع روکش آسفالت و لکه گیری معابر هم اجرا شده که برای انجام آن هزار و 450تن آسفالت صرف شده است.

  • بازپیرایی آبنمای فلکه دوم خزانه

هادی ملازاده شهردار ناحیه3 منطقه16 به بازسازی و بازپیرایی آبنمای فلکه دوم خزانه اشاره می نماید که بافت و شکل آن از بین رفته بود. وی می گوید: اینجا به آبنمایی غیرقابل استفاده تبدیل شده بود و معتادان و بزهکاران در آن جولان می دادند. بنابراین ساخت و نوسازی اصولی این آبنما در دی ماه شروع شد و در انتها بهمن به بهره برداری رسید.

شبکه آبرسانی از فکه دوم خزانه به فلکه عباسی هم انجام شد تا از این پس برای آبگیری آبنما احتیاج به خودرو حمل تانکر آب نباشد. لوله کشی این شبکه با متراژی به طول 600متر انجام شد. ملازاده اضافه می نماید: یکی دیگر از اقدام های اساسی شهرداری ناحیه3 در این حوزه ساخت سکوی آبگیری در جنگل سپتیک است. با این کار به نحو قابل توجهی در مصرف آب صرفه جویی و از اتلاف آن جلوگیری می گردد. ضمن اینکه وقتی که خودروهای سنگین تانکر آب برای آبرسانی وارد این محدوده می شدند، باعث شلوغی و ترافیک معابر می شدند و گاهی با ایجاد سدمعبر باعث نارضایتی شهروندان می شدند. اکنون این مشکل به طور کامل رفع شده است.

  • اجرای سفره هفت سین نوروز در میدان ها و معابر اصلی

یکی از حوزه های فعال در آستانه سال نو معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه16 است که بخش اصلی خانه تکانی شهر و محله را برعهده دارد. مهرداد زنگنه فرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار منطقه16 درباره یکی از برنامه هایی که در میدان ها و معابر اصلی منطقه به اجرا در می آید، می گوید: برپایی سفره هفت سین نوروز با طراحی و المان های زیبا دلنشین است. در این سفره هفت سین رهگذران با گوشه ای از فرهنگ و آیین نوروز آشنا می شوند. در این سفره نوروزی آینه و شمعدان، تخم مرغ های رنگی، سبزه و... جانمایی شده و فضایی برای دریافت عکس یادگاری و ثبت خاطره شهروندان به وجود می آید.

وی درباره فعالیت های دیگر این معاونت در محله ها می گوید: نصب گوی های رنگی در معابر پررفت و آمد از جمله خیابان شهید علیرضا وفایی، نورپردازی ویژه در بوستان بانوان و پل سواره رو بعثت و نصب احجام و المان های نوروزی در میدان ها و ورودی های منطقه به ویژه در محدوده ترمینال مسافربری جنوب نیز جزو برنامه های شهرداری منطقه16 در آستانه فصل بهار است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1002

به "منطقه 16 روی خط توسعه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه 16 روی خط توسعه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید