مهمترین بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

به گزارش تور بالی اندونزی، در سفر به تایلند، چه کنیم و چه نکنیم؟

کشور تایلند، یکی از محبوبترین کشورهای جنوب شرقی آسیا است که صنعت توریسم پیشرفته ای دارد. این کشور پر از جاذبه های فرهنگی و طبیعی است و با رعایت بایدها و نبایدهای سفر به تایلند می توانید یکی از بهترین سفرهای خود در طول عمر را در این کشور تجربه کنید. سفر به تایلند یکی از آن دست هدف هایی است که افراد زیادی در فکر دارند و همین موضوع هم باعث شد تا خبرنگاران برای شما متنی آماده نموده و در آن بایدها و نبایدهای سفر به تایلند را بیاورد؛ همراه ما باشید.

مهمترین بایدها و نبایدهای سفر به تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

با اینکه بسیاری از شهرهای تایلند، یک فضای نسبتا مدرن محسوب می شوند اما باید اول از همه در نظر بگیریم که اکثریت جمعیت آن، مردم تایلندی هستند که همه آن ها اصول و باورهای مختص به خود را دارند. گردشگری مسئولانه به ما می گوید زمانی که پا به جامعه محلی می گذاریم باید به تمام بایدها ونبایدهای مردم احترام بگذاریم. در پاتایا، بانکوک یا هر کجای دیگر در تایلند بهتر است اصول، فرهنگ و سنت آن ها را یاد گرفته و تا آنجا که می توانیم از آن ها پیروی کنیم. پس در ادامه بایدها و نبایدهای سفر به تایلند آورده شده که با یاد دریافت آن ها، شما و افراد تایلندی که ملاقات خواهید کرد تعطیلات خوبی را پشت سر خواهید گذاشت. به طور کلی هم اصلا احتیاجی نیست نگران باشید که چه شرایط سختی خواهد بود! مردم تایلند توریست پذیر هستند و همواره از آن ها استقبال گرمی می نمایند.

بایدهای سفر به تایلند

  • همواره لبخند بزنید. یک چهره عبوس یا غمگین اصلا در تایلند پذیرفته نیست و خیلی مورد قضاوت قرار می گیرد.
  • زمانی که می خواهید از بین دو نفر رد شوید، شانه های خود را پایین آورده و کمی تعظیم کنید؛ این نشانه احترام است.
  • از دیگر بایدها و نبایدهای سفر به تایلند این است که همواره سعی کنید که آرام و خونسرد بوده و عصبانی نشوید. تایلندی ها به نگه داشتن چهره اعتقاد دارند که یعنی هر شخصی در هر شرایط باید به نشانه احترام، مراقب طرز صحبت و رفتار خود باشند. سعی کنید که همه چیز را آرام حل کنید.
  • اگر شخصی به حالت سلام رو به شما دو دست خود را به هم چسباند شما هم این کار را بکنید. البته اگر حس راحتی نداشتید، یک لبخند و یک سلام ساده کفایت می نماید. تایلندی ها معمولا این کار را به جای دست دادن و سلام کردن انجام می دهند. این عمل که به wai معروف است، به این صورت می باشد که هر چه یک نفر بیشتر مورد احترام باشد، دست ها بالاتر رفته و انجام می گردد. خیلی هم لازم نیست نگران این قضیه باشید که دستتان کجا باید قرار بگیرد. همین که دو دست شما حدودا جلوی بینی باشد برای بیشتر موقعیت ها کفایت می نماید. همین که شما این کار را انجام دهید، مورد احترام تایلندی ها خواهد بود.

نبایدهای سفر به تایلند

  • نسبت به خاندان سلطنتی تایلند بی احترامی نشان ندهید. اگر تایلندی هایی را دیدید که به نشانه احترام به خاندان سلطنتی ایستاده اند، wai می نمایند یا دستشان را بالا می برند، شما هم آن را انجام دهید. یک مثال خوب برای این زمان، در سینما است که قبل از پخش شدن فیلم می افتد.
  • مراقب داروهایی که به اینجا می آورید باشید، بعضی از کدئین ها غیر قانونی هستند و برایتان مشکل ساز خواهد شد.
  • سعی کنید که به سر تایلندی ها دست نزنید. سر در این کشور مهم ترین عضو بدن است و دست زدن به بالای سر بی احترامی به حساب می آید. شاید در بعضی مواقع خاص اگر با خانواده ای صمیمی هستید به نشانه محبت دستتان را به سر یک کودک بکشید اما برای جلوگیری از سوء تفاهم بهتر است در تمام شرایط از این کار بپرهیزید.
  • اگر در شرایط خاصی قرار گرفتید، پای خود را کنار سر یک تایلندی نبرید. پا، پایین ترین عضو بدن است و گذاشتن آن کنار سر افراد موجب ناراحتی و بی احترامی می گردد.
  • با پای خود به چیزی اشاره نکنید. این کار نشانه بی ادبی و البته تنبلی است. پس اگر می خواهید به چیزی اشاره کنید، آن را با دست نشان دهید.
  • کف پای خود را به سمت فرد دیگری قرار ندهید، این کار هم کمی توهین آمیز است.
  • پاهایتان را در مکان های مذهبی دراز نکنید و کف پایتان را نشان ندهید. تایلندی ها نسبت به مذهب خود بسیار حساس هستند پس در مکان های مذهبی بهتر است یا روی دوزانو بنشینید یا به گونه دیگری که کف پایتان معلوم نباشد. در این مکان ها همچنین پوشیدن کلاه درست نیست.
  • از دست چپ خود برای دست دادن یا دادن چیزی به کسی استفاده نکنید. در فرهنگ تایلندی ها از دست چپ برای رفتن به سرویس بهداشتی استفاده می گردد و به همین دلیل باید دست دادن را حتما با دست راست انجام دهید.
  • در داخل خانه های تایلندی ها، کفش هایتان را در بیاورید. تایلندی ها هم مثل ما روی خانه هایشان حساس هستند و به همین دلیل اگر به خانه شخصی دعوت شدید، حواستان باشد که قبل از وارد شدن کفشتان را در بیاورید. بهتر است حتی قبل از ورود به بعضی از مکان ها مانند آرایشگاه و مغازه ها نیز از قبل آنالیز کنید که ببنید آیا احتیاج است که بدون کفش وارد شوید یا این موضوع مهم نیست.
  • از سوت زدن در شب بپرهیزید. تایلندی ها بر این باورند که شخصی که شب ها سوت می زند، می خواهد ارواح خبیثه را فرا بخواند.
  • از دیگر بایدها و نبایدهای سفر به تایلند این است که اگر می خواهید با دست به شخصی بگویید که بیا، کف دست را نباید به سمت بالا بگیرید؛ در چنین شرایطی کف دست را رو به پایین گرفته و اشاره را انجام دهید. زمانی که کف دست شما رو به بالاست در بیشتر بخش های تایلند به این موضوع اشاره می نماید که شما عصبانی هستید و این کار به عنوان یک ژست تهاجمی در نظر گرفته می گردد.

منبع: pattayaunlimited.com

منبع: الی گشت
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 533

به "مهمترین بایدها و نبایدهای سفر به تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین بایدها و نبایدهای سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید