موفقیت چشمگیر در انتظار راستگرایان پوپولیستی در انتخابات اروپا

به گزارش تور بالی اندونزی، نتایج یک آنالیز نشان می دهد که فراکسیون احزاب راستگرای پوپولیستی در مجلس اروپا موفقیت چشمگیری را به دست آورده و کرسی های زیادی را تصاحب خواهند کرد.

موفقیت چشمگیر در انتظار راستگرایان پوپولیستی در انتخابات اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل آلمان نتیجه آنالیز جدید از طرف مجلس اروپا که امروز (دوشنبه) ارائه شده است نشان می دهد که فراکسیون راست پوپولیستی اروپای ملل و آزادی (ENF) می توانند بعد از انتخابات اروپا چهارمین فراکسیون قدرتمند در مجلس این اتحادیه شده و پیروزیت چشمگیری را به دست آورند.

در حال حاضر این فراکسیون راست پوپولیستی در مجلس اروپا که نمایندگانی از احزاب لیگ ایتالیا و حزب افراطی آزادی اتریش و حزب افراطی فرانسه دارد با 37 نماینده کوچکترین فراکسیون در مجلس اروپا هستند. نتایج این نظر سنجی که در کشورهای اروپایی صورت گرفته است نشان می دهد که شمار نمایندگان این فراکسیون بعد از انتخابات مجلسی پیش رو در این اتحادیه به59 نفر افزایش می یابد.

این آنالیز نشان می دهد که در مقابل فراکسیون حزب مردم اروپا و سوسیال دموکرات ها در مجلس این اتحادیه باید منتظر کاهش چشمگیر نمایندگان خود در مجلس باشند. فراکسیون حزب مردم اروپا (EVP) که همچنین دموکرات مسیحی ها و سوسیال مسیحی ها هم به آن تعلق دارند بر اساس این نظر سنجی صندلی خود را به عنوان قدرتمندترین فراکسیون در این اتحادیه البته حفظ نموده اما تعداد نمایندگان آن ها در مجلس از 217 به 183 کاهش خواهد یافت.

بر اساس این نظر سنجی، سوسیال دموکرات ها هم درانتخابات مجلسی اروپایی باید انتظار شکست تلخی را داشته باشند. نمایندگان سوسیال دموکرت ها در فراکسیون این حزب از 186 به 135 نماینده کاهش می یابد. به این ترتیب حزب سوسیال دموکرات در آلمان باید منتظر این باشد که در آینده به جای 27 نماینده 15 نماینده را به مجلس اروپا بفرستد. این بر اساس نتیجه یک نظر سنجی موسسه اینسا در آلمان که اواخر ژانویه صورت گرفته است به دست آمده است.

نتیجه آنالیز مجلس اتحادیه اروپا نشان می دهد که همچنین فراکسیون محافظه کاران و اصلاح طلبان اتحادیه اروپا (EKR) هم از سومین فراکسیون قدرتمند به پنجمین فراکسیون قدرتمند در این اتحادیه سقوط خواهد نمود. کاهش شمار نمایندگان این اتحادیه که قابل پیش بینی است نتیجه برگزیت نیز است. با جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا همچنین محافظه کاران انگلیس که تا به حال در فراکسیون (EKR) حضور داشتند از مجلس اتحادیه اروپا حذف می شوند.

صندلی سومین فراکسیون قدرتمند در مجلس اروپا هم بر اساس نتایج این آنالیز به فراکسیون لیبرال ها می رسد که تعداد نمایندگان این فراکسیون از 68 نماینده به 75 افزایش می یابد.

همچنین در حالی که سبزها در آلمان در نظر سنجی ها نتایج خوبی را بدست می آورند اما در سطح اروپایی فقدان 7 کرسی در مجلس اروپا برای آن ها پیش بینی می گردد. همچنین فراکسیون GUE، NGL که نمایندگان حزب چپ به آن تعلق دارند هم می توانند 6 کرسی از 52 کرسی در مجلس اروپا را از دست بدهند.

انتخابات مجلس اروپا که در ماه می برگزار می گردد فرصت جدیدی برای قدرت نمایی احزاب راست افراطی و مهاجرستیز کشورهای اروپایی ایجاد نموده است.

احزاب راست افراطی و مهاجرستیز اروپا در سال های اخیر پیروزیت های بزرگی در انتخابات مجلسی کشورشان به دست آورده و در بعضی کشورها پیروز به حضور در دولت شده و در بعضی کشورها نیز در صندلی مهمترین حزب اپوزیسیون قرار گرفته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 204

به "موفقیت چشمگیر در انتظار راستگرایان پوپولیستی در انتخابات اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت چشمگیر در انتظار راستگرایان پوپولیستی در انتخابات اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید