نکاتی که باید درباره ارمنستان بدانید

به گزارش تور بالی اندونزی، ارمنستان، کشوری تاریخی و کهن است که پیش از اینکه به این کشور سفر کنید بهتر است با نکات جالب آن آشنا شوید. با خبرنگاران همراه باشید.

نکاتی که باید درباره ارمنستان بدانید

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

مقاله های مرتبط:

ارمنستان کشوری کوچک و کوهستانی است که در جنوب کوه های قفقاز قرار گرفته است. این کشور با ایران، ترکیه، آذربایجان و گرجستان مرز مشترک دارد.

تا قبل از استقلال این کشور در سال 1991 میلادی، این کشور توسط امپراتوری عثمانی و روسیه اداره می شد و بخشی از اتحاد جماهیر شوروی به حساب می آمد.

تصویر فوق مربوط به مجسمه مادر ارمنستان است که براساس فرهنگ بومی نماد آرامش به وسیله استقامت است و به شهر ایروان خیره گشته است. این مجسمه در دوره حکومت شوروی ساخته شده است.

مشاهیر بسیاری در سطح دنیا، ارمنی تبار هستند. از جمله برجسته ترین آن ها، شارل آزناوور (Charles Aznavour)، خواننده افسانه ای ارمنی - فرانسوی است. جالب است بدانید که نام اصلی ایشان، شاهنور آزناووریان است.

ارمنستان با بعضی از هسایگانش روابط چندان محبت آمیز ای ندارد. خودداری ترکیه از به رسمیت شناختن نسل کشی ارامنه توسط عثمانی ها بر روابط این دو کشور نیز تاثیر گذاشته است. همچنین، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جنگ خونباری بین آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ در گرفت. این منطقه که توسط ارمنستان اداره می گردد در خاک جمهوری آذربایجان واقع شده است. اگرچه امروزه کارشناسان روابط بین الملل از این مساله به عنوان درگیری خاموش یاد می نمایند، اما گاهی تبادل آتش در مرز این دو کشور، افرادی را به کام مرگ می فرستد.

رهبر کاتولیک های دنیا، پاپ فرانسیس، چندی پیش نسل کشی ارامنه را محکوم کرد. در واکنش به این اقدام، ترکیه سفیر خود را از واتیکان فراخواند. ارمنستان اولین کشوری در دنیا است که به دین مسیحیت گروید. این کشور در سال 301 میلادی، این دین را دین رسمی خود اظهار داشت.

به همین دلیل، امروزه بعضی از زیباترین کلیسا ها و صومعه ها با قدمتی چند صدساله در این کشور قرار دارند

البته ارمنستان چهره مدرنی نیز دارد. به عنوان مثال می توان به نمایش آبنماها و فواره های میدان جمهوری ایروان اشاره نمود که در میان گردشگران بسیار محبوب اند.

ارمنی ها به شدت به شطرنج علاقه مند هستند. این بازی، یک درس اجباری در مدارس ابتدایی است و این کشور کوچک، زادگاه اساتید بزرگ بسیاری در این بازی و ورزش فکری است.

زبان ارمنی با الفبای سیریلیک نگاشته و خوانده می گردد که از دید بصری، بسیار جالب توجه اند.

به طوری که حتی می توان مجسمه هایی از کلمات و حروف ساخت!

و به نوعی، نان ها را با آن تزئین کرد.

و صد البته میوه های تازه و خوشمزه!

ارامنه علاوه بر کشور زیبای خودشان، در سرتاسر دنیا، از جمله ایران، فرانسه و ایالات متحده نیز حضور دارند. عکس زیر نیز، بازی بچگانه دختران ارمنی در کمپ سنجک (Sanjak) در لبنان را نشان می دهد.

آیا تا کنون به این کشور زیبا سفر نموده اید؟ از تجربیات خود به خبرنگاران بگویید.

منبع: کجارو / buzzfeed.com
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 874

به "نکاتی که باید درباره ارمنستان بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید درباره ارمنستان بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید