پخش کننده های خارجی به دنبال مردان، جشنواره بغداد به آثار ایرانی جایزه داد

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، اهدای جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره فیلم بغداد برای 2 فیلم ایرانی، استقبال از پخش جهانی فیلم مردان به کارگردانی بتین قبادی، اکران آتش بس 2 در فرهنگسرای بهمن، نقد و آنالیز فیلم سینمایی بودن یا نبودن به کارگردانی کیانوش عیاری و گزارش جشنواره سینما حقیقت از حضور مستندهای پرتره در این جشنواره از جمله اخبار امروز سینمای ایران است.

پخش کننده های خارجی به دنبال مردان، جشنواره بغداد به آثار ایرانی جایزه داد

جشنواره فیلم بغداد به 2 فیلم ایرانی جایزه داد

دو فیلم ایرانی نینجای ایرانی و فرزند چهارم از ششمین جشنواره بین المللی فیلم بغداد جایزه گرفت.

مستند 30 دقیقه ای نینجای ایرانی به کارگردانی مرجان ریاحی جایزه ویژه هیات داوران این جشنواره را به خود اختصاص داد. نینجای ایرانی که پیش از این در جشنواره های هات داکس در کانادا، اپن سیتی در انگلستان، گواناخواتو در مکزیک، باتومی در گرجستان، فلاهرتیانا در روسیه، فلکسیف در استرالیا و... حضور داشت؛ نخستین جایزه بین المللی خود را شب گذشته دریافت کرد.

مستندهایی از یونان، فرانسه و امارات متحده عربی دیگر جوایز مسابقه مستند را به خود اختصاص دادند. در این بخش، 20 فیلم مستند از سراسر دنیا با یکدیگر رقابت کردند.

همچنین فیلم سینمایی فرزند چهارم ساخته وحید موسائیان جایزه اول بخش مسابقه فیلم های بلند را دریافت کرد.

پخش نماینده های دنیای به دنبال پخش فیلم مردان در سطح دنیای

فیلم سینمایی مردان جدیدترین اثر بتین قبادی که از طرف کشور عراق به هشتاد و هفتمین دوره مراسم جوایز سینمایی آموزشگاه اسکار در سال 2015 برگزیده شده است، بعد از نمایش موفقیت آمیز در سی ونهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در کانادا، پخش نماینده های معتبر دنیای فیلم، از جمله 2MK، وایلدبانچ، ویستریال فیلمز خواهان پخش این فیلم در سطح دنیا شده اند و هم اکنون در حال رایزنی با تهیه نماینده مردان هستند که کدام یک از آنها برای پخش دنیای این فیلم انتخاب شوند.

تا به امروز جشنواره های مختلفی در سطح دنیا، خواهان حضور فیلم سینمایی مردان در بخش های رقابتی و غیررقابتی خود شده اند و کشورهای مختلفی نیز برای نمایش این فیلم اعلام آمادگی نموده اند.

مردان در نخستین حضور بین المللی خود، در بخش اکتشافات تحت عنوان آینده سینمای دنیا در سی و نهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در کانادا روی پرده رفت و هیلانه عبدالله بازیگر زن این فیلم توسط مجله فیلمیکر به عنوان 5 بازیگر برتر این جشنواره معتبر سینمایی انتخاب شد.

اکران آتش بس 2 در فرهنگسرای بهمن

فیلم سینمایی آتش بس 2 به کارگردانی تهمینه میلانی در تمامی ایام هفته در سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن اکران می گردد؛ بهرام رادان، میترا حجار، آتیلا پسیانی، گوهر خیراندیش، مهرانه مهین ترابی، پژمان جمشیدی، دانیال عبادی، فلور نظری، رایان جواهریان به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان آمده است؛ یک زوج جوان و تحصیلنموده که راهی سفر به خارج از کشور هستند پس از سال ها دوری مشاور خانوادگی خود را به طور اتفاقی در فرودگاه دیدار می نمایند و در مدت زمانی که منتظر پرواز خود هستند، اتفاقات سال هایی که مشاور آن ها در خارج از کشور بود را مرور می نمایندو...

این فیلم سینمایی تمام روزهای هفته حتی آدینه ها در سانس های 12، 16 و 20 در کنار فیلم سینمایی شهر موش ها2 در سانس 10،14 و 18 روی پرده نقره ای سینما چاپلین فرهنگسرای بهمن به نمایش درمی آید.

آنالیز بودن یا نبودن در نشست اخلاق زیستی در آیینه سینما

سلسله جلسات ماهانه نمایش و تحلیل فیلم های ایران و دنیا با موضوع اخلاق زیستی، با عنوان اخلاق زیستی در آینه سینما از پنجشنبه اول آبان ماه، در سالن اجتماعات کتابخانه ملی شروع می گردد.

این پژوهشگاه که پیش تر در زمینه اخلاق و حقوق زیستی فعالیت های پژوهشی و فرهنگی متعددی داشته است، این بار با همکاری کتابخانه ملی ایران میخواهد تا با نمایش و آنالیز آثار سینمایی برگزیده ایران و دنیا، با موضوعات اخلاق زیستی، به گسترش مفاهیم این حوزه از اخلاق در سطح جامعه بپردازد و به وسیله هنر سینما و با یاری هنرمندان و صاحب نظران اخلاق، توجه فضای عمومی جامعه را به دغدغه های اخلاقی ناشی از کاربرد علوم و فناوری های نوین جلب کند.

این جلسات قرار است به صورت ماهانه و در پنجشنبه اول هر ماه برگزار گردد. نخستین جلسه آن، پنجشنبه اول آبان ماه، ساعت 14 با نمایش فیلم بودن یا نبودن با بازی زنده یاد عسل بدیعی، در سالن اجتماعات کتابخانه ملی برگزار می گردد. این فیلم به موضوع مرگ مغزی و اهدای عضو می پردازد و کیانوش عیاری نویسنده و کارگردان فیلم و مصطفی جلالی فخر پزشک و منتقد سینما و جمعی از صاحب نظران اخلاق زیستی، پس از نمایش فیلم به آنالیز و تحلیل آن خواهند پرداخت.

ده درصد مستندهای جشنواره سینماحقیقت پرتره هستند

از مجموع 845 فیلم مستند ارسالی به دبیرخانه جشنواره، 85 فیلم مستند- پرتره با موضوعات مختلفی چون مشاهیر، سرداران جنگ تحمیلی، شعرا، فیلمسازان، ورزشکاران و... است

.

از جمله این پرتره ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

مولانا، بوعلی سینا، ابوریحان بیرونی، ستارخان، شهید چمران، دکتر علی شریعتی، احمد شاملو، غلامحسین بنان، مهدی اخوان ثالث، عباس کیارستمی، شمس لنگرودی، سیمین بهبهانی، محمدعلی بهمنی، هما روستا، شهید مجید شهریاری (دانشمند هسته ای)، شهید بابایی، شهید شاطری، شهید خالد حیدری (اولین خلبان شهید)، شهید محمدابراهیم همتی، بانو مرضیه دباغ، محمد بهمن بیگی، ابراهیم حقیقی و...

بدیهی است که این فیلم ها در مرحله انتخاب اولیه هستند و نمایش آنها در جشنواره، منوط به آرای اعضای هیات انتخاب جشنواره سینماحقیقت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1006

به "پخش کننده های خارجی به دنبال مردان، جشنواره بغداد به آثار ایرانی جایزه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش کننده های خارجی به دنبال مردان، جشنواره بغداد به آثار ایرانی جایزه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید