پیش بینی تولید 35 هزار تن مرکبات در نوشهر

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر از پیش بینی تولید 35 هزار تن مرکبات در این شهرستان خبر داد .

پیش بینی تولید 35 هزار تن مرکبات در نوشهر

به گزارش خبرنگاراریادفترمازندران درشهرستان نوشهر: جواد محمودی اظهار کرد: با توجه به اینکه برداشت مرکبات در باغات شهرستان نوشهر آغاز شده است پیش بینی می شود 35 هزار تن مرکبات از باغات این شهرستان برداشت شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر اضافه کرد: این شهرستان دارای 2 هزار و 300 هکتار باغ مرکبات با بیش از هزار و 800 باغدار است.

وی گفت: امسال به دلیل بارش باران در شب و روزهای آفتابی در زمان گلدهی باغات، کاهش تولید میوه خواهیم داشت.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نوشهر در بخش دیگیری درباره تولید عسل در این شهرستان گفت: یکی از اهداف طرح سرشماری کلنی های زنبور عسل، بروز رسانی آمار کلنی های مدرن و سنتی، آمارگیری تعداد کندوهای بومی و مهاجر، صدور دفترچه زنبور داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به اندازه تولید و شاغلین این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم است.

محمودی ادامه داد: متاسفانه امسال تولید عسل نسبت به سال گذشته به دلیل بارندگی در اوج گل و گیاه بهاره و خشکی زودهنگام مراتع دربخش ییلاقی با کاهش 10 الی 20 درصد عملکرد روبرو شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی نوشهر با اشاره به اینکه 6 ماهه اول امسال 100 هزار و 450 کیلو گرم عسل به ارزش اقتصادی 210 میلیارد ریال در این شهرستان تولید شد، گفت: این اندازه عسل از طریق 384 بهره بردار از 20 هزار و 182 کلنی تولید و به بازار عرضه شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2000

به "پیش بینی تولید 35 هزار تن مرکبات در نوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی تولید 35 هزار تن مرکبات در نوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید