چطور ویزای کانادا بگیریم؟ (ویزای کانادا)

به گزارش تور بالی اندونزی، برای دریافت ویزای کانادا علاوه بر جمع آوری مدارک، احتیاج است که از مرحله دریافت وقت سفارت کانادا و پیکاپ ویزای کانادا هم عبور کنید. مهم ترین مرحله جمع آوری مدارک است که نقش زیادی در ویزا شدن یا ریجکت شدن متقاضیان دارد.

چطور ویزای کانادا بگیریم؟ (ویزای کانادا)

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

کشور کانادا همیشه در فهرست محبوب ترین کشورهای مهاجرتی قرار گرفته است. این کشور به واسطه موقعیت های شغلی فراوان، سطح علمی بالای دانشگاه ها، ایجاد شرایط ایده آل برای افراد مهاجر و جاذبه های توریستی فراوان خود، از هر جهت گزینه مناسبی برای مهاجرت به شمار می رود. فرهنگ خاص این کشور باعث شده تا مهاجران به هیچ وجه در آن احساس یک شهروند درجه دوم را نداشته باشند. همین موضوع، کشور کانادا را محبوب تر از کشورهای پیشرفته اروپایی برای افراد علاقه مند به مهاجرت تبدیل نموده است.

با وجود شرایط بسیار مناسب کشور کانادا برای مهاجرت، اغلب علاقه مندان به این کشور به علت عدم اطلاع از روند دریافت ویزا، وقت سفارت و شرایط پیکاپ ویزای کانادا، این هدف را بسیار دور از دسترس می دانند! در حالی که اگر قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید، تنها چند مرحله تا رسیدن به این کشور فاصله خواهید داشت! در این مقاله مراحل و شرایط مهاجرت به این کشور را به شما توضیح می دهیم.

مرحله اول: انتخاب نوع ویزا

پیش از هر چیزی، ضروری است تا نوع ویزای مورد نظر خود به کشور کانادا را معین کنید. معین نوع مهاجرت تمام مراحل و شرایط مورد احتیاج را معین نموده و شما را در مسیر حرکت درست قرار خواهد داد. در حال حاضر انواع ویزای کانادا به سه دسته اصلی تقسیم می گردد. این موارد عبارت اند از:

ویزای تحصیلی کانادا

در صورتی که هدف شما از مهاجرت به کانادا ادامه تحصیل باشد، ویزای تحصیلی گزینه مناسب برای شما خواهد بود. این ویزا با پذیرش در یکی از دانشگاه ها، کالج ها یا مدارس این کشور به شخص متقاضی ارائه می گردد. در حال حاضر کشور کانادا ویزای تحصیلی خود را به دو دسته دانش آموزی و دانشجویی تقسیم بندی نموده است.

ویزای دانش آموزی برای افراد زیر 18 سال صادر شده و برای طی کردن مراحل و دریافت آن به حدود سه ماه زمان احتیاج خواهید داشت. در صورت دریافت این ویزا، طبق قوانین کشور کانادا یک نفر به عنوان سرپرست نیز باید شما را همراهی کند. ویزای دانشجویی کانادا نیز برای واجدین شرایط و افراد پذیرفته شده در یکی از دانشگاه های کانادا در نظر گرفته می گردد. این نوع ویزا احتیاجمند مدارکی مثل نامه پذیرش تحصیلی، مدرک تحصیلی در مقطع قبلی، اثبات تمکن مالی و بعلاوه مدرک زبان معتبر (بسته به دانشگاه پذیرنده) است.

ویزای توریستی کانادا

در صورتی که در پی مهاجرت به کانادا با روش هایی به غیر از ادامه تحصیل یا اشتغال در این کشور باشید، گزینه ویزای توریستی پیش روی شما خواهد بود. ویزای توریستی کانادا نیز در نوع خود به سه دسته یک بار ورود یا سینگل (Single) و چند بار ورود یا مولتیپل (Multiple) و سوپر ویزا تقسیم بندی می گردد.

ویزای سینگل برای شما امکان یک بار ورود به خاک کانادا را فراهم خواهد نمود؛ اما در صورتی که قصد ورود و خروج چند باره به این کشور را داشته باشید، ویزای مولتیپل می تواند گزینه مناسب برای شما باشد. با استفاده از این ویزا در هر بار ورود به کانادا، تا شش ماه می توانید در این کشور سکونت داشته باشید. گزینه سوم که با نام سوپر ویزا شناخته می گردد، مخصوص کسانی است که بچه ها یا نوه های آن ها در کانادا سکونت دارند. این ویزا در حالت عادی به صورت 10ساله صادر شده و با هر بار ورود به وسیله آن، تا دو سال امکان اقامت در کانادا را خواهید داشت.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که کسب ویزای مهاجرتی به کانادا، شرط کافی برای ورود به خاک این کشور نیست. در واقع پس از صدور ویزای توریستی ضروری است تا توضیحات لازم را به افسر مهاجرت خود در مورد دلایل سفر به این کشور ارائه کنید. در غیر این صورت، ویزای شما باطل خواهد شد.

البته گفتنی است که با توجه به عدم وجود سفارت کانادا در کشور ایران، برای گرفتن وقت سفارت کانادا و سایر مراحل ویزای کانادا احتیاجمند مراجعه به یک کشور واسط هستید. پس از انتخاب نوع ویزا برای مهاجرت به کانادا، نوبت به آماده سازی مدارک مورد احتیاج خواهد رسید.

ویزای کاری کانادا

این نوع ویزا برای افراد متقاضی اشتغال در کانادا در نظر گرفته شده است. ممکن است شرایط دریافت ویزای کاری کانادا بسته به محل اشتغال فرد متفاوت باشد؛ با این حال این کشور یک سری از شرایط عمومی را برای دریافت ویزای کاری در نظر گرفته است. داشتن حداقل مدرک دیپلم، سابقه کاری مرتبط، مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 (یا مدارک معتبر معادل) و بعلاوه محدودیت سنی حداکثر 50 سال بعضی از این شرایط به شمار می روند.

علاوه بر موارد ذکر شده، این کشور افراد متقاضی را بر اساس یک سری از معیارهای معین شده، امتیازبندی می نماید. برای مهاجرت کاری به کانادا در مرحله اول احتیاجمند 67 امتیاز از 100 امتیاز ممکن خواهید بود. در صورت کسب این امتیاز، به مرحله دوم پذیرش راه خواهید یافت. امتیاز مورد احتیاج برای پذیرش این مرحله به صورت دقیق و قطعی معین نشده و هر سال با توجه به متقاضیان تغییر می یابد.

ویزای کاری کانادا به شش دسته اصلی شامل ویزای خوداشتغالی، ویزای پیشنهاد کاری یا جاب آفر (Job Offer)، ویزای کار پس از اتمام تحصیلات (PGWP)، برنامه مهاجرت فدرال (Federal)، انتقال درون شرکتی (ICT) و بعلاوه مهاجرت استانی (PNP) تقسیم می گردد. هر یک از این شش دسته، شرایط خاص خود را دارند. گفتنی است که از میان موارد ذکر شده محدودیت سنی شامل ویزای کاری درون شرکتی نمی گردد.

مرحله دوم: جمع آوری مدارک

برای مهاجرت به کانادا بسته به ویزای مورد نظرتان احتیاجمند جمع آوری مدارک خاصی خواهید بود. در حالت کلی این موارد در این سه دسته اصلی جای می گیرند:

  • مدارک هویتی: مدارک هویتی اصلی ترین گزینه در میان مدارک مورد احتیاج برای مهاجرت به کانادا است. این مدارک شامل تمام مواردی می گردد که هویت شما به عنوان یک فرد متقاضی برای مهاجرت را تأیید می نماید. پاسپورت، مدارک معتبر برای اثبات تأهل (در صورت احتیاج) و سرپرستی بچه ها و موارد مشابه دیگر، در این دسته قرار می گیرند.

  • مدارک مالی: برای هر کدام از انواع مختلف ویزای کانادا احتیاج است که مدارک مالی مبنی بر تمکن مالی خود ارائه کنید. مبلغ این تمکن به تعداد اعضای خانواده و اعضای تحت سرپرستی، زمانی که در کانادا حضور دارید و نوع ویزای شما بستگی خواهد داشت.

  • سایر مدارک مورد احتیاج: علاوه بر مدارک مالی و هویتی، بعضی دیگر از مدارک نیز بسته به نوع ویزای درخواستی شما مورد احتیاج خواهند بود. به عنوان مثال مدرک تحصیلی، مدرک زبان و ... جزو مدارکی هستند که در ویزای تحصیلی از شخص متقاضی درخواست می شوند.

در حالت کلی مدارک دقیق مورد احتیاج شما بستگی به نوع ویزای انتخابی دارد. با انتخاب نوع ویزا، به سادگی می توانید از مدارک مورد احتیاج برای دریافت آن به صورت دقیق اطلاع پیدا کنید. پس از این مرحله، نوبت به گرفتن وقت سفارت کانادا و محاسبه هزینه های مربوط به آن خواهد رسید.

مرحله سوم: دریافت وقت سفارت کانادا

پس از معین نوع ویزا و جمع آوری مدارک مورد احتیاج برای آن، می توانید اقدامات مربوط به گرفتن وقت سفارت کانادا را شروع کنید. برای دریافت وقت سفارت کانادا ضروری است تا مدارک خود را به وسیله دارالترجمه های رسمی، ترجمه نموده و سپس محل انگشت نگاری خود را انتخاب کنید. با توجه به این که کشور کانادا در ایران سفارتی ندارد، باید از کشورهای همسایه که سفارت کانادا در آن ها فعال است، برای انگشت نگاری یاری بگیرید. در انتخاب سفارت می توانید به معیارهایی نظیر زمان پاسخگویی، هزینه سفر به کشور و فاصله شهر معین شده با محل زندگی خود توجه کنید.

سپس نوبت به پرداخت هزینه های رایج خواهد رسید. روند دریافت وقت سفارت کانادا و اخذ ویزای این کشور دارای بعضی هزینه های آشکار و پنهان نظیر هزینه اپلای دانشگاهی، هزینه بلیت سفر به کشور مورد نظر برای حضور در سفارت، هزینه آنالیز درخواست و سایر موارد دیگر است. توصیه می کنیم در این مرحله حتماً از کارشناسان اخذ ویزا مشاوره بگیرید.

مرحله چهارم: پیکاپ ویزا کانادا

یکی از مراحلی که متقاضیان مهاجرت به کانادا برای دریافت ویزا پیش رو دارند، پیکاپ ویزا است. این مرحله پس از دریافت ویزا و به منظور الصاق ویزا در پاسپورت اجرا می گردد. شما می توانید به جای مراجعه حضوری به کشور واسط، پاسپورت خود را با یاری نمایندگان رسمی به سفارت کانادا در کشور مدنظرتان ارسال کنید. پاسپورت شما پس از الصاق لیبل ویزا، به آدرس شما پست خواهد شد. استفاده از گزینه پیکاپ ویزا یک راهکار مناسب برای صرفه جویی در زمان و هزینه های رفت و آمد به کشور واسط است.

سخن آخر: یک میان بر پیشنهادی!

در این مقاله چهار مرحله اصلی برای مهاجرت به کانادا را به شما معرفی کردیم. با پیروی از این مراحل، به سادگی می توانید به رؤیای زندگی در کشور مجذوب کننده و ایده آل کانادا دست یابید. اما انجام همه این مراحل به تنهایی و بدون داشتن تجربه قبلی، بسیار سخت خواهد بود. از همین رو توصیه می کنیم با انتخاب یک آژانس مسافرتی مناسب، از تمام سختی های اخذ ویزا عبور نموده و مسیری میان بر به سمت کشور کانادا داشته باشید!

در میان انواع آژانس های فعال در این زمینه، آژانس مسافرتی سالیان سفر با سال ها تجربه پیروز در زمینه اخذ انواع ویزای تحصیلی و توریستی کانادا، یک گزینه مناسب برای متقاضیان سفر به این کشور به شمار می رود. برای ارتباط با مشاوران سالیان سفر و دریافت مشاوره رایگان می توانید با شماره 02122020188 تماس بگیرید یا به وسیله وب سایت ircanada.ir با سایر خدمات این مجموعه آشنا شوید.

منبع: چمدان
انتشار: 1 دی 1401 بروزرسانی: 1 دی 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2322

به "چطور ویزای کانادا بگیریم؟ (ویزای کانادا)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور ویزای کانادا بگیریم؟ (ویزای کانادا)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید