کشتارگاه های دام لرستان در تمام ایام نوروز فعال است

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دامپزشکی استان گفت: کشتارگاه های دام لرستان در تمام ایام نوروز فعال است.

کشتارگاه های دام لرستان در تمام ایام نوروز فعال است

مصطفی زبردست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تشدید نظارت های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در استان با حضور 16 تیم بازرسی شروع شد.

وی بیان نمود: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان بر اساس احتیاج جامعه حجم کشتارها در حوزه دام و طیور در استان افزایش می یابد.

زبردست افزود: در این راستا دامپزشکی براساس وظایف تعریف شده در 2 حوزه حلیت و طهارت کشتار دام و نظارت های بهداشتی در 10 واحد کشتارگاهی دام و 10 واحد کشتارگاهی طیور با حضور ناظران شرعی و بهداشتی نظارت های گسترده دارد.

زبردست ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در تمام ایام نوروز کشتارگاه های دام فعال است.

وی مطرح کرد: در راستای نظارت بر بازار استان با همکاری دیگر دستگاه های اجرایی مربوطه 16 تیم ثابت و سیار با حضور 48 نفر در 2 شیفت صبح و عصر فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی لرستان با بیان اینکه شماره چهار رقمی 1512 گزارشات مردمی را ثبت می نماید، افزود: این طرح از 14 اسفندماه جاری تا 16 اردیبهشت ماه سال آینده در استان اجرا می گردد.

زبردست یادآور شد: هم استانی ها از هرگونه خرید دام و طیور بصورت زنده خودداری نمایند و به برچسب های بسته بندی ها دقت نمایند.

این مسئول گفت: بسته بندی مرغ تا 72 ساعت و گوشت گاو پنج روز و گوشت گوسفند و بز تا سه روز از زمان بسته بندی مهلت مصرف دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2178

به "کشتارگاه های دام لرستان در تمام ایام نوروز فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشتارگاه های دام لرستان در تمام ایام نوروز فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید