کندی شگفتی ساز هواپیما در آسمان

به گزارش تور بالی اندونزی، هنگامی که در آسمان به هواپیمای در حال حرکت نگاه می کنیم، اینطور به نظر می رسد که هواپیما به آرامی و کندتر از آنچه است، در حال حرکت است اما چرا اینطور به نظر می رسد؟

کندی شگفتی ساز هواپیما در آسمان

مهدیه جباری: یک جت مسافربری هنگامی که در ارتفاع کروز قرار می گیرد با سرعتی در حدود 800 کیلومتر در ساعت پرواز می نماید. این سرعت تقریباً 9 برابر سریع تر از سرعتی یک ماشین در حال حرکت در بزرگراه است. هنگامی که در خصوص هواپیما به قوانین فیزیک تکیه می گردد، همین اصول و قوانین فیزیک به شرح اینکه چرا وقتی صحبت از سرعت حرکت یک جسم به میان می آید، نگاه می تواند فریبنده باشد، یاری می نماید.

اگر آسمان را به عنوان یک پس زمینه ثابت در نظر داشته باشیم، هواپیمایی را تصور کنیم که برای برخاستن شتاب می گیرد، به نظر می رسد که بسیار سریع در حال حرکت است. تا زمانی که هواپیما در هوا است و به ارتفاع کروز نرسیده است، به نظر می رسد که بسیار کند حرکت می نماید. این به این علت است که وقتی هواپیما در آسمان است، اغلب هیچ نقطه مرجع مستقلی وجود ندارد. نقطه مرجع راهی برای میزان گیری سرعت هواپیما است.

اگر هیچ مانع یا ابری در اطراف آن وجود نداشته باشد، هواپیما در آسمان آبی کاملاً یکنواخت حرکت می نماید. آسمان به عنوان چنین پس زمینه ای می تواند درک سرعت حرکت یک هواپیما را بسیار سخت کند و از آنجایی که هواپیما دور است، در مقایسه با جسمی که به شما نزدیک است، زمان بیشتری طول می کشد تا در میدان دید شما حرکت کند. این بیشتر این توهم را ایجاد می نماید که هواپیما کندتر از آنچه که هست حرکت می نماید. این عوامل شرح می دهند که چرا هواپیما به نظر کندتر از آنچه حرکت می نماید، به نظر می رسد.

مسافران درون هواپیما چه می بینند؟

مسافران هواپیما احساس می نمایند، هواپیما کندتر از آنچه هست در حال حرکت است، زیرا، درست مانند زمانی که به هواپیما در آسمان نگاه می کنید، به عنوان مسافر در هواپیما، نقطه مرجع مستقلی ندارید. شما و هواپیما با سرعت یکسانی حرکت می کنید، که می تواند درک سرعت حرکت شما را نسبت به زمین زیر شما سخت کند. درست مانند زمانی که در بزرگراهی بدون درخت و غیره، در حال رانندگی با سرعت بالا هستید.

با این حال، چند راه وجود دارد که ممکن است بتوانید درک کنید که چقدر سریع در حال حرکت هستید. برای مثال اگر بتوانید سایه هواپیما را روی زمین ببینید، این سایه می تواند به شما منظرهی از سرعت حرکت هواپیما نسبت به زمین بدهد. اگر به میزان کافی خوش شانس باشید که آن را ببینید، از سرعت عبور سایه هواپیما از روی ساختمان ها و جاده ها شگفت زده خواهید شد. شما می توانید یک حس واقعی از میانگین سرعت 800 کیلومتر در ساعت یک هواپیمای مسافربری دریافت کنید.

راه دیگر برای درک سرعت حرکت این است که توجه داشته باشید پوشش ابر نازک و لکه دار با چه سرعتی نسبت به بال هواپیما، حرکت می نماید. این نقطه مرجع راه دیگری برای تماشا و درک سرعت هواپیما به شما می دهد. البته به یاد داشته باشید که ابرها معمولا ساکن نیستند. آنها فقط نسبت به هواپیما بسیار کند حرکت می نمایند.

اگرچه تشخیص سرعت واقعی یک هواپیما می تواند سخت باشد، اما استفاده از نقاط مرجع برای به دست آوردن منظره از این سرعت، می تواند بسیار یاری کند.

منبع : the conversation

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 مهر 1402 بروزرسانی: 8 مهر 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2437

به "کندی شگفتی ساز هواپیما در آسمان" امتیاز دهید

107 کاربر به "کندی شگفتی ساز هواپیما در آسمان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کندی شگفتی ساز هواپیما در آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید