کوارتت لایپزیک هنرمندان آلمانی در حمام تاریخی شیراز

به گزارش تور بالی اندونزی، تهیه کننده این برنامه فرهنگی در تبادل نظر با خبرنگاران در این خصوص، گفت: در حمام مجموعه تاریخی وکیل شیراز هنرمندان آلمان کوارتت لایپزیک قطعات بزرگان موسیقی دنیا را اجرا کردند.

کوارتت لایپزیک هنرمندان آلمانی در حمام تاریخی شیراز

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

محسن خباز عنوان نمود: در این کوارتت که شب پیش از آن در تالار احسان با اجرای 5 قطعه موسیقی کلاسیک برگزار گردید، هنرمندان آلمانی 6 قطعه نواختند.

وی با بیان اینکه در این کنسرت که حافظ ناظری به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، قطعاتی از هایدن، مندلسون، بتهون و شومان برگزار نواخته شد، یادآور شد: انتخاب موزه حمام وکیل برای این اجرا به جهت پیوند هرچه بیشتر دو فرهنگ ایران و آلمان صورت گرفته و تجربه در خور توجهی برای هنرمندان اجراگر و همچنین مخاطبان این موسیقی است که هر دو اجرا بدون فروش بلیت برگزار گردید.

خباز درباره گروه سازهای زهی لایپزیک آلمان، گفت: گروه نام آشنای چهارنفری سازهای زهی لایپزیگ که در سال 1988 افتتاح شد تا کنون در 60 کشورجهان اجرا داشته و مورد استقبال و تشویق قرار گرفته است؛ دریافت جوایز و ضبط سی دی های بسیار زیاد، این گروه را تبدیل به یکی از مهم ترین گروه های هنری آلمان کرده است. در کنار آثار کلاسیک، آثار مدرن، کلاسیک معاصر نیز از جمله مجموعه کارهای اجرایی این گروه هستند.

مدیر موسسه شهرآفتاب با اشاره به اینکه برای نخستین بار است که این گروه چهار نفری سازهای زهی از لایپزیگ، در شیراز و تهران اجرا داشتند، اظهار کرد: آثار کلاسیک موتزارت، بتهوون، برامس، هایدن، مندلسون ، شومان و شوبرت در این کنسرت ها به اجرا درآمد.

خباز بیان نمود: در ترکیب جدید این گروه ، کونراد موک، ویلون اول را خواهد نواخت و اعضای قدیمی گروه، تیلمان بونینگ، ویلون دوم، ایوو باور، ویولا و ماتیاس موس دورف، ویلونسل را اجرا داشتند.

وی، ادامه داد: موسسه فرهنگی هنری شهرآفتاب با همکاری فرهنگ و ارشاد فارس در راستای ارتباطات بین فرهنگی، کوارتت لایپزیک آلمان را به شیراز دعوت کرد .

کوارتت لایپزیک هنرمندان آلمانی توسط موسسه فرهنگی هنری شهرآفتاب، بخش فرهنگی سفارت آلمان و موسسه فرهنگی گوته با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 948

به "کوارتت لایپزیک هنرمندان آلمانی در حمام تاریخی شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوارتت لایپزیک هنرمندان آلمانی در حمام تاریخی شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید