گوانجو و مکانهای بی نظیری که باید دیده شوند

به گزارش تور بالی اندونزی، جاذبه های دیدنی در گوانجو

گوانجو شهری بزرگ و پرجنب و جوش ، واقع در دلتای رودخانه مروارید استو، از جمله مناطقی است که حتی از لحاظ استانداردهای چین، پیشرفت بسیار سریعی داشته است. این شهر در زمینه تجارت بین الملل و مراکز خرید پیشرو می باشد و همچنین در آشپزی و فرهنگ کانتونی تاریخچه ای پربار دارد. گوانجو شهری است که خلاصه ای از چین را به تصویر می کشد.در ادامه با ما باشید تا به آنالیز مکان های دیدنی گوانجو بپردازیم.

گوانجو و مکانهای بی نظیری که باید دیده شوند

با تور گوانجو یه جذابترین شهر تجاری چین سفر کنید، ترکیبی از مدرنیته و سنت چین که در یکجا جمع شده.

برج کانتون (tower canton)

برج تلویزیونی به ارتفاع 459 متر است که با در نظر دریافت طول آنتن آن به ششصد متر می رسد. این برج در منطقه هایزو قراردارد و به مناسبت برگزاری بازیهای آسیایی 2010 در گوانجو ساخته شده است. این برج بلندترین ساختمان در چین است و تا زمان ساخته شدن برج اسکای تری توکیو در سال 2011 ، بلندترین برج مخابراتی دنیا بود. طراحی برج را شرکت هلندی و شرکت آروپ از انگلستان انجام داده اند. در نمای ظاهری آن از لوله هایی استفاده شده که در میانه برج به دور هم پیچیده اند. و بسمت انتهای آن پیش رفته اند. نمای کلی برج بشکلی است که به آن بانوی کمر باریک هم می گویند. عرشه مشاهده برج در ارتفاع 488 متری قراردارد و بلندترین عرشه در نوع خود ، در دنیاست. هنگام شب برج کانتون با استفاده از چراغهای (led) درخشان می گردد و منظره بسیار زیبایی دارد. برج چیگانگ در نزدیکی این برج قراردارد و منظره این دو برج در کنار هم ، نمادی از سنت و مدرنیسم در گوانجو هستند . در پای این برج، ساختمان تلویزیون گوانجو در حال ساخت است که پس از اتمام ، یکی از بناهای مدرن و دیدنی شهر خواهد بود.

تالار موسیقی زینگ های

این تالار محل اجرای گروه ارکستر سمفونی گوانجو است و در جزیره ارشا، در میان باغ مجسمه قراردارد. نام این تالار از نام زیان زینگ های از موسیقی دانان معروفچین و اهل گوانجو گرفته شده است. محسمه ای از وی نیز در مقابل ساختمان قراردارد. ساختمان این تالار بشکل یک هذلولی چرخیده است که از بتن ساخته شده و یک پوسته صدفی مانند ایجاد نموده است. فضای داخلی با دیوارهای از جنس چوب پوشانده شده اند که بعنوان واسطی برای انعکاس و انتشار صدا عمل می نمایند. در قسمت بالای سن ؛ منتشر نماینده هایی به شکل نیمکره آویخته شده اند. که متقابلا باعث بهبود شرایط شنوایی بر روی سن شده و اولین صداهای صداهای ایجاد شده را به جایگاه های ردیف های جلویی انعکاس می دهند. بطور کلی این سالن بر اساس ویژگی های آکوستیکی طبیعی ساخته شده است.

کلیسای جامع قلب مقدس

این کلیسا در مرکز بافت قدیمی شهر و در منطقه یوکسیو قرارداردکه با استفاده از یاری های اقتصادی امپراتور فرانسه،ناپلئون سوم و کاتولیک های فرانسه ساخته شده است. ساخت این بنا در سال 1861 شروع شد،ولی به علت مشکلاتی از قبیل این که هیچ کدام از کارگران چینی تا آن موقع کلیسا را ندیده بودند . سنگهای گرانیت مورد احتیاج برای ساخت آن باید از هنگ کنگ با کشتی آورده می شدند و مهم تر اینکه کارگران زبان فرانسوی و مهندسین و سرکارگران زبان چینی بلد نبودند، از این رو پیش رفت کار بسیار کند بود؛ تا اینکه یک سرکار چینی برای ارتباط با کارگران استخدام شد؛ وی تجربه ساخت چند خانه سنگی را نیز داشت و کار ساخت کلیسا دوباره رونق گرفت و پس از 25 سال در سال1888 خاتمه یافت.

موزه هنر عامه گوانگ دانگ

این موزه در ساختمان آموزشگاه چن کلان واقع در منطقه لیوان، قراردارد. در دوران پادشاهی سلسله کینگ، دو نفر از اعضای خانواده چن تصمیم دریافتد که با یاری سایر اعضای خانواده، معبدب بنا نمایند. این ساختمان در سال 1894 بناشد؛ کمی بعد در سال 1905 که سیستم آزمون امپراطوری برای جذب افراد مستعد در شغل های دولتی ایجاد شد، این معبد به یک مدرسه برای اعضای خانواده چن تبدیل شد تا در آن برای این آزمون آماده شوند. این ساختمان در سال 1957 به یک ساختمان حفاظت شده شهری تبدیل شد. دو سال بعد دولت تصمیم گرفت که این محل میزبان نگارخانه ای برای آثار هنری مردم و صنایع دستی باشد. این نگارخانه نهایتا به موزه هنرهای عامه تبدیل شد.

خانه اپرای گوانجو

با هفتاد هزار متر مربع زیر بنا، بزرگترین تئاتر و خانه آپرا در جنوب چین است. و در شهر جدید زوجیانگ در منطقه تیان هه قراردارد. این ساختمان در سالهای 2005 تا 2010 به سبک مدرن ساخته شد و طراح آن زها حدید بانوی معمار عراقی تبار است که در طراحی خود از سنگهای کف رودخانه مروارید الهام گرفته است. قسمت های مختلف این خانه اپرا عبارتند از تالار مخاطبین یا آدیتوریوم ، لابی و لژورودی ، سالن چند منظوره و اتاقهای تمرین ، تالار مخاطبین مجهز به پیشرفته ترین تکنولوژی های صوتی است و 1800 نفر ظرفیت دارد. سالن چند منظوره، سالنی کوچک تر است که برای اجراهای هنری ، و اپرا و کنسرت در نظر گرفته شده است. این سالن 400 نفر ظرفیت دارد.

منطقه تفریحی چایم لانگ

این منطقه تفریحی که برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بسیار مناسب است، در منطقه پان یو واقع شده است. این منطقه گردشگری از چند قسمت اصلی تشکیل شده است. که مهم ترین بخشهای آن، پارک سافری زیانگ جیانگ و بهشت چایم لانگ است. سایر قسمتهای عبارتند از پارک آبی چایم لانگ که با وسعت 400000متر مربع بزرگترین پارک آبی آسیاست، سیرک بین المللی چایم لانگ پارک کروکودیل که از 100000 کروکودیل نگهداری می نمایند که هفتاد درصد کروکودیلهای چین را تشکیل می دهند و همچنین مرکز گلف چایم لانگ که 12% مایل مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین مرکز تمرین گلف دنیا است.

باغ گیاه شناسی جنوب چین

این باغ در لانگ دانگ در شمال شرقی گوانجو قراردارد و یکی از بزرگترین باغهای گیاه شناسی در دنیاست. باغ گیاه شناسی چین در سال 1929 احداث شده که حدود 300 هکتار مساحت دارد و وابسته به آموزشگاه علوم چین است. بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، در این باغ پرورش داده می گردد. مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار است. این باغ به دو بخش تحقیقاتی و نمایشگاه عمومی تقسیم شده است. در بخش نمایشگاهی عمومی 16 باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل، گلخانه گیاهان گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد. باغهای گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در دنیا بی نظیر هستند. همچنین در این بخش یک باغ به نام باغ چند گل وجود دارد که 8000 متر مربع وسعت دارد؛ این باغ شامل قسمت هایی از جمله باغچه چای ، آزالیا و باغچه بزرگ گل تلفونی است. قسمت تحقیقاتی این باغ گیاه شناسی در خصوص گونه های در معرض خطر گیاهان فعالیت دارد. در قسمت شرقی پارک گیاه شناسی یک باغ سنگی جالب قراردارد که از صخره های گدازه ای و سنگهای دگرگون شده با رنگها و شکلهای متفاوت تشکیل شده است.

پارک ون هوآ

پارک ون هوآ یا پارک فرهنگ در مرکز شهر گوانجو قراردارد و نمایشگاههای هنری گوناگون، تئاترهای مختلف و نمایش های آکروباتیک در آن برگزار میشوند. مجموعه ای به نام شهرک هان در این پارک از دیدنی های آن است و هر چیزی که در آن موجود است مانند مجسمه، دست نوشته ، لوازم زندگی، و غیره به شکل وسایل حدود دو هزار سال پیش در حکومت دوران هان، طرای شده است

ساختمان این بنا از معماری بسیار چشمگیری برخوردار است. این بنا که 13200 متر مربع مساحت دارد، شامل 19 ساختمان 9 سالن و 6 محوطه حیات است که بوسیله راهروها بهم متصل شده و در یک راستا از جوب به شمال قرار گرفته اند.

پارک سافاری زیانگ جیانگ

با وسعت 130هکتار پارک سافاری چین و بزرگترین پارک سافاری آسیاست. در واقع آن یک منطقه حفاظت شده و تحقیقاتی است که در سال 1997 به روی مردم نیز باز شده است. بیش از بیست هزار حیوان در 450 گونه از جمله پانداهای غول پیکر ، خرسهای قطبی و کوآلاها در این پارک زندگی می نمایند. در سال 2006، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از 6 کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح دنیا بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می گردد که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. این تعداد در واقع نیمی از ببرهای سفید موجود در دنیا هستند. قسمت فیلهای آسیایی این پارک از معروفترین قسمتهای آن است.در این قسمت بیست فیل نگهداری می گردد که پنج فیل از آنها در همین محل بدنیا آمده اند. این پارک همچنین دارای بیشترین تعداد زرافه در چین است ؛ جالب است که در آن مردم می توانند با زرافه ها عکس بگیرند. و به آنها غذا بدهند.

بهشت چایم لانگ

پارکی تفریحی در حومه گوانجو منطقه پان یو است که با وسعت بیشتر از شصت هکتار ، در سال 2006 افتتاح شده است. امکانات مختلف و بیش از شصت وسیله بازی در این پارک وجود دارد . رولر کوستر آن با 61 متر ارتفاع و 105 کیلومتر در ساعت سرعت ، از بزرگترین رولر کوسترهای دنیاست. این پارک قسمتی نیز برای تفریح های آبی دارد که به دنیای آبی پایم لانگ معروف است. پارک چایم لانگ توسط اداره ملی گردشگری چین، بعنوان بهترین منطقه از نظر منظره رده بندی شده است.

کوه بایون

کوه بایون یا کوه ابر سفید کوهی یا قدمتی حدود 400 میلیون سال است که با منظره بسیار زیادی خود ، الهام بخش اکثر شاعران چین بوده است و گفته می گردد. که اگرچه دیدن ابر بر قله کوه منظره ای آشنا است, اما ابر سفیدی که روی ای کوه می نشیند، منظره ای استثنایی دارد. این کوه که در 15 کیلومتری شمال گوانجو و در منطقه بایون قراردارد، بخشی از تفریحگاه بای یوشان است و با مناظر زیبای خود از جاذبه های مهم توریستی این شهر محسوب می گردد. هرسال حدود بیست میلیون بازدید نماینده از قسمتهای مختلف این کوه بازدید می نمایند.

باغ یونتای

در دامنه جنوبی این کوه قرار گرفته است و بزرگترین پارک طراحی شده در چین است این باغ 000/120 متر مربع وسعت دارد و انواع گل ها و گیاهان زینتی در آن وجود دارند. در باغ طراحی های هنری منحصر بفردی وجود دارد که معماری شرقی و غربی را گرد هم آورده و با فرهنگ کهن و فرهنگ مدرن نیز سازگار است، مانند رودخانه رنگارنگ

جزیره شامیان

این جزیره ماسه ای بطول تقریبی نهصد و عرض سیصد متر با وسعت سی هکتار ، در میان رودخانه مروارید قرار گرفته و با چند پل به شهر مرتبط می گردد. در دوران حکومت سلسله کینگ، در قرن 19، این جزیره برای اقامت فرانسوی ها و انگلیسی ها در نظر گرفته شده بود و ساختمانهای تاریخی بجا مانده از آن دوران، نشان دهنده حضور فرهنگ غرب در منطقه است. کلیسای کاتولیک فرانسه در قسمت فرانسوی نشین جزیره وجود دارد، کلیسای پروتستان انگلیسی و مجسمه های برنزی بشکل مردم اروپا و چین، از دیدنی های جزیره هستند.

با توجه به وضعیت آب و هوایی گوانجو ، بهترین زمان بازدید از این شهر بین ماهاکتبر و فوریه است (پاییز و زمستان). ماههای آوریل و می نیز خوب هستند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 448

به "گوانجو و مکانهای بی نظیری که باید دیده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوانجو و مکانهای بی نظیری که باید دیده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید