گوگل عینک واقعیت افزوده ی خود را معرفی کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل که شب گذشته برگزار گردید، میزبان محصولات نو و جالبی از سوی غول فناوری بود. یکی از این محصولات که این شرکت با معرفی آن کاربران بسیاری را سوپرایز کرد، عینک واقعیت افزوده گوگل بود. این عینک یک قابلیت بسیار جالب و کاربردی دارد که قادر است عبارت های مقابل دید کاربر را به صورت آنی ترجمه کند. در حالی که بسیاری از شرکت های بزرگ فناوری بخش اعظم کار خود را به طراحی و ساخت عینک های واقعیت افزوده اختصاص داده اند، اما هیچ یک از آن ها پیروز نشده که عینکی بسازد که قابلیت به این مهمی را برای کاربرانش به ارمغان بیاورد و کاربران نیز بتوانند بدون فکر کردن به دغدغه های امنیتی از آن ها استفاده نمایند. بنابراین به نظر می رسد که ترجمه آنی صحبت های کاربران، آن هم تنها با استفاده از یک عینک هوشمند می تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

گوگل عینک واقعیت افزوده ی خود را معرفی کرد

متاسفانه گوگل هیچ جزئیاتی را در خصوص عینک واقعیت افزوده خود در این رویداد منتشر نکرده و فقط ویدیویی از عملکرد آن را به نمایش گذاشت. در ویدیوی مذکور، کاربران می توانستند به واسطه عینک هوشمند گوگل ترجمه آنچه کاربر مقابل به زبانی دیگر می گوید را مشاهده نمایند. بدیهی است ایده ای که در این ویدیو به کاربران نشان داده شد، آینده هیجان انگیز حوزه واقعیت افزوده را به معرض نمایش گذاشت. گوگل می گوید قابلیت واقعیت افزوده می تواند درهای جدیدی در حوزه ارتباطات افراد با هم باز کند.

در این ویدیو بعلاوه یکی از مدیران شرکت گوگل به کاربری که در حال استفاده از این عینک هوشمند است می گوید: تو باید حرف هایی که من می گویم را به صورت همزمان مشاهده کنی، درست چیزی شبیه زیرنویس اما در دنیای واقعی. سپس تصویری از آن چه کاربر در پشت عینک خواهد دید برای سایرین به نمایش عایدی. تصویر منتشر شده گویای این قضیه است که صحبت های شخص مقابل به صورت آنی و هم زمان ترجمه می گردد. مدیرعامل شرکت در این رابطه گفت: در راستا پیش رو، مرزهای پردازش کامپیوتری جدیدی را می بینیم که یکی از این مرزهای جالب و هیجان انگیز، بخش واقعیت افزوده است. ما در شرکت گوگل سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه داشته ایم و قصد داریم تا در آینده نزدیک آن را با سایر بخش های این شرکت ادغام کنیم.

باید دید ایده این عینک هوشمند می تواند به محصول واقعی تبدیل گردد یا نه. احتمالاً در روزهای آینده اخبار بیشتری در این مورد منتشر می گردد.

منبع: TheVerge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2227

به "گوگل عینک واقعیت افزوده ی خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل عینک واقعیت افزوده ی خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید