144 اثر به جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد

به گزارش تور بالی اندونزی، محمدربیع احمدخانی درگفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان، گفت: هجدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در حال برگزاری است و زنجان میزبان بخش داستان نویسی ترکی آن است.

144 اثر به جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد

وی اضافه نمود: جشنواره داستان نویسی به زبان ترکی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از رهگذر داستان نویسی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع) و گرامیداشت پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) برگزار می گردد.

دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با اشاره به اینکه بچه ها و نوجوانان و امام رضا (ع)، امام رضا (ع) و خانواده، جلوه های فرهنگ رضوی در دوران دفاع مقدس و بهره گیری از معنویات امام رضا (ع) در مواجهه با مسائل خصوصا بیماری کرونا از محورهای این جشنواره است، افزود: سه بخش جشنواره نیز شامل داستان بلند و رمان، داستان کوتاه و داستانک است.

احمدخانی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره تا هفتم بهمن ماه بود، افزود: طبق آمار گرفته شده 144 اثر از 68 به دبیرخانه ارسال شده که کدگذاری همه آنها صورت گرفته است.

دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی تعداد آثار ارسالی در گروه سنی زیر 18 سال را 5 مورد گفت و گفت: همچنین در رده سنی 18 تا 35 سال نیز 48 اثر و در رده سنی بالای 35 سال نیز 91 اثر ارسال شده است.

وی توضیح داد: طبق آمار در بخش داستان بلند و رمان 4 اثر، داستان کوتاه 33 اثر، داستان بسیار کوتاه 69 اثر، بخش ویژه 28 اثر و در بخش ترجمه نیز 10 اثر ارسال شده است.

احمدخانی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان از استان های زنجان، اردبیل، البرز، آذربایجان شرقی و غربی، قم، تهران، مرکزی و همدان هستند، گفت: بیشترین آثار از زنجان، اردبیل و البرز ارسال شده است.

دبیر جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی با اشاره به چاپ آثار دوره اول و دوم به صورت کتاب اضافه نمود: آثار این دوره نیز پس از گردآوری و اعلام نتایج در قالب کتابی چاپ خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1661

به "144 اثر به جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "144 اثر به جشنواره داستان نویسی رضوی به زبان ترکی ارسال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید