2 مقوله مهم کتاب سال دانشجویی، ایراد شکلی کتاب هایی که بیشتر سرانجام نامه هستند

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: نقاط ضعف ناشی از تبدیل عین انتها نامه به کتاب دانشجویی و لزوم حمایت ناشران از کتاب های دانشجویی که بیشتر از نظر اقتصادی به صرفه نیستند، از نکات مهم درباره کتاب دانشجویی است.

2 مقوله مهم کتاب سال دانشجویی، ایراد شکلی کتاب هایی که بیشتر سرانجام نامه هستند

عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و ششمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به دو مقوله مهم در این باره اشاره کرد و گفت: نقاط ضعف ناشی از تبدیل عین سرانجام نامه به کتاب دانشجویی و لزوم حمایت ناشران از کتاب های دانشجویی که اغلب از نظر اقتصادی به صرفه نیستند، از نکات مهم درباره کتاب دانشجویی است.

بیشتر کتاب های دانشجویی سرانجام نامه تحصیلات تکمیلی است

وی شرح داد: کتاب سال دانشجویی فقط یک سال از کتاب سال جمهوری اسلامی ایران عقب است و کتاب دانشجویی تقریبا بلافاصله پس از کتاب سال کشور مطرح شد؛ از ابتدا هم جهاد دانشگاهی متولی این موضوع بود و هدف از این اقدام حمایت از دانشجویانی بود که قلم می زنند و کتاب چاپ می کنند.

وی ادامه داد: اغلب کتاب هایی که دانشجویان چاپ می کنند همان چیزی است که سرانجام نامه آنها را تشکیل می دهد. آنان معمولاً سرانجام نامه را تبدیل به کتاب می کنند.

الزامات کتاب های دانشجویی سرانجام نامه ای برای پرهیز از ایرادات شکلی

علیزاده شرح داد: چاپ سرانجام نامه در قالب کتاب نیاز به هدایت و راهبری دارد. زیرا این سوالات مطرح می شود که آیا هر سرانجام نامه ای قابلیت کتاب شدن دارد؟ آیا فنون نگارش سرانجام نامه و کتاب یکسان است؟ در نتیجه این موارد است که در برخی از این قبیل کتاب ها، نقاط ضعفی را می بینیم که ناشی از این است که عین سرانجام نامه تبدیل به کتاب می شود.

حمایت ناشران دومین مقوله مهم کتاب دانشجویی در سال بیست و ششم جشنواره

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی مقوله دوم درباره کتاب دانشجویی را ضرورت حمایت ناشران از کتاب های دانشجویی مطرح نمود و اظهارداشت: ناشران باید از دانشجویان حمایت کنند؛ زیرا معمولاً کتاب های دانشجویی، کتاب های اقتصادی از نظر فروش نیستند؛ اگرچه دانشجویان به نخستین تألیف خود تعلق خاطر دارند اما در واقعیت کمتر می توانیم کتابی دانشجویی را نام ببریم که به چاپ مثلا چهلم رسیده باشد.

سرانجامی پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 666

به "2 مقوله مهم کتاب سال دانشجویی، ایراد شکلی کتاب هایی که بیشتر سرانجام نامه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مقوله مهم کتاب سال دانشجویی، ایراد شکلی کتاب هایی که بیشتر سرانجام نامه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید