4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در مرحله دوم پروژه های عمرانی امسال، چهار بنای تاریخی استان مرمت می گردد.

4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می گردد

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، رضا برومند با اشاره به این مطلب گفت: چهار بنای تاریخی در شهرستان های بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان و میناب از محل اعتبارات عمرانی سال 98 مرمت می شوند.

او با اشاره به این که در بندرلنگه، بنای تاریخی قلعه مغویه مرمت می گردد، اضافه نمود: قدمت بنا به دوره قاجارمی رسد که در این فصل از مرمت، دیوارچینی، اجرای سقف چوبی، جمع آوری لایه فرسوده، تقویت و بهسازی پی و جداره ها انجام می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان بابیان این که در ادامه فعالیت های مرمتی، برکه های باران در بندرعباس نیز مرمت می گردد، اضافه نمود: بنای برکه های باران که در دوره صفویه ـ قاجار مورداستفاده قرار می گرفت، کف سازی محوطه و اجرای جهت جداره های آن انجام می گردد.

او اضافه نمود: قلعه های هشنیز در پارسیان و هزاره در میناب نیز در امسال مرمت می شوند.

برومند بابیان این که قلعه میناب به دوره قرون میانه اسلامی و قلعه هشنیز به دوره اسلامی می رسد، اضافه نمود: در بنای تاریخی هشنیز آواربرداری، استحکام بخشی برج، جداره های خارجی و مرمت اضطراری پشت بند قلعه و در بنای قلعه هزاره دیوارچینی، اجرای لایه اندود کاه گل، خشت اقتصادی و خشت زنی انجام خواهد شد.

او بابیان این که اعتبارات فعلی جوابگو نیازهای مرمتی استان هرمزگان نیست، اضافه نمود: اداره کل استان به تنهایی نمی تواند اقدام به حفظ و احیای بناهای تاریخی کند و در این زمینه از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 556

به "4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید