آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

به گزارش تور بالی اندونزی، تنوع فرهنگ ها تنوع آداب عادات غذایی را به همراه دارد. مثلاً در بیشتر کشورهای آسیای جنوب شرقی نظیر چین، مالزی، تایلند و سنگاپور غذا خوردن با دست بسیار مرسوم است و در رستوران های محلی، قاشق و چنگالی همراه غذایتان نمی بینید. از آنجایی که غذای اصلی مردم این بخش از جهان، برنج است، آن ها برای با دست خوردن غذا شیوه جالبی دارند. چهار انگشت دست راست را به حالت قاشقی خم می کنند با کمک انگشت شست غذا را از توی دهان هل می دهند. در واقع کار قاشق و چنگال را به صورت هم زمان با انگشت هایشان انجام می دهند. همیشه هم ظرف آبی روی میز وجود دارد که فقط انگشت هایشان را درآن ظرف می شویند. مردم کشورهای جنوب شرق آسیا قرن های زیادی است که به این شیوه غذا خورده اند و هنوز هم زنده اند.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

وقتی مردم چین روی یک میز می نشینید، آرنج هایتان را روی میز نگذارید. این کار از نظر آن ها بی ادبی به حساب می آید. هیچ وقت با چوب های مخصوص غذا خوردن به سمت کسی یا چیزی اشاره نکنید. با آن ها گوشتان را هم پاک نکنید. دلیلش هم از طرف چینی ها خیلی ساده بیان شده است. این چوب ها وسیله غذا خوردن هستند.

در هندوستان به غذاها ادویه های زیادی مخصوصاً فلفل های تند افزوده می شود، اما در مکان های مختلف هند، نوع و اندازه این تندی فرق می کند و حتی در بعضی جاها غذاها شیرین اند. اما یک رسم کلی در هند وجود دارد، اینطور معروف است که فقیرها معمولاً غذاهای تندتر میخورند و غذاها برای بازیگران بالیوود و بقیه پولدارها کمتر تند است. هندی ها هم آداب خودشان را برای غذا خوردن دارند، مثلاً آن ها هیچ وقت در غذا خوردن اسراف نمی کنند. دلایل خوبی هم برای این کار دارند. آن ها معتقدند با افراط در غذا تنبل می شوند و این رشد فکری و جسمی شان را دچار اختلال می کند. هندی ها هم از جمله ملت هایی هستند که با دست غذا خوردن را دوست دارند. آن ها می گویند: نباید برای غذا خورن واسطه ای وجود داشته باشد تا انرژی بین غذا و انسان در تعامل باشد.

در ایتالیا غذای پاستا طرفداران زیادی دارد. غذا خوردن در رستوران های ایتالیایی معمولاً با پیش غذا به دنبال کمی پاستا شروع می شود. بعد غذای اصلی از راه می رسد. که شامل ماهی یا گوشت است. دسر یا پنیر هم آخر کار می آید. سالاد هم معمولاً بعد از غذای اصلی سرو می شود. ایتالیایی ها به غذا خوردن اهمیت زیادی می دهند و برای وعده های غذایی، مخصوصاً اگر مهمان داشته باشند، وقت زیادی صرف می کنند. در تعطیلات آخر هفته خانواده ها ساعت ها صرف ناهارخوردن می کنند. برای ایتالیایی ها ناهار وعده اصلی است و معمولاً همه خانواده آن را در کنار هم صرف می کنند.

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 876

به "آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید