آشنایی با تعدادی از عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا

به گزارش تور بالی اندونزی، آیا تا به امروز این اتفاق برایتان پیش آمده که در طول مراسم خاص روزهای عید، قدمی به عقب بردارید و فکر کنید: خدای من! اگر غریبه ای اینجا بود و ما را می دید، فکر می کرد دیوانه هستیم؟! احتمالا در آن لحظه متوجه می شوید سنت خاصی که برای مراسم عید یا جشن ملی خود برگزار می کنید، چقدر می تواند به چشم کسانی که از کشورهای دیگر آمده اند، عجیب و غریب باشد. البته، بهتر است ترس نداشته باشید، زیرا احتمال بسیار زیادی وجود دارد که مردم دیگری بر روی این سیاره عظیم، رسم و رسومی مشابه شما را اجرا نمایند. این اتفاق درباره رسم و رسوم جالب کریسمس در دنیا به وفور اتفاق می افتد. با ما در مقاله عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا همراه شوید تا کمی شما را با سنت های عجیب کریسمس در دنیا آشنا کنیم.

آشنایی با تعدادی از عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا

فهرست مطالب

سوئدی ها یک بز غول پیکر را می سوزانندژاپنی ها مرغ سوخاری می خورنداسپانیایی ها مدلهایی از افراد را در حال مدفوع کردن می سازندنروژی ها جاروهای خود را پنهان می نمایندسنت مردم ایسلند

سوئدی ها یک بز غول پیکر را می سوزانند

هر ساله و در اولین یکشنبه قبل از کریسمس، مردم یوله Gävle، یک بز غول پیکر ساخته شده از نی را در میدان اصلی شهر علم می نمایند. براساس مقاله سنت های عجیب کریسمس در دنیا باید بدانید که این بز مدتی در میدان گذاشته شده تا به محیط سرد زمستانی شهر کمی گرما و شادی ببخشد و تا قبل از کریسمس، عده ای ناشناس این بز را آتش زده و خاکستر می نمایند. این بز کریسمسی که یولبوکن Julbocken نامیده می گردد، از سال 1966 که برای اولین بار ساخته و نصب شد، تقریبا هر ساله به آتش کشیده شده و هم اکنون در سرتاسر کشور شهرت زیادی دارد.

مردم اخبار این بز را بصورت پیگیرانه ای دنبال می نمایند تا بدانند آیا توانسته است تا سالم و بدون سوزانده شدن به روز کریسمس برسد یا خیر. عجیب تر آنکه، تا به امروز مقامهای رسمی انواع حقه ها از جمله نصب دوربین های مخفی و آغشته کردن نی ها به یک ماده ضد آتش را بکار برده تا مردم را از سوزاندن این بز منع نمایند. آنها در سال 2015 تا اندازه ای در منع مردم از این کار پیروز شدند و بز تا عید کریسمس دوام آورد، اما دو روز بعد به آتش کشیده شد.

ژاپنی ها مرغ سوخاری می خورند

باور کنید یا نه، کمپین های بازاریابی حتی نحوه جشن دریافت کریسمس را نیز تحت تاثیر قرار داده اند. برای مثال، تصویر کلاسیک بابا نوئل با ظاهری چاق و پیر تا اندازه ای از تبلیغات کوکاکولا در دهه 1930 گرفته شده است. بنابراین، تبلیغات باعث شده تا عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا هم دچار تغییرات شوند. در ژاپن که مسیحیان معدودی در آن زندگی می نمایند و سنت جشن دریافت کریسمس قدمت طولانی ندارد، مدیران زیرک بازاریابی از طریق تبلیغات زیاد، مردم را قانع نموده اند که خوردن مرغ سوخاری یک راه عادی برای گذراندن عید کریسمس است.

این سنت از دهه 1970 و وقتیکه گردشگران خارجی بازدید نماینده از ژاپن به جای بوقلمونی که در کشورشان می خوردند، به خوردن مرغ سوخاری روی آوردند شروع شد. سپس، این سنت به یاری کمی تبلیغات در میان مردم محلی ژاپن نیز همه گیر شد. امروزه براساس گزارشها، فروش رستورانهای مرغ سوخاری در طول کریسمس پنج برابر بیشتر از سایر اوقات سال بوده و بسیاری از مشتری ها، مرغ سوخاری خود را از ماهها پیش سفارش می دهند.

اسپانیایی ها مدلهایی از افراد را در حال مدفوع کردن می سازند

در کاتالونیا، مراسم سنتی مغاره یا تابلوی ولادت بسیار رنگارنگ تر از سایر نقاط دنیا برگزار می گردد. هر ساله در هفته های پیش از عید کریسمس، مراسم تابلوی ولادت توسط مجسمه هایی به نام ال کایانه el caganer مورد تزئین قرار می گیرند. این مجسمه های عجیب سرامیکی که یک روستایی کاتالان را در حال مدفوع کردن نشان می دهند، قرنهاست که بخشی از رسم و رسوم جالب کریسمس در دنیا بشمار می فرایند. اخیرا حتی مجسمه افراد مشهور به این حالت ساخته شده و در مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفته اند؛ افرادی مانند لیدی گاگا، ترامپ و حتی ملکه انگلستان. هیچکس نمی داند این سنت عجیب از کجا و به چه دلیل شروع شد، اما گفته می گردد این سنت یاری می نماید تا جشن کریسمس هر ساله دوباره به این منطقه بازگردد.

نروژی ها جاروهای خود را پنهان می نمایند

برای تمیز کردن زمان و مکان خاصی وجود دارد و مطمئنا کریسمس آن موقع و مکان نیست. وقتیکه کریسمس فرا می رسد، تمیزکاری ها و مقدمات جشن عید به سرانجام رسیده و زمان جشن دریافت، دید و بازدید و خوشگذرانی فرا رسیده است. بنابراین، این سنت نروژی ها که جاروهای خود را با فرا رسیدن کریسمس پنهان می نمایند، اصلا جای تعجب ندارد. برخلاف ظاهر قضیه، نروژی ها از زیر وظیفه تمیز کردن فرار نمی نمایند. آنها به یک افسانه قدیمی اعتقاد دارند که می گوید اگر جاروهایشان پنهان نشوند، جادوگران بدجنس آنها را می دزدند، سوار آنها می شوند و در طول ایام کریسمس ویرانی و خرابی به بار می آورند.

سنت مردم ایسلند

بابا نوئل شخصیت بسیار جالب و محبوبی است، اما اگر افراد بیشتری در ایام کریسمس به دیگران عیدی بدهند، این ایام زیباتر نمی شوند؟! در ایسلند این افراد وجود دارند؛ اما مهم است که بدانید تمامی آنها به اندازه بابا نوئل گرم و صمیمی نیستند. بچه هایی که در ایسلند عظیم می شوند، می توانند انتظار داشته باشند که 13 یول لد بطور جداگانه در روزهای قبل از کریسمس به آنها سر بزنند و بسته به رفتار بچه ها در سال گذشته، به آنها کادوهای خوب یا سیب زمینی هدیه بدهند. آنها این کادوها را درون یک کفش در کنار تختخواب بچه ها قرار می دهند. تمامی این یول لدها موجودات خوب و صمیمی نیستند، چرا که از نوادگان یک غول عظیم و بی رحم بوده که عاشق خوردن خورشت درست شده از بچه ها پر شیطنت است.

در ادامه بخوانیدآداب و رسوم کریسمس در کشورهای مختلف | جشنی جذاب و دیدنیمنبع: همگردی
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1548

به "آشنایی با تعدادی از عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با تعدادی از عجیب ترین رسوم کریسمس در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید