آیا اینترنت 5G ایران فقط برای مصارف خانگی است و گوشی های موبایل 5G به آن وصل نمی شوند؟

به گزارش تور بالی اندونزی، چند روز پیش، وزیر ارتباطات از فراوری انبوه مودم های 5G برای ارائه سرویس اینترنت 5G به صورت FWA اطلاع داد.

آیا اینترنت 5G ایران فقط برای مصارف خانگی است و گوشی های موبایل 5G به آن وصل نمی شوند؟

FWA مخفف Fixed Wireless Access و به معنی ارائه خدمات اینترنت بی سیم ثابت است. FWA به شکلی از اینترنت گفته می گردد که همه مردم و کاربران در یک نقطه به یک هات اسپات مرکزی وصل می شوند و از اینترنت پرسرعت بی سیم سود می برند.

تصور کنید در یک مجتمع مسکونی با 100 واحد، یک دکل بی سیم نصب گردد و همه واحدها به این دکل بی سیم وصل شوند و از اینترنت استفاده نمایند. شما با گوشی موبایل، لپ تاپ، کامپیوتر و هر وسیله دیگری می توانید به اینترنت بی سیم ثابت وصل شوید.

وزیر ارتباطات گفته است در فاز اول اینترنت 5G سعی می گردد؛ خدمات FWA در نقاط پرجمعیت شهری ارائه گردد تا کاربران بیشتری به اینترنت پرسرعت وصل شوند.

ستار هاشمی، معاون وزیر ارتباطات هم در این رابطه می گوید: قصدمان این است که در گام نخست از ظرفیت 5G برای اتصالات انبوه در مناطقی که امکان ارائه سرویس با کیفیت مناسب در نسل چهارم (4G) وجود ندارد، استفاده کنیم.

پس سیم کارت و اینترنت موبایل 5G چه می گردد؟

حالا، برای بعضی از کاربران این تصور پیش آمده که قرار نیست اینترنت 5G به صورت سیم کارت و اینترنت همراه ارائه گردد و کاربران با گوشی های تلفن همراه 5G به اینترنت 5G وصل شوند.

این تصور و باور کاملا نادرست است یا حداقل تا کنون هیچ مقام رسمی در ایران نگفته است اینترنت 5G برای گوشی های تلفن همراه نیست.

قطعا در آینده ای نزدیک، اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، اقدام به ارائه سیم کارت 5G نموده و از سرویس و تعرفه های اینترنت 5G خود پرده برداری می نمایند.

آن چیزی که وزیر ارتباطات مطرح نموده است؛ روشی برای دسترسی تعداد افراد بیشتری از جامعه به اینترنت پرسرعت است. چون قطعا تا سال های طولانی، گوشی های فایوجی گران قیمت بوده و غالب مردم نمی توانند آن ها را خریداری نمایند و به اینترنت موبایل 5G وصل شوند.

اگر امکان دسترسی خانگی به اینترنت 5G فراهم نگردد؛ مثلا تا سال 2025 فقط 10 الی 15 درصد کل جامعه می توانند از اینترنت 5G سود ببرند که هم برای اپراتورها بسیار زیان ده خواهد بود و هم کاربران در اینترنت 4G باقی می مانند و اینترنت موبایل ایران پیشرفت نخواهد کرد.

پیش بینی می گردد در سال آینده شاهد رونمایی از سرویس های اینترنت 5G مخصوص موبایل و سیم کارت های 5G برای گوشی های تلفن همراه باشیم و همزمان با آن مودم های 5G برای کاربران خانگی عرضه گردد.

در مناطق پرجمعیت و شلوغ هم سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم ثابت به صورت FWA عرضه خواهد شد.

وزیر ارتباطات امروز در مراسم رونمایی از کاربرد های توسعه نسل پنجم شبکه موبایل چند خبر مهم درباره اینترنت 5G، هزینه های این نوع اینترنت، فراوری مودم های…

گاهی اوقات اشتباه ما این است که حداکثر سرعت اینترنت را با میانگین سرعت اشتباه می گیریم. مثلا، همه می دانیم که سرعت شبکه های 4G LTE به…

با افتتاح رسمی اولین سایت 5G در ایران توسط ایرانسل، حالا یک سوال بسیار جدی در میان کاربران مطرح است: چه مودم 5G یا هات اسپات…

همه خبرهای امروز معطوف به راه اندازی اولین شبکه 5G در ایران شده است. صبح امروز، چهارشنبه یکم مردادماه 1399 به گزارش ایرانسل، اولین سایت فایوجی…

یک استارتاپ به نام Hyper Mirror یک دستگاهی اختراع نموده است که امکات اتصال تجهیزات دیجیتالی مانند گوشی، لپ تاپ، تلویزیون، دستگاه ها مک و غیره را…

دیروز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه افتتاح عظیم ترین مرکزداده غرب و شمال غرب توسط همراه اول، دوباره خبر از راه اندازی اینترنت و شبکه…

حداکثر تا یک ماه آینده، اولین سایت نسل پنجم شبکه های موبایل (5G) در ایران نصب و راه اندازی می گردد. تا سرانجام شهریور ماه هم 5 نقطه…

بیش از دو سال است که گوشی های 5G وارد بازار شده اند و در ایران هم یافت می شوند. سامسونگ با عرضه سری گلکسی اس 10، اولین…

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1391

به "آیا اینترنت 5G ایران فقط برای مصارف خانگی است و گوشی های موبایل 5G به آن وصل نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا اینترنت 5G ایران فقط برای مصارف خانگی است و گوشی های موبایل 5G به آن وصل نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید