ارزان ترین مناطق شمال برای اقامت توریستی کجاست؟

به گزارش تور بالی اندونزی، شمال ایران به دلایل مختلف مقصد گردشگری پررونقی به شمار می آید. به ویژه تابستان که می گردد بیشتر ایرانیان سری به شمال کشور می زنند و حال و هوایی تازه نمایند. افزایش قیمت بر اثر افزایش تقاضا یک اصل همیشگی و ساده در اقتصاد است. بدیهی است که با ورود خیل بزرگ گردشگران در تعطیلات نوروز، تابستان و… قیمت ویلا در مناطق شمالی افزایش پیدا کند؛ بنابراین اگر شما هم قصد دارید به شهرهای شمالی ایران بروید و به دنبال پیدا کردن ویلاهای ارزان هستید و می خواهید بدانید که در کدام شهرها می توانید این نوع از ویلاهای مقرون به صرفه را پیدا کنید با ما همراه شوید.

ارزان ترین مناطق شمال برای اقامت توریستی کجاست؟

بهترین تجربه سفر را با bestcanadatours.com تجربه کنید و با مجری مستقیم بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در کدام شهرهای شمالی ویلاها ارزان تر است؟

می توان گفت که در شمال ایران، دو استان گیلان و مازندران هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافر هستند. شهر لاهیجان در استان گیلان، گران ترین شهر به لحاظ قیمت اجاره ویلا برای چند شب است؛ بنابراین اگر مبلغ زیادی برای کرایه ویلا کنار نگذاشته اید به شما توصیه می کنیم که به لاهیجان نروید.

پیشنهاد ما به شما این است که اگر وارد گیلان شدید، سعی کنید به سمت شرق این استان بروید و در ادامه سفر به استان مازندران هم سری بزنید. به این ترتیب، هزینه های کمتری برای سفرتان خواهید پرداخت. همچنین به یاد داشته باشید که در شهرهای راستا شرق گیلان و مازندران، می توانید ویلاهای ارزان تری پیدا کنید.

اما در شهرهایی مانند لاهیجان، لنگرود، آستانه، املش و سیاهکل، باید مبلغ بیشتری برای اجاره ویلا در نظر بگیرید. دلیل هم این است که این شهرها جاذبه های گردشگری بیشتری برای مسافران دارند؛ بنابراین باز هم به همان اصل افزایش تقاضا و افزایش قیمت می رسیم.

این نکته را نیز به خاطر بسپارید که مناطقی مانند شیطان کوه در لاهیجان و لیلاکوه در لنگرود و نواحی جنگلی سیاهکل نیز نواحی گران قیمتی در شمال ایران به شمار می آیند و برای اجاره ویلا در آن ها باید مبلغ زیادی را کنار بگذارید؛ بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان داشته باشید از اجاره ویلا در این مناطق صرف نظر کنید. در شهر چابکسر نیز که مرز استان گیلان و مازندران است قیمت اجاره ویلا بالاست.

در شهرهای غربی گیلان مانند انزلی نیز که مناطق آزاد و مراکز خرید و فروش تجاری در آنجا شکل گرفته است، قیمت اجاره ویلا بالا رفته است. به عبارت دیگر، در شهرهایی مانند انزلی، فومن، ماسوله، قلعه رودخانه و آستارا شاهد حضور چشمگیر مسافران هستیم و به همین دلیل اجاره ویلا در آن ها بالاست؛ بنابراین اگر می خواهید سفری ارزان به شمال داشته باشید از اجاره ویلا در این شهرها نیز خودداری کنید.

اما در استان مازندران می توان گفت که گران ترین شهر، رامسر است. به یاد داشته باشید که اجاره ویلا در شهرهای شهسوار، چالوس و بابلسر نیز گران است. اما در شهرهایی مانند نور و محمودآباد می توانید ویلاهای ارزان قیمت تری پیدا کنید.

ما سعی کردیم برایتان توضیح دهیم که در کدام شهرهای شمالی کشور ویلاها گران تر است و در کدام مناطق می توانید ویلاهای ارزان تری پیدا کنید. اما این را بدانید که آنچه در بالا گفتیم، مطلق نیست. یعنی ممکن است شما در شهری مانند رامسر یا لاهیجان هم بتوانید ویلای مناسبی پیدا کنید. اما آنچه در اینجا مطرح کردیم، کلیاتی است که به شما یک دیدگاه کلی درباره اجاره ویلا در شمال کشور می دهد. در ادامه به نمونه هایی از ویلاهای نسبتا ارزان قیمت در شهرهای مختلف شمال کشور اشاره می کنیم:

  • ویلای ساحلی 90 متری، 2 خوابه، رامسر، ظرفیت: 4 نفر، قیمت: هر شب 95 هزار تومان
  • ویلای باغی 70 متری، تنکابن، یک خوابه، ظرفیت: 5 نفر، حداکثر 10 نفر، قیمت: هر شب 95 هزار تومان
  • ویلای ساحلی 55 متری، رامسر، یک خوابه، ظرفیت: 4 نفر، قیمت: هر شب 80 هزار تومان
  • ویلای ساحلی 70 متری، رامسر، یک خوابه، ظرفیت: 4 نفر، قیمت: هر شب 90 هزار تومان
  • ویلا در منطقه شهری، 140 متری، لاهیجان، یک خوابه، ظرفیت: 5 نفر، قیمت: هر شب 60 هزار تومان
  • ویلا در منطقه شهری، 50 متری، لاهیجان، یک خوابه، ظرفیت: 4 نفر، قیمت: هر شب 65 هزار تومان
  • ویلا در منطقه شهری، 120 متری، رضوانشهر، 2 خوابه، ظرفیت: 5 نفر، قیمت: شبی 65 هزار تومان

چه نکاتی بر قیمت ویلا تاثیر می گذارد؟

عرضه و تقاضا

یکی از نکات مهم که بر قیمت ویلاها در شمال کشور تاثیر می گذارد، موضوع عرضه و تقاضا است. مثلا در تعطیلات نوروزی و تعطیلات تابستانی، تعداد زیادی مسافر به شمال ایران می آیند و به دنبال پیدا کردن ویلا برای اسکان هستند. بدیهی است که بر اثر افزایش تقاضا، قیمت ویلاها افزایش می یابد؛ البته این طور نیست که افراد بتوانند ویلایشان را با هر قیمتی که خواستند در اختیار مسافران بگذارند. بلکه در این رابطه قوانینی نیز وجود دارد.

موقعیت جغرافیایی

مکانی که ویلا در آن قرار گرفته است نیز موضوعی مهم برای معین قیمت آن است. به یاد داشته باشید که دریا یکی از مهم ترین جاذبه های شمال برای افرادی است که از شهرهای مرکزی ایران به این منطقه سفر می نمایند. بنابراین، بدیهی است که آن ها تمایل دارند در کنار دریا ویلا بگیرند و از زیبایی هایش لذت ببرند؛ بنابراین نزدیکی به دریا یک عامل مهم است. جنگل نیز می تواند عامل مهم دیگری برای معین قیمت ویلای مورد نظر باشد. به طور کلی، ویلاهایی که به جاذبه های گردشگری از جمله دریا و جنگل نزدیک تر هستند، معمولا قیمت بالاتری دارند. شهری که ویلا در آن قرار گرفته است نیز یکی دیگر از عوامل مهم و تاثیرگذار بر قیمت ویلا است. مثلا شهرهایی مانند رامسر و لاهیجان جزو شهرهای گران شمال ایران محسوب می شوند. اما در شهرهایی مانند نور و محمودآباد می توانید ویلاهای ارزان تری پیدا کنید.

امکانات ویلا

در حال حاضر، ویلاها در شمال کشور با امکانات متنوعی در اختیار مسافران قرار می گیرند. هر چقدر این امکانات بیشتر باشند و ویلا مجهزتر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد. مثلا در ویلاهای لوکس، استخر عاملی مهم برای معین قیمت ویلا است. به ویژه این عامل در زمان هایی که هوا سرد است و نمی توان در داخل آب دریا شنا کرد، اهمیت بیشتری پیدا می نماید. به طور کلی، امکاناتی مانند میز بیلیارد، اینترنت پرسرعت، امکانات رفاهی بچه ها و دسترسی به مراکز تجاری در ویلاهای لوکس عواملی مهم به شمار می فرایند.

تعداد اتاق خواب

معمولا افراد به صورت دسته جمعی به شمال سفر می نمایند و چند خانواده با یکدیگر ویلا می گیرند؛ بنابراین بدیهی است که تعداد اتاق خواب ها برای مسافران اهمیت پیدا می نماید. در این شرایط، هر چه ویلا اتاق خواب های بیشتری داشته باشد، قیمتش نیز افزایش می یابد.

متراژ ویلا

متراژ ویلا نیز یکی دیگر از مسایل مهم و تاثیرگذار بر قیمت آن است. بدیهی است هر چه ویلا عظیم تر باشد، قیمت آن نیز افزایش می یابد؛ البته در این طور موارد معمولا ظرفیت ویلا نیز افزایش می یابد و گاه تا 10 نفر هم می توانند در یک ویلا ساکن شوند.

چطور سفری ارزان به شمال کشور داشته باشیم؟

مدارس را برای اقامت از یاد نبرید

یکی از بهترین اقامتگاه های ارزان در شمال ایران، مدارس هستند. بعضی از این مدارس رو به دریا و در مجاورت آن هستند و می توانند موجبات شادی شما را فراهم نمایند. بعضی تصور می نمایند که مدارس فقط به فرهنگیان اجاره داده می گردد، اما خوب است بدانید که در صورت وجود ظرفیت و نبود متقاضی از بین فرهنگیان، اتاق های این مراکز به مردم عادی هم کرایه داده می گردد. آن طور که روابط عمومی آموزش و پرورش اعلام نموده است، مدارس بر حسب امکانات به 4 گروه ویژه و الف تا ج تقسیم بندی می شوند. گروه ویژه و الف امکانات بیشتری در اختیار مسافران قرار می دهند و گروه های دیگر امکانات کمتری دارند.

به نرخ متغیر سوئیت های اجاره ای در هفته توجه کنید

به یاد داشته باشید که نرخ اجاره ویلاها در زمان های مختلف متفاوت است. مثلا اگر سری به سایت هایی که ویلا اجاره می دهند بزنید، متوجه می شوید که قیمت ها برای روزهای میانی هفته با آخر هفته فرق دارد؛ بنابراین، سعی کنید از تخفیف های داخل هفته بهره ببرید. از سوی دیگر، بعضی از ماه های سال، شمال ایران خیلی شلوغ است و در نتیجه پیدا کردن اقامتگاه ارزان سخت است؛ بنابراین سعی کنید زمان هایی به شمال بروید که اوج شلوغی نباشد.

اقامت در دامان طبیعت هم گزینه خوبی است

گاهی اوقات که هوا خوب است می توانید از فضای پارک ها، جنگل، کنار دریا و مناطقی که برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده است، بهره ببرید. البته نکات امنیتی را مدنظر داشته باشید و از اقامت در اماکن خلوت پرهیز کنید.

به این مقاله امتیاز دهید

منبع: هومینگ
انتشار: 28 دی 1400 بروزرسانی: 28 دی 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1168

به "ارزان ترین مناطق شمال برای اقامت توریستی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزان ترین مناطق شمال برای اقامت توریستی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید