استفاده از استارت آپ ها برای برطرف مسائل در حوزه پسماند

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، پیروز حناچی امروز در رویداد ارائه نیازهای فناورانه و نوآورانه شهرداری تهران در حوزه مدیریت پسماند شهری در تالار ایوان شمس اعلام نمود: روزانه 9 هزار تن زباله از منازل مردم جمع آوری می گردد و به جنوبی ترین مناطق تهران (آرادکوه) می رود؛ اینها همیشه با هزینه، انرژی و نیروی انسانی همراه است و مسائل زیادی را نیز به همراه دارد.

استفاده از استارت آپ ها برای برطرف مسائل در حوزه پسماند

وی با بیان اینکه ما قدم اول را شروع نموده ایم، گفت: بدون یاری و همکاری مردم برطرف چنین مسائلی در حوزه مدیریت پسماند شهری امکان پذیر نیست. باید تفکیک را از منبع شروع کنیم.

به گفته حناچی: پایلوت این اقدام در حال اجرا است ولی سازمان یافته نیست.

شهردار تهران گفت: سیاست عمومی و کلی ما این است که از استارت آپ ها با طرح موضوعات و مسائل در این راستا بهره بگیریم. آلودگی یک موضوع محوری است و استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در این زمینه می توانند فعالیت نمایند و ما آنها را حمایت می کنیم.

به گفته حناچی: موتورها، خودروهای برقی، دوچرخه ها و غیره با همکاری شرکت های دانش بنیان نیز به کار گرفته شده اند.

وی تاکید نمود: جهت گیری عمومی ما این است که برای حل مسائل از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها استقبال کنیم.

شهردار تهران با اشاره به تغییر نگرش به محیط گفت: ما می توانیم با همکاری، چرخه ای از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را برای حل مسائل ایجاد کنیم. بخش عمده این چرخه در راستای کاهش فراوری زباله است.

حناچی با تاکید بر هدفگذاری در این زمینه گفت: امیدواریم که با استفاده از خرد جمعی این معضل را حل کنیم؛ کل شهرداری در این زمینه همیشه حمایت می نماید، بخشی از اقدامات به عهده شرکت های دانش بنیان است و بخش تأثیرگذار آن مردم هستند که این چرخه احتیاج به همکاری و مشایعت دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 237

به "استفاده از استارت آپ ها برای برطرف مسائل در حوزه پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از استارت آپ ها برای برطرف مسائل در حوزه پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید