افزایش عرضه در میادین راه حل تعادل قیمت مرغ، نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به 8 هزار تومان رسید

به گزارش تور بالی اندونزی، نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: با سیاست شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر افزایش عرضه مرغ گرم در میادین میوه و تره بار، قیمت مرغ در بازار منطقی می شود.

افزایش عرضه در میادین راه حل تعادل قیمت مرغ، نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به 8 هزار تومان رسید

حبیب اسدالله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار ، با اشاره به اینکه بازار مرغ نسبت به روزهای گذشته تغییری نداشته است، اظهار کرد: علی رغم آنکه مرغداران هر کیلو مرغ زنده را با نرخ 17 هزار و 100 تومان و در برخی استان ها بنابر توافقات صورت گرفته یک هزار تا یک هزار و 500 تومان بالاتر عرضه می کنند، از این رو مرغ گرم با نرخ بالاتر از 28 تا 29 هزار تومان نباید در خرده فروشی ها عرضه شود.

وی قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه را 8 هزار تومان گفت و اضافه نمود: سیاست گذاری وزارت جهاد کشاورزی از لحاظ روانی بر بازار اثر گذاشت و قیمت را کاهش داد، اما در مجموع برای تعدیل قیمت باید عرضه از طریق سامانه بازارگاه صورت گیرد یا فرآیندی تعریف شود که وزارت جهاد از طریق حواله جوجه را عرضه کند.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه نرخ کنونی مرغ زنده سنخیتی با مرغ گرم در بازار ندارد، بیان نمود: با توجه به آنکه مرغ گرم متناسب با نرخ مرغ زنده بدست مصرف کننده نمی رسد، بنابراین از کشتارگاه تا بازار مصرف باید نظارت دقیقی صورت گیرد.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی ادامه داد: گرچه مرغداران خواستار اصلاح قیمت مرغ هستند، اما این موضوع ارتباطی به عرضه مرغ با نرخ های 35 و 40 هزار تومانی در بازار ندارد که این امر نشان می دهد با اعمال نظارت باید از سودجویی واسطه و دلال جلوگیری کرد.

وی درباره تاثیر افزایش عرضه مرغ گرم میادین بر بازار بیان نمود: با افزایش عرضه مرغ در میادین و اعمال نظارت، قیمت مرغ منطقی می شود.

این مقام مسئول با تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم قبل از حذف ارز ترجیحی نهاده های دامی در بازار گفت: گرچه موافق حذف ارز 4200 تومانی هستم، اما قبل از حذف ارز، برخی سیاست گذاری ها باید لحاظ شود تا بازار تولید و مصرف دچار خسران نشود.

اسداله نژاد ادامه داد: با حذف ارز ترجیحی، هزینه های مرغدار افزایش می یابد که با این وجود ادامه تولید نیازمند تزریق نقدینگی است، در غیر اینصورت بسیاری از مرغداران از چرخه تولید خارج می شوند.

به گفته وی، با حذف ارز ترجیحی، قیمت محصول نهایی بشدت افزایش می یابد که این امر در میزان مصرف و قدرت خرید مردم اثر می گذارد، بنابراین سیاست حذف ارز 4200 تومانی نهاده دامی تصمیمی نیست که یک شبه اتخاذ شود و لازم است که آثار مثبت و منفی آن دیده شود و سپس تصمیم این موضوع اتخاذ شود.

اسداله نژاد در خاتمه شرح داد: بنابر آمار جوجه ریزی، روزانه 6 هزار تن مرغ در کشور عرضه می شود که با توجه به ازدیاد تقاضا تا حدودی کمبود در بازار وجود دارد که وزارت جهاد کشاورزی با سیاست واردات تخم مرغ نطفه دار بدنبال افزایش تولید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 مهر 1400 بروزرسانی: 16 مهر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1956

به "افزایش عرضه در میادین راه حل تعادل قیمت مرغ، نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به 8 هزار تومان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش عرضه در میادین راه حل تعادل قیمت مرغ، نرخ هر قطعه جوجه یکروزه به 8 هزار تومان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید