انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم های جشنواره فجر

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد گفت: متاسفانه در جشنواره فجر سال جاری فیلم هایی به اکران در آمد که امکان تماشا آن با اعضای خانواده میسر نبود؛ فیلم هایی با سوژه های زرد و خاص که فقط نگاهش را به گیشه و بازگشت هزینه و افزایش سود حاصله دوخته بود.

انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم های جشنواره فجر

هاشم دائمی امروز، 2 اسفند ماه، در نطق پیش از دستور بیست وهشتمین جلسه علنی ششمین شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار گردید، اظهار کرد: ابتدا بر خود لازم می دانم به عنوان نماینده مردم تذکری مهم به مسئولان امر فرهنگ و برگزارنمایندگان جشنواره فجر بدهم. دیربازی است که آنچه در جشنواره فجر در عرصه فرم و محتوا می بینیم، هیچ سنخیتی با این نام مقدس و اهداف راهبردی انقلاب اسلامی در عرصه هنر هفتم که تاثیر ویژه ای بر راهنمایی فکرها و اندیشه ها دارد، نمی بینیم.

وی اضافه نمود: علی رغم میل باطنی خود باید بپرسم چرا هنر هفتم به جایی رسید که میخواهد ذائقه مردم را با سوژه هایی که دارای مضامین رادیکال نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی است، عادت دهد؟

دائمی ضمن اشاره به گرامیداشت روز وکلا در مورد نکاتی که وکلا همواره باید در کار خویش مد نظر داشته باشند، گفت: آن ها باید در تصمیم گیری ها دنیا بینی مردمی که او را وکیل خود نموده اند را محترم شمارد و در راستا آن آرمان ها قدم بردارد. در کشور و به خصوص مشهدالرضا(ع) هویت اسلامی، دینی، انقلابی و عمل بر اساس آن جز لاینفک باور مردم بلکه تمام باور مردم است؛ لذا بی توجهی به این اصل مهم در سیاست گذاری ها، تصمیمات کلان و سرنوشت ساز تجاوز به حقوق مردم تلقی می گردد و در این صورت مردم می توانند چنین فردی را بازخواست نمایند.

رئیس کمیسیون حقوقی، املاک و قراردادهای شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: بعلاوه تصمیمات باید بر اساس کار کارشناسی و در راستای تامین حداکثری حقوق مردم و مبتنی بر اسلام ناب محمدی باشد نه براساس نیت های شخصی، جناحی، گروهی و وابستگی های اینچنینی یا تامین خواسته ویژه خواران و ایادی رسانه ای خود فروخته شان که سعی دارند عرصه را به مردم هر روز سخت و سخت تر نمایند.

وی اضافه نمود: اینجا پل صراط وکلای مردم است؛ تصمیماتی که اتخاذ می نمایند چه چیزی را تامین می نماید؟ لازم است که قبل از رای دادن به طرح، لایحه یا ارائه طرحی اول محاسبه نمایند که آیا این به نفع مردم است یا خیر که اگر نبود با شجاعت، صلابت و بی هیچ مصلحت اندیشی، تعارفی و با عزمی پایدار برای تحمل فشارها، آنچه را بپسندد که موجب رضایت حضرت حق و مردم باشد. بعلاوه مطالبه جدی و پیگیری مجدانه وکلای مردم از مجریان که آنچه به نفع مردم در نظامات سیاست گذاری مصوب می گردد را بی وقفه و با تمام توان در اسرع وقت به منصه ظهور برسانند تا مردم تسهیل گری در زیست شهری را تجربه و طعم خدمت را بچشند.

دائمی مطرح نمود: به همین منظور مطالبه جدی از مجریان برای اتخاذ تصمیمات شجاعانه و قاطعانه ولی عالمانه در حوزه اختیارات شان داریم. حقیقتا راهکار مسائل امروز کشور تصمیمات شجاعانه و مدبرانه است. بعلاوه در این راستا از هیچ نهراسند و بر خدا توکل نمایند. اینجاست که اگر کسی این سه نکته را مدنظر قرار دهد، قبول مسئولیت وکالت مردم برای او شیرین جلوه نمی نماید بلکه به قول امام علی(ع) بار سنگین و طاقت فرسایی است که فقط به 2 علت می گردد آن را پذیرفت و این سختی ها را به جان خرید؛ آن زمانی است که بتوان احقاق حقی نمود یا ابطال باطل.

وی اضافه نمود: با مردم خود به عنوان وکیل آن ها تجدید عهد می کنیم که ذره ای از احقاق حق مردم کوتاه نیایم و در این راستا تمام دشمنی ها، بی مهری ها و سختی ها را به جان بخریم. قطعا وجود این دشمنی ها علتی محکم بر این است که در راستا حق و برای مردم در حال گذر هستیم که به مذاق جریان ها و عناصر وابسته خوش نمی آید. پس مردم به ما یاری کنید تا به عنوان وکیل شما در راه احقاق حق شما حرکت کنیم و هر جا اندکی از راستا آرمان های انقلاب اسلامی فاصله گرفتیم، به ما تذکر دهید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2156

به "انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم های جشنواره فجر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد عضو شورای شهر مشهد از فیلم های جشنواره فجر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید