اندروید 13 محدودیت های تازه برای سایدلود کردن اپ ها ایجاد نموده است

به گزارش تور بالی اندونزی، در اندروید 13 برای سایدلود (Sideload) کردن اپلیکیشن ها با محدودیت های تازهی روبرو می شوید. البته گوگل قرار نیست چنین مشخصه ای را کنار بگذارد اما به لطف این قابلیت تازه، بدافزارها دیگر مانند گذشته نمی توانند از این مشخصه سوءاستفاده نمایند.

اندروید 13 محدودیت های تازه برای سایدلود کردن اپ ها ایجاد نموده است

طبق آنالیز های اجرا شده، در اندروید 13 اپلیکیشن های سایدلود شده دیگر نمی توانند از API مربوط به قابلیت های دسترسی پذیری استفاده نمایند. در رابطه با خود مفهوم سایدلود هم باید بگوییم که این اصطلاح برای اپلیکیشن هایی به کار می رود که به طور مستقیم و به وسیله دریافت فایل APK بر روی گوشی نصب می شوند.

افراد دارای معلولیت های مختلف به طور گسترده از قابلیت های دسترسی پذیری اندروید استفاده می نمایند. به عنوان مثال می توانیم به سرویس TalkBack اشاره کنیم که برای افراد نابینا محتوای گوشی را می خواند. با این حال اپلیکیشن هایی که API مربوط به این سرویس ها استفاده می نمایند، می توانند به تمام محتوای موجود در نمایشگر دسترسی پیدا نمایند و حتی اقداماتی را انجام دهند.

به همین دلیل طی چند سال گذشته گوگل بارها دسترسی اپلیکیشن ها به این سرویس ها را محدود نموده تا سوء استفاده از آن ها تا حد ممکن کاهش پیدا کند. به عنوان مثال مدتی قبل اعلام شد که اپلیکیشن های اندروید به زودی دسترسی به یکی از سرویس های دسترسی پذیری که برای ضبط تماس های تلفنی مورد استفاده قرار می گیرد، از دست خواهند داد.

اما محدودیت های اندروید 13 به طور تعیین برای اپلیکیشن هایی اعمال می گردد که از طرف منابع غیرمعتبر و ناشناخته نصب می شوند. این یعنی اپلیکیشن هایی که از طرف پلی استور یا F-Droid به گوشی راه پیدا می نمایند، با چنین محدودیتی روبرو نخواهند شد. گوگل اعلام نموده که حتی اگر کاربر بخواهد برای اپلیکیشنی که به وسیله منابع غیرمعتبر نصب شده چنین دسترسی ارائه کند، این اجازه از طرف اندروید 13 صادر نخواهد شد.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2215

به "اندروید 13 محدودیت های تازه برای سایدلود کردن اپ ها ایجاد نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندروید 13 محدودیت های تازه برای سایدلود کردن اپ ها ایجاد نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید