اولتیماتوم ارشاد به دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/همدان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: برای احیای دوباره بنای یادبود سیدجمال اسدآبادی توسط اداره ارشاد تا انتها هفته دانشگاه علمی کاربردی این ساختمان را باید تخلیه کند و اموال خود را به جای دیگری انتقال دهد.

اولتیماتوم ارشاد به دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد

احمدرضا احسانی در جمع اصحاب فرهنگ و هنر اسدآباد، اظهار کرد:از آخر هفته دیگر دانشگاه علمی کاربردی در بنای یاد بود سید جمال الدین موضوعیت نخواهد داشت چرا که اداره ارشاد برای این ساختمان دارای برنامه خواهد بود.

وی با اشاره به تبدیل شدن فضای زیرین ساختمان بنای یاد بود به گالری و نمایشگاه دائمی هنرهای تجسمی توضیح داد: فضای بالای این ساختمان را نیز با به روز رسانی تجهیزات برای انجمن ها در نظر خواهیم داشت که با این اقدام انجمن های شهرستان دارای محل و مکان مناسب می شوند ضمن اینکه موزه اداره میراث فرهنگی در این مکان به کار خود ادامه می دهد.

احسانی با بیان اینکه در زمین مجاور بنای یادبود، اداره ارشاد دارای دو ملک بوده که باید تملک گردد، افزود:در صورتی که در اعتبارات عمرانی شهرستان برای این ملک اعتبار لحاظ گردد سینمای روباز و فضا سازی آن را نیز انجام می دهیم و تعمیر و تجهیز آن سال آینده انجام می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در ادامه با بیان اینکه بنای سیدجمال با هزینه های بسیار بالایی در سال های گذشته ساخته شده بود و برای آن از یزد و شیراز طرح خاص و شکل و شمایل خاصی دیده بودند، گفت:متاسفانه با یک بی تدبیری این ساختمان زیبا به دانشگاه علمی کاربردی شهرستان اجاره داده می گردد و با عدم نظارت شکل و شمایل بنا را از بین می برنند که البته با کارهای اداری آنان منافات نداشته است.

وی از راه اندازی کتابخانه تخصصی ارشاد و پژوهشگاه سید جمال شهرستان در بنای یادبود سیدجمال الدین اطلاع داد و توضیح داد:با فعال شدن یکی از انجمن ها در بنای یادبود و راه اندازی کتابخانه و پژوهشگاه سیدجمال در این مکان به دنبال احیای بنیاد سید جمال الدین هستیم چرا که با این کار می توان اعتبارات ملی و استانی برای آن جذب کرد.

احسانی در ادامه با تاکید بر اینکه باید شروع به کار بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی را به عنوان دومین بنیاد استان بعد از بنیاد بوعلی سینا را داشته باشیم، گفت:با راه اندازی بنیاد سید جمال با تصویب در شورای انقلاب فرهنگی، در ذیل آن اتفاقات خوبی می تواند در بحث فرهنگی شهرستان رخ دهد و برنامه های زیادی داشت.

وی در رابطه با بحث سینما در اسدآباد گفت:در صورتی که شهرداری مشکل کمیسیون ماده 5 آتش نشانی را مرتفع کند سالن اجتماعات ارشاد شهرستان را به عنوان سالن سینما تجهیز می کنیم ضمن اینکه انجمن سینمای جوان این آمادگی را دارد در هفته یک روز و یا بیشتر در شهرستان توسط سینما سیار فیلم های به روز سینماها را همزمان در شهرستان اجرا داشته باشد.

احسانی با اشاره به اینکه راه سومی نیز برای سینما دار شدن شهر اسدآباد وجود دارد که به سه تا چهار میلیارد اعتبار احتیاج خواهد داشت، گفت: در صورتی که شهرداری یک مکان مناسب در قسمتی از شهر یا پارک شهر در اختیار اداره ارشاد قرار دهد،ارشاد با اختصاص اعتباری افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان به شهرداری به صورت نقد و ارائه طرح و نقشه سینما و اخذ دو میلیارد وام و تسهیلات لازم دیگر توسط شهرداری می تواند نسبت به ساخت سینما اقدام نموده و فرهنگ و ارشاد آن را تجهیز کند ضمن اینکه ملکیت و بهره برداری آن با شهرداری باشد.

اختصاص 70 میلیون اعتبار به کانون های فرهنگی هنری مساجد اسدآباد

وی همچنین از وجود 57 کانون فرهنگی هنری مساجد در شهری و روستایی در شهرستان اسدآباد اطلاع داد و افزود:با اختصاص 70 میلیون تومان ظرف 10 روز آینده تعداد 10 کانون از کانون های فرهنگی هنری این شهرستان تجهیز خواهد شد.

احسانی با اشاره به اینکه دو گروه نمایش در اسدآباد وجود دارد که برای لحاظ شدن سهمیه استان مستلزم شناسنامه دار شدن هستند و اگر این دو گروه فعالیت نداشته باشند سقف آمار استانی پایین آمده و اسدآباد متضرر خواهد شد، گفت:تا زمانی که این دو گروه نمایش دوباره فعال شوند حوزه معاونت و سینمایی استان این آمادگی را دارد گروه هایی که در همدان دارای اجرا هستند همزمان با استان چند روزی را نیز در اسدآباد اجرا داشته باشند.

وی همچنین در رابطه با 18 اسفند سالروز شهادت سیدجمال الدین و نیز روز اسدآباد، افزود:این برنامه تنها نباید به یک برنامه یک روزه محدود گردد بلکه در نمایشگاه سراسری کتاب که دی ماه برگزار می گردد و یک روز را به شهرستان ها اختصاص می دهیم با تشکیل کمیته ای توسط اداره ارشاد می توان روز فرهنگ اسدآباد را نیز در این برنامه جا داده گردد و برای 18 اسفند نیز یک کنگره وزین برای شیدجمال الدین برگزار کرد.

احسانی با تاکید بر اینکه برای غنی شدن برنامه های فرهنگی و هنری از ظرفیت اساتید فرهنگ و هنر در جهت فعال شدن برنامه های شهرستان استفاده گردد، گفت:سال آینده چند برنامه شاخص خاص منطقه با توجه به ظرفیت شهرستان برای اسدآباد در نظر گرفته و اجرا خواهد شد.

بیمه هنرمندان،گرانی بیمه هنرمندان،نداشتن انتشاراتی،چاپخانه،عدم موسسه فرهنگی، نبود فرهنگسرا، کمبود اعتبارات فرهنگی و هنری،یارانه کاغذ،هزینه های بالای چاپ وحمایت از نویسندگان ازمشکلات و مواردی بود که اصحاب فرهنگ و هنر اسدآبادی در این نشست صمیمی به آن اشاره داشتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد همدان در این جلسه توضیح داد:فرهنگ و ارشاد استان این آمادگی را دارد تا فعلا برای اموال و وسایل دانشگاه علمی کاربردی در صورت نداشتن فضادر استان یک فضا و یا اتاق را برای نگهداری وسایل این دانشگاه به آنان بدهد و برای انجام کارهای اداری دانشجویان نیز حاضریم با رایزنی با دانشگاه علمی کاربردی و فرمانداری یک محل در شهرستان برای این امر اختصاص داده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 703

به "اولتیماتوم ارشاد به دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولتیماتوم ارشاد به دانشگاه علمی کاربردی اسدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید