اینجا فاسدترین جای جهان است!

به گزارش تور بالی اندونزی، العالم نوشت: روبرتو ساویانو، روزنامه نگار 36 ساله ایتالیایی که در همایش ادبیات زنده سخن می گفت انگلیس را پرچمدار فساد در دنیا معرفی کرد.

اینجا فاسدترین جای جهان است!

روزنامۀ ایندیپندنت انگلیس نوشت که ساویانو در این همایش گفته است: شاید فکر کنید افغانستان یا یونان یا نیجریه و یا حتی جنوب ایتالیا، فاسدترین نقطه بر روی کره زمین باشد، در حالی که با اطمینان به شما می گویم انگلیس، فاسدترین کشور دنیا است و در واقع جرسی و جزایر کیمن، دروازه ورود پول کثیف به اروپاست و کلید آن نیز به دست انگلیس است.

جزایر کیمن (Cayman Islands) در دریای کارائیب، 240 کیلومتری جنوب کوبا و 268 کیلومتری شمال غرب جامائیکا واقع شده و از مستعمرات بریتانیا محسوب می گردد.

لازم به ذکر است بارها محافل داخلی انگلیس از دیوید کامرون، نخست وزیر پیشین این کشور خواسته بودند با انجام اصلاحات به مسائل مالیاتی در خارج هم رسیدگی کند. انگلیس پیش از این در ماه ژوییه (تیرماه) میزبان کنفرانس مبارزه با فساد بود.

این روزنامه نگار با اشاره به موضوع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت که این کشور، پس از خروج از اتحادیه اروپا بیش از همواره در معرض فساد خواهد بود. به عبارت دیگر باندهای جرم و جنایت مکزیکی و مافیای بین المللی به قدرت بیشتری در این کشور دست می یابند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 600

به "اینجا فاسدترین جای جهان است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا فاسدترین جای جهان است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید