بایدن دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و رضایت 49 درصدی آغاز کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، نظرسنجی جدید پایگاه ماریست نشان می دهد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا دوره خود در کاخ سفید را با تایید و حمایت تقریبا نیمی از آمریکایی ها آغاز می کند.

بایدن دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و رضایت 49 درصدی آغاز کرد

به نقل از پایگاه خبری هیل، نظرسنجی پایگاه ماریست نشان داد، 49 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند عملکرد شغلی بایدن از زمان روی کار آمدنش تا کنون را تایید می کنند. این در حالی است که 35 درصد از شرکت کنندگان عملکرد شغلی بایدن را تایید نکرده و 16 درصد ابراز تردید کردند.

این نظرسنجی نشان می دهد بایدن در دوره نخست خود به عنوان رئیس جمهور قوی تر از دونالد ترامپ ظاهر شده است. نخستین نظرسنجی پایگاه ماریست از ریاست جمهوری ترامپ در فوریه 2017 میلادی منتشر شد و نشان داد که ترامپ دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و حمایت 39 درصدی آغاز کرد.

اما همچنان یک اختلاف حزبی گسترده در برداشت ها از عملکرد شغلی بایدن وجود دارد. 91 درصد از دموکرات ها از عملکرد شغلی بایدن در کاخ سفید ابراز رضایت کرده در حالی که 78 درصد از جمهوری خواهان از عملکرد شغلی بایدن ابراز نارضایتی کرده اند.

براساس این نظرسنجی، در بین افراد مستقل 46 درصد گفتند عملکرد شغلی بایدن تا به امروز را تایید می کنند، در حالی که 32 درصد گفتند عملکرد بایدن در کاخ سفید را تایید نمی کنند و 22 درصد ابراز تردید کردند.

بیشتر آمریکایی ها یعنی 55 درصد از آنها معتقدند که بایدن بیشتر در راستای اتحاد کشور تلاش می کند تا ایجاد تفرقه و دودستگی در آن. این آمار شامل 91 درصد از دموکرات ها، 54 درصد از افراد مستقل و 17 درصد از جمهوری خواهان است. حدود یک سوم از شرکت کنندگان در این نظرسنجی یعنی 35 درصد از آنها گفتند باور دارند که بایدن به تفرقه ها و اختلاف ها در آمریکا دامن می زند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، 47 درصد از آمریکایی ها معتقدند بایدن برای تغییر کشور برای بهتر شدن تلاش می کند. در حالی که 32 درصد گفتند، بایدن آمریکا را در راستا بدی هدایت می کند.

با این وجود، این آمار همچنان حاکی از آن است که آمریکایی ها عموما دید مثبت تری نسبت به بایدن در مقایسه با ترامپ در ابتدای دوره ریاست جمهوری اش دارند.

در فوریه 2017 میلادی، 38 درصد از آمریکایی ها گفته بودند ترامپ کشور را در راستا مثبت تری هدایت می کند، در حالی که 43 درصد گفته بودند ترامپ آمریکا را در راستا بدی پیش می برد.

لی میرینگوف، مدیر پایگاه نظرسنجی ماریست گفت: رئیس جمهور بایدن در نخستین هفته های حضورش در کاخ سفید در مقایسه با دونالد ترامپ در کل دوره چهار ساله ریاست جمهوری اش به درصد تایید بالاتری دست یافته است. بایدن همچنان امیدوار است تا آمریکایی های مردد به ویژه افراد مستقل را متقاعد کند و اختلافات حزبی را کاهش دهد. این چالشی دشوارتر محسوب می شود.

این نظرسنجی پایگاه ماریست در بازه زمانی 24 تا 27 ژانویه انجام شد و در آن 1313 آمریکایی بزرگسال شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی 3.3 درصد برآورد شده است.

در همین حال، نتایج نظرسنجی جدید پایگاه خبری هیل-هریس ایکس نشان می دهد، میزان رضایت از جو بایدن با دو درصد کاهش از زمان ورودش در کاخ سفید به 61 درصد رسیده است.

در این نظرسنجی که در بازه زمانی 28 تا 29 ژانویه انجام شد، 61 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده از عملکرد بایدن به عنوان رئیس جمهور ابراز رضایت کردند در حالی که این آمار در نظرسنجی قبلی پایگاه خبری هیل-هریس ایکس که در بازه زمانی 21 تا 22 ژانویه اجرا شده بود 63 درصد بود.

در این نظرسنجی جدید 39 درصد نسبت به عملکرد بایدن ابراز نارضایتی کردند.

این نظرسنجی جدید نشان داد، حمایت از بایدن در بین رای دهندگان جمهوری خواه نسبت به نظرسنجی قبلی شش درصد کاهش داشته و از 30 درصد به 24 درصد رسیده است.

این در حالی است که میزان حمایت از بایدن در بین دموکرات ها همچنان 94 درصد است.

64 درصد از شرکت کنندگان مستقل گفتند، از عملکرد بایدن در کاخ سفید رضایت دارند که نسبت به آمار نظرسنجی قبلی دو درصد افزایش داشته است.

این نظرسنجی جدید پایگاه خبری هیل-هریس ایکس به صورت آنلاین انجام شد و در آن 945 رای دهنده ثبت نام شده شرکت داشتند. درصد خطای این نظرسنجی 3.19 درصد برآورد شده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1616

به "بایدن دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و رضایت 49 درصدی آغاز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن دوره ریاست جمهوری خود را با یک تایید و رضایت 49 درصدی آغاز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید