باید به جای بازدیدها و اقدامات صوری، آستین همت را بالا بزنیم
به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/هرمزگان مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: عملگرایی در عدالت آموزشی و ایجاد فرصت برابر یادگیری برای همه دانش آموزان با هدف ارتقای شاخص ها در مناطق کمتر توسعه یافته اولویت آموزش و پرورش استان است و این مهم نباید در شعار خلاصه گردد.

ایرج بیت اللهی صبح امروز(نهم دی ماه) در بازدید از مدارس روستاهای محروم و صعب العبور جانوری، گورسر، تنگ دف، مگا و میسکنک از توابع شهرستان جاسک، در آخرین نقطه مرزی استان هرمزگان با سیستان و بلوچستان، اضافه نمود: تحقق عدالت آموزشی به عنوان یکی از مهمترین اهداف سند تحول بنیادین نباید در شعار خلاصه گردد و این مهم باید محور همه برنامه های اجرایی و عملی آموزش و پرورش استان باشد.
وی ادامه داد: برای ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و توسعه عدالت آموزشی، برطرف تبعیض و دسترسی برابر، همه ظرفیت ها باید به خدمت گرفته گردد و مردم این مناطق از نتیجه و اثربخشی برنامه ها اطمینان حاصل نمایند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با تاکید بر اینکه جوامعی که بتوانند فرصت های و امکانات آموزشی را به خوبی توزیع نمایند، آثار آن را در کاهش آسیب ها و توسعه یافتگی دریافت خواهند کرد، گفت: رسیدن به سطح برابر در فرصت های آموزشی باید چنان باشد که آینده دانش آموزان این مناطق، در نسبت برابر با مناطق برخوردار، تضمین گردد.
بیت اللهی همچنین گفت: پذیرفته نیست دانش آموزان این مناطق در کنار مسائل ساختاری ناشی از توسعه نیافتگی عمومی، در امر مهم و خطیر آموزش نیز این خلا و محرومیت را حس نمایند، بنابراین به جای بازدیدها و اقدامات صوری، باید آستین همت را بالا بزنیم و برنامه ها را عملیاتی کنیم.
این مقام مسئول مخاطب این بایدها را همه دست اندرکاران و مدیران و مسوولان مطرح نمود و گفت: آموزش و پرورش هرمزگان به عنوان پرچمدار این هدف، نیازمند مشارکت و همراهی و همکاری همه عوامل دست اندرکار برای برطرف محرومیت آموزشی از این مناطق است و در شمار مطالبه جدی آن را دنبال می نماید.
بیت اللهی تاکید نمود: جبران عقب ماندگی ها و برطرف محرومیت ها، در فرایند برنامه محور باید به دقت و برابر یک برنامه زمانبندی، پیگیری گردد تا مردم منطقه بتواند فرایند تحولات را رصد و در صورت کوتاهی، موارد را بیان و مطالبه نمایند.
به گزارش خبرنگاران، در بازدید دو روزه مدیرکل آموزش و پرورش استان از این مدارس که با هدف ارزیابی آخرین شرایط این مدارس و مسائل و کمبودهای منطقه صورت گرفت، بسته های حمایتی لوازم التحریر توزیع و از معلمان سخت کوش این مدارس که با وجود صعب العبور بودن منطقه چراغ تعلیم و تربیت را روشن نگاه داشته اند، تقدیر و قدردانی شد.مدارس روستاهای صعب العبور منطقه جانوری در 70 کیلومتری شهر لیردف و 180 کیلومتری جاسک در آخرین نقطه مرزی کوهستانی هرمزگان با استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: خبرگزاری ایسنا