بهترین ایده ها برای کسب و کار در دکه و زیر پله ها

به گزارش تور بالی اندونزی، دکه و زیر پله ، یکی از مکان های کسب و کار برای مشاغلی است که با دلایل متفاوت، چنین اماکنی را به مغازه های عظیم و فروشگاه ها ترجیح داده اند. دکه ها و زیرپله ها با قرارگیری کنار فروشگاه های عظیم تر توانسته اند با رونق بیشتری نسبت به آن ها، به فعالیت خود ادامه دهند. به همن دلیلاست که شاهد رشد فروش دکه در کرج و تهران هستیم.

بهترین ایده ها برای کسب و کار در دکه و زیر پله ها

اجاره بهای سنگین مغازه ها و فروشگاه ها یکی از دلایلی است که سبب افزایش متقاضیان دکه ها و زیرپله ها شده است. گرچه در نگاه اول این کسب و کارها، کوچک به نظر می رسند؛ اما با آنالیز دقیق تر متوجه فروش بیشتر و تعداد بالای مشتریان آن ها می شویم.

چه نکاتی سبب رونق یک کسب و کار حتی در مکانی کوچک مانند زیر پله یا دکه می گردد؟

پرورش ایده

ایده هایی که در ذهن دارید را بنویسید؛ سپس با توجه به سرمایه اولیه و بودجه ای که برای این کار در نظر دارید، همچنین با توجه به علایق خود، آن ها را اولویت بندی کنید.

معین بودجه

بیشترین و کمترین بودجه ای که می توانید برای کسب و کار خود فراهم آورید را معین کنید. این کار تاثیر به سزایی در انتخاب مکان مناسب و پرورش ایده دارد.

سبک کار

سبک کار شما و تعیین کردن نوع فعالیتی که قصد انجام دادن آن را دارید، بسیار مهم است. ارائه خدمات یا عرضه کالا هر کدام شرایط خاصی را برای رشد و پیشرفت دارند. بنابراین با معین سبک کار خود، آینده شغلی بهتری را برای خود رقم بزنید.

مکان مناسب

انتخاب یک موقعیت مکانی مناسب، سبب افزایش مشتریان و سودآوری بیشتر شما خواهد بود. برای انتخاب مکان مناسب کسب و کار، با توجه به نوع شغل و سبک فعالیت خود، به نکات زیر توجه کنید:

درمعرض دید بودن مکان انتخابی و جلب توجه مشتری

همسایگی با سایر مشاغل

مجاورت با ادارات یا مراکز خدماتی

شناخت جمعیت و احتیاج منطقه

امکانات رفاهی مناسب

کدام دکه و زیر پله ها، سود بیشتری را برای شما رقم می زنند؟

به طور کلی دکه ها یا زیرپله هایی که خدمات و کالای جانبی سایر فروشگاه های اطراف خود را عرضه می نمایند، سود بیشتری به همراه دارند. فرض کنید در یک مرکز خرید عظیم که بیشتر فروشگاه ها، عرضه نماینده مانتو و لباس اداری هستند، یک دکه یا زیرپله با عرضه روسری و لوازم جانبی آن چه سودی خواهد داشت؟ بنابراین اگر قبل از خرید یا اجاره یک دکه یا زیرپله، موقعیت مکانی آن را به طور صحیح آنالیز کنید، پیشرفت شغلی بهتری در انتظار شما خواهد بود. مثلا در کنار فروش مانتو در تهران یا کرج، برای اجاره دکه در کرج اقدام کنید و در آن روسری و زیورآلات زنانه بفروشید.

یکی دیگر از نکاتی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم، حجم و نوع کالایی است که قصد دارید در یک دکه یا زیر پله برای فروش آن اقدام کنید. کالاهایی که حجم بالایی دارند برای شما به جز دردسر چیزی به دنبال نخواهند داشت.

البته لازم به ذکر است که بیشترین متراژی که یک دکه یا زیرپله دارد، 4 الی 6 متر است. بنابراین مشاغلی که به نوعی احتیاج به وسایل جانبی مانند: یخچال ، دکور عظیم، ویترین، چرخ های صنعتی و… دارند؛ با مسائل کمبود جا روبرو خواهند شد. اگر قصد عرضه مواد غذایی را دارید به همه نکات مربوط به کار دقت کنید و جوانب آن را در نظر بگیرید.

چگونه یک دکه یا زیرپله را عظیمتر نشان دهید؟

همان طور که می دانید، دکه ها و زیرپله ها نور کمی نسبت به مغازه ها و فروشگاه های عظیم دارند. با استفاده از نورپردازی و دکور مناسب، می توانید محل کسب خود را بهینه کنید. این کار علاوه بر عظیم تر نشان دادن محل کار شما سبب القای حسی خوشایند به مشتری می گردد. استفاده از رنگ های روشن یکی دیگر از روش هایی است که در عظیم تر نشان دادن یک محل می توان از آن استفاده کرد. پس به دکوراسیون دکه و زیر پله اهمیت زیادی بدهید تا بیشتر به چشم بیاید.

در استفاده از یک دکه یا زیرپله به چه نکاتی توجه کنید؟

در بیشتر مواقع برای یک دکه یا زیرپله، حداقل امکانات را در نظر می گیرند. سیم کشی برق و تلفن از مواردی هستند که بیشتر دکه ها و زیرپله ها از آن بهره می برند. اگر قصد شروع کسب و کاری را در یکی از این دکه ها دارید، تهویه مناسب و نور کافی محل را آنالیز کنید. اگر برای اجاره دکه یا زیرپله اقدام نموده اید درباره فراهم کردن این موارد با مالک مذاکره کنید و اگر قصد شما خرید چنین مکان هایی است، باید به دنبال راهی به منظور فراهم آوردن چنین امکاناتی باشید.

از دیگر نکات استفاده از یک دکه یا زیرپله، امکان جلب توجه مشتری یا به نمایش گذاشتن اجناس است. با توجه به متراژ پایین چنین مکان هایی، به طور معمول امکان استفاده از ویترین وجود ندارد. به همین دلیل باید دیوارها و حتی سقف را برای به نمایش گذاشتن اجناس یا تعبیه دکور مناسب آنالیز کنید.

دکه ها و زیرپله ها به دلیل واقع شدن در خیابان های پرتردد، محل مناسبی برای جذب آلودگی و حشرات موذی هستند، اگر مکانی که قصد دارید کسب و کار خود را در آن جا شروع کنید، چنین مسئله ای دارد، باید برای رفع کردن آن اقدام کنید.

نکته ی آخر در این بخش، آنالیز سیستم سرمایشی و گرمایشی است؛ که متاسفانه بیشتر دکه ها و زیرپله ها فاقد این امکانات هستند. برای استفاده از چنین سیستم هایی نهایت توجه و دقت خود را به کار بگیرید تا از خطرات و مسائل احتاقتصادی آینده در امان باشید.

بهترین ایده های کسب و کار برای دکه و زیر پله ها را بشناسید

1- لوازم جانبی موبایل و دیجیتال

2- لوازم آرایشی بهداشتی

3- شال و روسری

4- کلید سازی

5- تعمیرات وسایل برقی کوچک

6- لباس زیر و جوراب

7- الکتریکی و لوازم جانبی آن

8- دخانیات

9- بدلیجات

10- وسایل دکوری کوچک

11- عطر و ادکلن

12- اغذیه سرد

13- تعمیرات کفش

14- خدمات تاسیساتی

15- خدمات تعمیر موبایل

16- تنقلات

17- دفتر فنی

18- عرضه لوازم خیاطی

19- تعمیرات لباس

20- عینک سازی

اگر تصمیم دارید دکه یا زیرپله ای را برای اغذیه فروشی اجاره کنید، باید دقت و توجه بیشتری به همه مسائل ذکر شده داشته باشید. البته پخش اغذیه سرد در چنین محلی که متراژ کمی دارد، بهتر است. یافتن مکانی که در منطقه ای پرتردد واقع شده باشد، برای همه مشاغل پیشنهادی، اولویت دارد.

حال این سوال در ذهن نقش می بندد؛ آیا محله ای نامناسب برای اجاره یا خرید دکه و زیر پله وجود دارد؟ بله مسلما وجود دارد.

در چه مکان هایی اجاره یا خرید دکه و زیر پله توصیه نمی گردد؟

در مناطق لوکس و بالانشین شهر، اجاره یا خرید دکه و زیر پله توصیه نمی گردد. در این محله ها به دلیل وجود فروشگاه ها و مغازه های عظیم و زیبا فرصتی برای دیده شدن کسب و کار شما وجود نخواهد داشت. با وجود مزایایی مانند: جمعیت زیاد و پرتردد بودن این مناطق، شناخت رفتار مشتری نکته ای است که نباید فراموش کرد. براساس ارزیابی های اجرا شده، تمایل خرید کردن از مغازه ها و فروشگاه های عظیم و تجملاتی در مشتریان این مناطق بیشتر است. دکه ها و زیرپله های موجود در مراکز خرید عظیم مناطق بالای شهر، از این قاعده مستثنی نیستند. اگر مکانی که قصد اجاره یا خرید آن را دارید در مناطق بالای شهر واقع شده اند توصیه می کنیم در تصمیم خود تجدید نظر کنید.

بهترین روش جلب توجه مشتری در کسب و کارهای فعال در دکه ها و زیر پله ها چیست؟

زیرپله ها و دکه ها به دلیل قرارگرفتن در گوشه مراکز خرید یا در مکان هایی که کمتر در معرض دید قرار دارند، باید کوشش بیشتری در جلب نظر مشتریان انجام دهند. با وجود فروشگاه های عظیم و مغازه های وسیع در اطراف یک دکه یا زیرپله، چگونه می توان مشتری را ترغیب به خرید یا بازدید از اجناس یک مغازه زیر پله یا دکه کرد؟

بی شک تبلیغات مهم ترین و مؤثرترین راه حل این مسئله خواهد بود. استفاده از نورپردازی مناسب، تابلو های نئون و بنرهای رنگی می تواند راه چاره مناسبی باشد. البته حضور در شبکه های اجتماعی نیز بی تاثیر نیست. با معرفی کسب و کار خود و نشان دادن رضایت دیگر مشتریان، می توانید سود کلانی از کسب و کار خود به دست بیاورید.

مزایا و معایب اجاره یا خرید دکه و زیر پله چیست؟

مغازه هایی با متراژ پایین نظیر زیرپله ها با وجود همه محدودیت های خود، مزایایی نیز به همراه دارند؛ برای مثال شما می توانید با هزینه کمتری مغازه را پر کنید. یعنی اگر برای پر کردن فروشگاهی با مساحت 60 متر به مبلغی معادل 100 میلیون احتیاج داشته باشید؛ برای یک زیر پله به مقداری کمتر از یک دهم این سرمایه احتیاج خواهید داشت. علاوه بر این، برای اجاره یا خرید یک دکه یا زیرپله بودجه کمتری ضروری است. چنین مکان هایی هزینه جانبی کمتری نیز به شما تحمیل می نمایند. به عنوان مثال: هزینه برق یک مغازه با مساحت بالا بسیار بیشتر از هزینه برق یک زیرپله یا دکه است.

دکه و زیرپله ها مانند هر ملک تجاری معایبی دارند که با اطلاع یافتن از آن ها محتمل است در تصمیم خود، تجدید نظر کنید.

چنین مکان هایی با متراژ کم، آزادی عمل را از شما سلب می نمایند. برای فعالیت کردن در یک دکه یا زیرپله باید با سرعت بیشتری اجناس داخل مغازه را شارژ کنید و احتمال ایجاد تنوع در کالایی که عرضه می کنید بسیار پایین است.

یکی دیگر از مسائلی که کسب و کارهای فعال در دکه ها و زیرپله ها با آن روبرو هستند، پنهان ماندن این اماکن از دید مشتری است. با وجود تبلیغات و هزینه گزافی که برای شما به دنبال دارد، جلب مشتری در برخی از مشاغل فعال در چنین مکان هایی با مسائل عدیده ای همراه است.

در نهایت، با آنالیز نکاتی که ذکر شد و ارزیابی موارد و ایده های پیشنهادی، تصمیم آخر برای خرید یا اجاره یک دکه یا زیرپله با شما خواهد بود. نباید فراموش کنید قبل از انتخاب از قیمت های روز اطلاع بیابید و هنگام عقد قرارداد، با یک کارشناس حقوقی مشورت کنید. این کار از به وجود آمدن مسائل و زیان های اقتصادی پیشگیری می نماید.

این مطلب چه قدر برای شما مفید بود؟

منبع: هومینگ
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1144

به "بهترین ایده ها برای کسب و کار در دکه و زیر پله ها" امتیاز دهید

57 کاربر به "بهترین ایده ها برای کسب و کار در دکه و زیر پله ها" امتیاز داده اند | 4.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین ایده ها برای کسب و کار در دکه و زیر پله ها"

1 دیدگاه

لیلا 19 مهر 1400

خیلی کمک کننده بود مطلب ممنونم

پاسخ به لیلا
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید