تورهای گردشگری در تابستان برای بازنشستگان شروع می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، در امسال 40 هزار بازنشسته و مستمری بگیر به شهرهای زیارتی اعزام خواهد شد.

تورهای گردشگری در تابستان برای بازنشستگان شروع می گردد

محمدرضا جعفریان معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی ضمن اعلام خبر اعزام 40 هزار بازنشسته و مستمری بگیر به شهرهای زیارتی در امسال، از برگزاری تورهای یک روزه گردشگری در تابستان خبرداد.

محمدرضا جعفریان به اعلام جزئیات برنامه های فرهنگی و به ویژه سفرهای سیاحتی و زیارتی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت و گفت که سال گذشته حدود 33 هزار نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی به مشهد مقدس، شیراز و قم اعزام شدند.

به گفته وی، برنامه ریزی شده است تا امسال حدود 40 هزار نفر را به شهرهای زیارتی مشهد، شیراز و قم اعزام شوند.

بر اساس اظهارات معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، طبق روال گذشته از ابتدای سال برنامه سفرها آغاز شده است و در هر هفته بین 300 تا 400 نفر به اماکن زیارتی اعزام می شوند و وقفه ای در آن ایجاد نشده است.

ایشان در خصوص انتخاب هتل ها نیز گفت که برای انتخاب هتل های نزدیک به حرم امام رضا (ع) مناقصه نو برگزار شده است و تا زمان اعلام نتایج مناقصه، طبق سنوات گذشته زائرین در هتل های قبلی که قرارداد بسته شده است، اسکان می یابند. اولویت در مناقصه نو انتخاب هتل های اطراف حرم است تا راستا رفت و آمد برای افراد مسن کوتاه تر گردد.

جعفریان با بیان اینکه در ماه گذشته، بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را هم به مشهد مقدس و ساری اعزام شده است، گفت:

در کنار طرح کرامت رضوی این کار را انجام دادیم و قصد داریم برای بازنشستگان غیرهمکار نیز برنامه های سیاحتی را دایر کنیم و بخشی از هزینه ها بابت رفت و آمد طبق رایزنی با کانون های بازنشستگی و کارگری از سوی خود بازنشسته ها پرداخت گردد تا بتوانیم طرح سیاحتی را وسیع تر و برای تعداد افراد بیشتری انجام دهیم. البته سفر مشهد مقدس رایگان است.

به گفته ایشان علاوه بر سفرها، سال گذشته المپیادهای ورزشی برای بازنشستگان برگزار شده و امسال نیز طرح های سیاحتی را به طرح های زیارتی افزوده شده است . بعلاوه تورهای گردشگری یک روزه به ویژه برای شهرهای بزرگ درنظر گرفته شده است که هنوز آغاز نشده که با ابلاغ بودجه که اخیرا محقق شده، تابستان حتما انجام می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2188

به "تورهای گردشگری در تابستان برای بازنشستگان شروع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای گردشگری در تابستان برای بازنشستگان شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید