جذابیت رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون داخلی

به گزارش تور بالی اندونزی، رنگ صورتی، از جمله رنگ های مورد علاقه دختران بوده و از ویژگی های آن می توان به انرژی مثبت و ایجاد سرزندگی که با استفاده از این رنگ پدید می آید، اشاره نمود. رنگ صورتی از ترکیب رنگ های قرمز و سفید به دست می آید که این امر خود در آرام بخشی این رنگ بی تاثیر نیست. در بیش تر طراحی ها از رنگ صورتی برای طراحی اتاق خواب دخترانه استفاده می گردد. با این حال بسیاری از طراحان نیز با استفاده از این رنگ تنها برای طراحی اتاق خواب دخترانه موافق نبوده و عقیده دارند تنها با استفاده از ایده های خلاقانه می توان از آن به عنوان رنگی خاص برای طراحی خانه نیز استفاده کرد.

جذابیت رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون داخلی

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید.

تفاوت های منحصر بفرد

رنگ صورتی طیف های مختلفی دارد و تنها به طیفی از آن که در اتاق بچه ها استفاده می گردد، خلاصه نمی گردد. به همین خاطر می توان از طیف های مختلف آن برای اتاق خواب افراد بزرگسال نیز استفاده کرد.

انتخاب رنگ صورتی به عنوان رنگ غالب

نکته مهمی که برای استفاده از رنگ صورتی باید در نظر داشته باشید، استفاده به اندازه از این رنگ می باشد. به همین خاطر شما می توانید تنها از یک اِلمان صورتی رنگ در طراحی اتاق مورد نظر بهره ببرید. برای حاصل شدن نتیجه ای بهتر، از رنگ صورتی در قسمت هایی که کمتر احتمال استفاده از این رنگ وجود دارد، بهره ببرید.

استفاده از ایده های شخصی

اگر فضای اتاق شما به گونه ای است که احتیاج به جذاب و انرژی بخش بودن دارد، از رنگ صورتی برای طراحی آن استفاده نمایید. در کنار رنگ صورتی می توانید از متریال های مختلف مانند پارچه های کتان، مخمل، حریر و غیره استفاده نمایید.

انتخاب رنگ صورتی پر رنگ

استفاده از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی دیوار، آن را به نقطه کانونی در اتاق تبدیل می نماید. این کار در طراحی های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث ایجاد جذابیتی چشم گیر در اتاق خواهد شد. استفاده از وسایلی تزئینی صورتی پر رنگ و قرار دادن آن ها در نقطه مرکزی اتاق نیز باعث ایجاد نقطه کانونی در اتاق می گردد. برای انجام این کار می توانید تنها از فریم های صورتی رنگ استفاده نمایید. انجام این کار به تنهایی تاثیر استفاده از این رنگ در اتاق را خواهد گذاشت.

استفاده از رنگ صورتی و خاکستری

رنگ های صورتی و خاکستری از نمونه رنگ هایی هستند که ترکیب آن ها نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود. استفاده از این دو رنگ در اتاق خواب از نمونه های پر هوادار می باشد.

استفاده از اِلمان های طبیعی در کنار رنگ صورتی

رنگ صورتی، رنگ ملایمی می باشد و بهترین راه برای افزایش زیبایی آن استفاده از اِلمان های طبیعی مانند چوب یا گیاهان سبز رنگ در کنار این رنگ می باشد. تلفیق این اِلمان ها با رنگ صورتی، باعث ایجاد فضایی منحصر بفرد و آرام بخش می گردد.

استفاده از رنگ های صورتی و سیاه

از آن جایی که رنگ صورتی رنگ ملایمی در نظر گرفته می گردد، می توان از آن در کنار رنگ سیاه یا متالیک استفاده نموده و نمای زیبایی به وجود آورد. در هنگام استفاده از این دو رنگ در کنار یکدیگر توجه داشته باشید که از هیچ کدام به میزان زیاد استفاده نکنید.

استفاده از وسایل تزئینی صورتی نگ

بسیاری از افراد تمایل به استفاده از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی دیوارها ندارند. استفاده از وسایل تزئینی مانند کوسن های صورتی رنگ یکی از شیوه های جذاب و منحصر بفرد در استفاده از این رنگ می باشد.

استفاده از رنگ صورتی برای رنگ آمیزی دیوارها

اگر تمایل به استفاده از این رنگ برای رنگ آمیزی دیوار دارید، بهتر است تنها برای رنگ آمیزی یک دیوار از این رنگ استفاده نمایید. در کنار آن می توان از رنگ هایی مانند سفید یا خاکستری برای رنگ آمیزی سایر دیوارها استفاده کرد.

استفاده صحیح از رنگ صورتی

رنگ صورتی زمانی که در قسمت هایی که انتظار استفاده از آن نمی رود، به کار گرفته گردد نمای بسیار زیباتری ایجاد می نماید. شما می توانید از رنگ صورتی در قسمت های مختلف اتاق استفاده نمایید. اما به یاد داشته باشید که از رنگ صورتی در اتاق های کوچک زیاد استفاده نکنید. چرا که به نوعی باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق خواهد شد. اگر تمایل به افزودن ظاهری نو به رنگ صورتی دارید، می توانید از تعدادی المان نارنجی یا زرد رنگ در کنار آن استفاده نمایید. این کار جذابیت رنگ صورتی را دو چندان می نماید. استفاده از تخت یا مبلمانی سفید رنگ در کنار رنگ صورتی نمای بسیار زیبایی ایجاد خواهد نمود.

استفاده از رنگ صورتی و سبز

ترکیب رنگ صورتی و سبز ملایم اگر به درستی صورت گیرد، نمای زیبایی ایجاد خواهد نمود. برای مثال استفاده از یک گیاه سبز رنگ در کنار رنگ صورتی سرزندگی خاصی به اتاق می بخشد. اما به یاد داشته باشید که اِلمان های سبز رنگ زیادی در کنار رنگ صورتی به کار نبرید.

تاثیرگذاری کوچکترین المان های صورتی رنگ

استفاده از جزئیات، نکته ای اساسی در زیباسازی خانه می باشد. به همین خاطر پیشنهاد ما استفاده از جزئیاتی در اتاق که در آن ها از رنگ صورتی استفاده شده است می باشد. برای مثال استفاده از شمع های صورتی رنگ یا قاب عکس هایی به این رنگ از ایده هایی است که می تواند تاثیرگذار باشد.

ترکیب طیف های مختلف رنگ صورتی

طراحان دکوراسیون داخلی عقیده دارند که در هنگام استفاده از رنگ صورتی، طیف های مختلف آن را در کنار یکدیگر به کار ببرید. استفاده از حداقل سه طیف رنگ صورتی می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند.

لوازم تزئینی صورتی رنگ

برای استفاده از رنگ صورتی روش های خلاقانه زیادی وجود دارد. استفاده از لوازم تزئینی صورتی رنگ می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد کند. از وسایل تزئینی متناسب با طراحی خود استفاده نموده و در این زمینه خلاقیت داشته باشید.

استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ های تیره

زمانی که از رنگ صورتی در ترکیب با دیگر رنگ ها استفاده گردد، میزان انرژی بخشی این رنگ بیش تر نمایان می گردد. در هنگام استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ های تیره، نقش این رنگ ایجاد توازن در محیط و خارج کردن آن از فضای کسل کننده می باشد. استفاده از رنگ صورتی در کنار رنگ تیره بیش تر در طراحی های سنتی و کلاسیک به چشم می خورد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 5 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 723

به "جذابیت رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذابیت رنگ صورتی در طراحی دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید