رصد شیوع کرونا با سایت داوطلبانه کارکنان شرکت های فناوری

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، وب سایت یادشده که کرونا در نزدیکی شما یا covidnearyou نام دارد، با هدف رصد شیوع ویروس کرونا و نحوه گسترش آن راه اندازی شده است.

رصد شیوع کرونا با سایت داوطلبانه کارکنان شرکت های فناوری

ایده تأسیس این سایت توسط یکی از مدیران شرکت آلفابت و همسر وی مطرح شد. آنها وقتی احساس کردند مریض شده و به کرونا مبتلا شده اند، تلاش کردند برای تست دادن به پزشک مراجعه کنند. اما دکتر اعلام کرد چون آنها با هیچ فرد مبتلا به کرونایی در تماس نبوده اند، لزومی به این کار نیست.

در نهایت این دو نفر به فکر افتادند برای کمک به افرادی مشابه با خود که دوست دارند از شرایط شیوع کرونا در نقاط مختلف روبرو شوند و از آلوده شدن خود جلوگیری کنند، با دیگر مهندسان و پزشکان علاقمند تماس بگیرند. برای این کار از تجربیات برخی مهندسان گوگل که قبلاً همین کار را در مورد ویروس آنفولانزا انجام داده بودند، استفاده شد. همچنین چند پزشک علاقمند در بوستون تجربیات و اطلاعات خود را در این زمینه در اختیار مهندسان آلفابت قرار دادند.

در ادامه برخی مهندسان و کارکنان اپل، آمازون، مونگو دی بی، کلود فلیر و برخی شرکت های فناوری دیگر به پزشکان داوطلب و محققان دانشگاه هاروارد پیوستند تا وب سایت covidnearyou.org در دسترس قرار بگیرد.

در این وب سایت نقشه شیوع کرونا در نقاط مختلف آمریکا بر اساس اطلاعات در دسترس به نمایش درآمده و افراد علاقمند نیز می توانند با افزودن اطلاعات خود به این وب سایت بر غنا و دقت آن بیفزایند. کاربران با پاسخ دادن به تعدادی از سوالات مطرح شده در این سایت نیز می توانند از ابتلاء یا عدم ابتلای خود به کرونا مطلع شوند و سپس فهرستی از اماکن درمانی قابل مراجعه را مشاهده کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1026

به "رصد شیوع کرونا با سایت داوطلبانه کارکنان شرکت های فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رصد شیوع کرونا با سایت داوطلبانه کارکنان شرکت های فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید