رفت وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است

به گزارش تور بالی اندونزی، محمد جهانشاهی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن ثبت جهانی لوت، اظهار کرد: به منظور حفظ و توجه به معیارها و شاخص های پرونده این اثر جهانی، بحث مدیریت سفر و حضور گردشگران چه به صورت فردی و چه گروهی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رفت وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزان ترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه در اجرای این پروسه مناطق و بخشهای مختلف لوت در سه سطح سبز، نارنجی و قرمز تعریف شده اند، گفت: بر اساس این طبقه بندی که در بخشهای مختلف مدیریتی استان نیز مصوب شده است، رفت وآمد گردشگران به صورت عادی باید در محدوده سبز که حریم دو کیلومتر از جاده شهداد - نهبندان محسوب می گردد، انجام گیرد.

جهانشاهی توضیح داد: منظور این است که رفت وآمد گردشگران باید در محدوده دو کیلومتری حاشیه جاده صورت گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اضافه کرد: کسانی که قصد دارند، خارج از این محدوده سفر نمایند باید هماهنگی لازم را با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام دهند.

جهانشاهی بیان نمود: حفظ عرصه و سیمای طبیعی کلوت ها و سایر عارضه های بیابانی، رعایت اصول و ضوابط پرونده ثبت ملی و جهانی بیابان لوت و عدم وجود فاکتورهای ایمنی لازم برای گردشگران از جمله موارد مهمی است که باید در اولویت برنامه سفر گردشگران قرار گیرد.

وی توضیح داد: با توجه به گم شدن سه گردشگر در روز گذشته به دلیل ناآشنایی با منطقه، از گردشگران درخواست می گردد، بدون راهنما در این مناطق حضور پیدا ننمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 819

به "رفت وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفت وآمد گردشگران خارج از منطقه سبز کلوت های شهداد ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید