رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!

به گزارش تور بالی اندونزی، جدیدترین خبرها حکایت از این دارند که کانادا دیروز سه شنبه مورخ 20 آگوست 2019 پذیرش اکسپرس انتری را برگزار کرده و طی آن مجموعا 3600 دعوتنامه صادر نمود تا متقاضیان خوش اقبال بتوانند تقاضای خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه نمایند. امتیاز این متقاضیان حد اقل 457 بوده است.

رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!

گفتنی است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر جهان بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می کند. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می کند. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها یک ITA (یک دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می شود.

پذیرش دیروز پذیرشی کم سابقه بوده چرا طی مدت هشت روز بعد از آخرین پذیرش برگزار شد. معمولا بین پذیرش ها وقفه ای حداقل دو هفته ای است. نکته دیگر اینکه از 8 سپتامبر 2015 هیچ پذیرشی در روز سه شنبه برگزار نشده بود. افرادی که علاقه مند به ورود به صف انتظار اکسپرس انتری هستند می بایست در گام نخست واجد شرایط یکی از دسته مهاجرت کاری/اقتصادی کانادا باشند. آن سه دسته عبارت اند از Federal Skilled Worker Class، Federal Skilled Trades Class و Canadian Experience Class.

در این پذیرش هم اداره مهاجرت، شهفرایندی و پناهندگی از قاعده tie-break استفاده کرد: متقاضیان می بایست پروفایل خود قبل از 24 مارس 2019 راس ساعت 15:32:42 به وقت استاندارد شرقی ارائه می کردند. این بدین معنی است که متقاضیانی که پروفایل خود را قبل از این ساعت و تاریخ وارد صف انتظار اکسپرس انتری کرده اند و امتیازشان در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 457 بوده است در پذیرش دیروز دعوتنامه دریافت کرده اند و می توانند تقاضای اقامت دائم کانادا را به دولت فدرال ارائه کنند. با این حساب در پذیرش دیروز تعداد دعوتنامه های صادره در 2019 به 56200 رسید.

اداره مهاجرت کانادا از تاریخ 10 جولای در هر پذیرش 3600 دعوتنامه صادر کرده است. بین 30 ژانویه و 26 ژوئن در هر پذیرش مختص تمام برنامه های مهاجرتی 3350 دعوتنامه صادر کرد و این یعنی چهار پذیرش اخیر اکسپرس انتری 250 دعوتنامه بیشتر صادر شده است.

همانطور که قبلا بیان شد، معمولا بین پذیرش ها فاصله ای حد اقل دو هفته ای وجود دارد. اما کانادا این بار تنها ظرف مدت هشت روز دومین پذیرش را برگزار نمود. هر چقدر که فاصله بیشتری بین پذیرش ها بیفتد تعداد متقاضیانی که امتیاز بالاتری در صف انتظار دارند بیشتر است چون طبیعتا زمان بیشتری برای ورود آنان وجود داشته است. کاهش حداقل امتیاز در پذیرش دیروز را هم می توان ناشی از فاصله اندک بین دو پذیرش ها دانست.

علاوه بر این، بسیاری از استان های کانادا در اکسپرس انتری شرکت دارند و مسیرهای مهاجرتی خاص خود را دارند که به متقاضیان اکسپرس انتری اجازه می دهند تقاضای خود را برای انتخاب شدن از طرف استان ارائه کنند. هر متقاضی که از طرف استان انتخاب شود در سیستم جامع رتبه بندی یا CRS 600 امتیاز اضافی کسب می کند.

به نمونه های فرضی زیر از متقاضیانی که در پذیرش 20 آگوست 2019 دعوتنامه دریافت کرده اند توجه فرمایید:

علی و افسانه متاهل بوده و به ترتیب 34 و 29 ساله هستند. هر دو مدرک لیسانس دارند و به زبان انگلیسی مسلط هستند. آنها طی چهار سال اخیر به نام طراح گرافیک مشغول به کار بوده اند. با اینکه هیچ یک از آن دو تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل اما خواهر علی اقامت دائم کانادا را دارد و ساکن تورنتو است. متقاضی اصلی افسانه بود و باعث شد هر دو وارد صف انتظار اکسپرس انتری شوند. آنها با داشتن 458 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی واجد شرایط دعوتنامه در پذیرش دیروز سه شنبه مورخ 20 آگوست 2019 بوده اند.

ثریا 33 سال سن دارد. تحصیلات خود را تا مقطع فوق لیسانس ادامه داده و در کارنامه فعالیت شغلی خود چهار سال معلمی دارد. سطح دانش زبان انگلیسی او پیشرفته است. با اینکه تا به حال در کانادا نه کار کرده و نه تحصیل اما داشتن 549 امتیاز در سیستم جامع رتبه بندی برای دریافت دعوتنامه در پذیرش دیروز کفایت می کرده است.

خبرنگاران ضمن تبریک به متقاضیان پذیرفته شده، اظهار امیدواری می کند که فرایند برگزاری پذیرش ها یکی پس از دیگری با حجم بالای دعوتنامه ادامه یابد. کانادا قصد دارد طی 2019 و 2020 تعداد بیشتری مهاجر جذب کند و از این رو می توان امیدوار باقی ماند.

به خدمات اخذ ویزای تحصیلی بورسیه اخذ اقامت دائم نیاز دارید؟

فرم ارزیابی تکمیل کنید!

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 14 شهریور 1400 بروزرسانی: 14 شهریور 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1921

به "رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادی کم سابقه در اکسپرس انتری؛ سه شنبه و وقفه ای هشت روزه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید