سازمان جهانی یونسکو نخستین بار در سال 1999 میلادی 10 نوامبر را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد.

به گزارش تور بالی اندونزی، هدف از این نام گذاری پیوند میان فناوری های علمی، بهبود کیفیت زندگی عمومی و کاهش تهدیدهای اقلیمی که از تولید و فناوری های تکنولوژیک ناشی می شود، است.

سازمان جهانی یونسکو نخستین بار در سال 1999 میلادی 10 نوامبر را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد.

روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، فرصتی در اختیار جهانیان می گذارد تا بار دیگر علوم مختلف را برای ساختن جهانی بهتر بررسی کنند. چراکه در سایه پژوهش های علمی و توجه به استعدادهای بشری می توان برای چالش های گوناگون راه حل پیدا کرد.

از نظر یونسکو، علم به دانشمندانی نیاز دارد که خود به صلح می اندیشند و این امکان پذیر نیست مگر آنکه دانشمندان، اخلاق و خرد را همراه دانش خود کنند.

در واقع روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه، فرصتی را برای موسسات علمی، دولت ها، اجتماعات مدنی و دانشمندان فراهم می کند تا در مورد صلح و توسعه به بحث و مصاحبه بپردازند. در نگرش نوین یونسکو، صلح تنها به معنای نبود جنگ میان دولت ها نیست، بلکه می تواند به معنای شرایط یک مدیریت ملی سازنده، حل و فصل اختلافات و ایجاد هماهنگی در روابط میان بخش های مختلف یک جامعه باشد.

سازمان جهانی یونسکو انتظار دارد، کشورها در یک برنامه بلند مدت ده ساله، به مهم ترین اهداف تعریف شده دست یابند. بر همین اساس، همه ساله، روی یک هدف تأکید می کند و با نام گذاری آن، کشورها را تشویق می کند که برنامه آموزشی تدارک ببینند.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2026

به "سازمان جهانی یونسکو نخستین بار در سال 1999 میلادی 10 نوامبر را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد." امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان جهانی یونسکو نخستین بار در سال 1999 میلادی 10 نوامبر را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد."

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید