طرح یک لبخند زیبا

به گزارش تور بالی اندونزی، دندان ها جدا از اینکه در زندگی روزمره و حیات مادی انسان نقش مهمی دارند یکی از ملاک های زیبایی چهره هم محسوب می شوند، اما خیلی از افراد نقایصی در دندان های خود دارند که بر زیبایی شان تاثیر منفی گذاشته است. دندانپزشکی زیبایی راه چاره این مشکل است.

طرح یک لبخند زیبا

طرح یک لبخند زیبا

نویسنده:دکتر محمد اناری

دندان ها جدا از اینکه در زندگی روزمره و حیات مادی انسان نقش مهمی دارند یکی از ملاک های زیبایی چهره هم محسوب می شوند، اما خیلی از افراد نقایصی در دندان های خود دارند که بر زیبایی شان تاثیر منفی گذاشته است. دندانپزشکی زیبایی راه چاره این مشکل است.

دندانپزشکی زیبایی چیست؟

-به هر درمانی که باعث زیبایی دندان ها و طرح لبخندی زیبا گردد، دندانپزشکی زیبایی می گویند.

چه زمانی دندان ها زیبا می شوند؟

-زمانی اسم زیبایی به دندان ها اطلاق می گردد که آن ها سفید، مرتب و از لحاظ آناتومی دندان نرمال باشند.

درمان های زیبایی کدامند؟

-درمان های زیبایی شامل:سفید کردن دندان، ترمیم و اصلاح آناتومی دندان با مواد سفید و پروتزهای دندانی مانند لامینت می شوند.

سفید کردن دندان چیست؟

-سفید کردن دندان به دو صورت انجام می گردد:

1-درمان در منزل به وسیله خود بیمار

2-درمان در مطب به وسیله دندانپزشک

درمان های اجرا شده در مطب هم روش های مختلف دارد:

1-به وسیله مواد شیمیایی که هر جلسه در پانزده الی بیست دقیقه انجام می گردد و تعداد جلسات بستگی به مقدار سفید شدن دندان دارد.

2-مواد شیمیایی مکمل نور که به وسیله اشعه، مواد روی دندان فعال و دندان سفید می گردد.

آیا برای تمام دندان ها می توان سفید کردن را انجام داد؟

معمولاً سفید کردن برای دندان هایی که ترمیم و پرشدگی ندارند انجام می گردد، چون مواد سفید نماینده روی ترمیم دندان اثر مخرب دارند. ولی برای دندان هایی که ترمیم دارند می توان اول عمل سفید کردن دندان را انجام داد و سپس توصیه های آن ها را عوض کرد.

اصلاح آناتومی دندان با مواد کامپوزیت چگونه است؟

-مواد کامپوزیت به خاطر این که رنگی مطابق دندان دارند می توان از آن ها برای زیبا کردن دندان ها استفاده کرد که به صورت یک لایه روی دندان ها اضافه می گردد و رنگ و فرم آن ها را اصلاح می نمایند.

در خصوص پروتز لمینت شرح دهید؟

-گاهی مواقع چون مراقبت از درمان های کامپوزیتی مشکل است و با توجه به بهداشت ضعیف بیمار این درمان ها زود از بین می فرایند بنابراین برای اصلاح زیبایی به وسیله دندانپزشک روکشی برای دندان از جنس سرامیک تجویز می گردد.بدین ترتیب که یک لایه از روی دندان بیمار برداشته می گردد و با توجه به قالبی که گرفته شده یک لایه از جنس سرامیک ساخته شده و روی دندان قرار می گیرد و زیبایی و رنگ و شکل دندان اصلاح می گردد.

در خصوص نگین دندان شرح دهید؟

این نگین ها بیشتر در دختران جوان مد است و برای زیبایی لبخند خود از آن استفاده می نمایند. نگین های دندان در طرح ها، رنگ ها، جنس ها و مقدار های متفاوت وجود دارند و فقط برای نصب روی دندان ساخته شده اند. گونه هایی از این نگین ها متاسفانه در حال حاضر در فروشگاه ها و مغازه ها فروخته می گردد که چسب آن ها از مواد شیمیایی و برای دندان بسیار مضر است و به هیچ وجه استفاده از آن ها توصیه نمی گردد. نصب نگین دندان فقط باید به وسیله دندانپزشک انجام گردد.

درمان های زیبایی بیشتر در چه افرادی باید صورت بگیرد؟

-بیشتر این نوع درمان زیبایی به اشخاصی که بهداشت درمان بهتری دارند توصیه می گردد، مثلاً اگر فردی دچار بیماری لثه باشد معمولاً درمان های زیبایی دندان خوب جواب نمی دهد.

هزینه ی این گونه درمان ها چگونه است؟

هزینه ی درمان های زیبایی بستگی به مواد مصرفی، تجهیزات استفاده شده و هزینه های لابراتواری دارد. برای سفید کردن دندان معمولاً جلسه یی از صد تا سیصد هزار تومان و برای ترمیم و لامینت هر دندان هم از صد و پنجاه تا چهارصد و پنجاه هزار تومان متغیر است.

آیا سن بیمار در درمان زیبایی دندان تاثیر دارد؟

-درمان زیبایی دندان محدودیت خاصی ندارد و معمولاً می توان آن را برای تمام سنین انجام داد، البته به شرطی که بهداشت افراد مراجعه نماینده در سطح مطلوب باشد.

منبع:نشریه 7 روز زندگی، شماره 116.

منبع: راسخون
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1954

به "طرح یک لبخند زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح یک لبخند زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید