غازاریان: قهرمانی های داخلی پرسپولیس نشانه خوب بودن در آسیا نیست، موفقیت اولیه مجیدی روی عملکرد استراماچونی بود

به گزارش تور بالی اندونزی، پیشکسوت تیم استقلال گفت: قهرمانی هایی که پرسپولیس در لیگ برتر کسب نموده دلیل نمی گردد این تیم بتواند در لیگ قهرمانان آسیا پیروز گردد.

غازاریان: قهرمانی های داخلی پرسپولیس نشانه خوب بودن در آسیا نیست، موفقیت اولیه مجیدی روی عملکرد استراماچونی بود

از سفر با تور ارزون پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، پرسپولیس در فاصله چهار هفته مانده به خاتمه نوزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال چهارمین قهرمانی متوالی را در این رقابت ها به ویترین افتخارات خود افزود. آن هم در شرایطی که استقلال رقیب سنتی این تیم در سال های اخیر نتایجی گرفته که باب میل هوادارانش نبوده است. به همین منظور گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران در نظر دارد دیدگاه کارشناسان خبره را در خصوص پیروزیت های پرسپولیس و ناکامی های استقلال جویا گردد.

ژورس غازاریان در خصوص چهار قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر به خبرنگار ورزشی خبرنگاران اظهار کرد: اینکه پرسپولیس پیروز به کسب قهرمانی های متوالی می گردد دلیل بر خوب بودن این تیم در سطح قاره آسیا نیست و فقط در داخل ایران است که این تیم شرایط بهتری دارد. سرخ پوشان به خاطر مدیریت برانکو ایوانکوویچ که توانست تمامی اعضای تیم را یکدل و یکدست کند، تبدیل به تیم هماهنگی شدند و به واسطه همدلی که در تیم وجود دارد، این فصل نیز بدون برانکو قهرمان شدند.

وی اضافه نمود: در تیم های فوتبال ایران کیفیت بازیکنان تفاوت چندانی با یکدیگر نمی نماید. موضوعی که باعث می گردد یک تیم در شرایط بهتری قرار بگیرد فاصله طبقاتی است که آن تیم به واسطه پول بیشتر، مدیریت مناسب و مربیگری حرفه ای در قیاس با دیگر تیم ها ایجاد می نماید. در استقلال هم آندره آ استراماچونی می توانست فضایی همانند پرسپولیس را ایجاد کند اما مدیریت باشگاه استقلال خودش دوست نداشت که این پیروزیت رقم بخورد. بعید نیست که در سال های آینده این رویه عوض گردد و پرسپولیس شرایط فعلی استقلال را پیدا کند و بالعکس، آبی پوشان به شرایط کنونی سرخ پوشان برسند.

پیشکسوت تیم استقلال افزود: علت پیروزیت مربیانی چون برانکو و استراماچونی این است که آن ها تمامی بازیکنان تیمشان را به یک چشم نگاه می نمایند و هیچ تفاوتی میان شاگردان خود قائل نمی شوند. آن ها به گونه ای تیمشان را مدیریت می نمایند که تمامی بازیکنان به این درک برسند که پیروزیت تیم در اولویت است و بازیکن به تنهایی نقش در پیروزیت یک تیم ندارد.

وی یادآور شد: اگر پرسپولیس تیم بسیار خوبی است باید در سال های اخیر در آسیا هم به عنوان قهرمانی دست پیدا می کرد ولی شاهد این هستیم که چنین اتفاقی رخ نداد. قهرمانی در لیگ داخلی اگر بیش از انگشتان دو دست هم باشد اما در سطح قاره چنین اتفاقی رخ ندهد، بدون تردید کیفیت فنی تیمی که قهرمان شده، در سطح لیگ کشورش است و به اندازه ای نیست که بتواند قهرمانی در سطح آسیا را شامل گردد.

غازاریان در خصوص اینکه بعد از رفتن استراماچونی سطح انتظارات بالا از مجیدی باعث شد تا او نتواند پیروزیتی به دست آورد، عنوان نمود: در هر تیمی در جهان بعد از اینکه سرمربی عوض می گردد، تا دو ماه ساختار تیم به خاطر اثرات سرمربی اخراج شده است. اگر مجیدی در اوایل کارش در استقلال پیروز بود نباید آن را به حساب او گذاشت بلکه بازیکنان استقلال با شیوه ای که استراماچونی به آن ها آموخته بود عمل می کردند و نتیجه می گرفتند. در واقع مجیدی روی عملکرد مربی ایتالیی پیروز بود. حتی اگر بهترین مربی جهان هم سرمربی استقلال گردد، تا دو ماه نمی تواند تغییرات چندانی در این تیم ایجاد کند و نباید توقع پیروزیت از آن مربی را داشت چون بازیکنان به شیوه ای عادت نموده اند که برای تغییر آن احتیاج به زمان است.

وی در خصوص اینکه پرسپولیس می تواند با یحیی گل محمدی طلسم قهرمانی در آسیا را بشکند، توضیح داد: گل محمدی سرمربی خوبی است ولی باید در رقابت های آسیایی کسب تجربه کند. زحمات او را نباید انکار کرد چراکه مدیریت بسیار خوبی داشت و باعث شد تیمش خیلی زود به عنوان قهرمانی دست پیدا کند ولی زمانی می توانیم مدعی قهرمانی در آسیا باشیم که تجربه لازم برای پیروزیت در این رقابت ها را داشته باشیم. توانایی، تعصب و غیرت و تمام فاکتورهای لازم برای پیشرفت در بازیکنان ایرانی بیش از دیگر بازیکنان آسیایی است ولی عدم نظم و انضباط و وجدان کاری نمی گذارد تیم های ایرانی در سطح قاره آسیا پیروز باشند.

4048/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1362

به "غازاریان: قهرمانی های داخلی پرسپولیس نشانه خوب بودن در آسیا نیست، موفقیت اولیه مجیدی روی عملکرد استراماچونی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غازاریان: قهرمانی های داخلی پرسپولیس نشانه خوب بودن در آسیا نیست، موفقیت اولیه مجیدی روی عملکرد استراماچونی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید