غذای گربه چیست؟

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران : گربه از حیواناتی است که بسیاری از افراد در خانه خود نگهداری می نمایند.

غذای گربه چیست؟

گربه در نژادها و شکل های بسیار متنوعی وجود دارد. گربه های ایرانی بسیار معروفند. افراد زیادی هستند که به گربه علاقه دارند و در خانه شان نگهداری می نمایند. تغذیه گربه بسیار مهم است. در این مطلب به نکات مهم درباره غذای گربه پرداخته ایم.

اگر به حیوانات خانگی علاقه مند هستید و به تازگی صاحب یک گربه یا بچه گربه شده اید اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید نحوه نگهداری و تغذیه گربه می باشد. تغذیه یکی از مهمترین مباحث در پرورش و نگهداری تمامی حیوانات خانگی است. در این مقاله شما را هدایت می کنیم تا اطلاعات خود را در مورد غذای گربه افزایش دهید.

غذای گربه بالغ چیست؟

قطعا غذای یک گربه وحشی که در طبیعت زندگی می نماید و غذای خود را با شکار کردن و با تحرک و زحمت زیاد به دست می آورد با یک گربه خانگی که از کمترین تحرک برخوردار بوده و غذای خود را همواره به صورت آماده از صاحب خود دریافت می نماید؛ احتیاجات غذایی یکسانی ندارند. بنابراین کیفیت و کمیت جیره غذایی آنها متفاوت خواهد بود. یک غذای متعادل برای یک گربه خانگی، غذایی است که تمامی احتیاجات غذایی شامل: پروتئین، چربی، کربوهیدارت، ویتامین ها، مواد معدنی و انرژی را برای بدن موجود زنده، تامین کند.

شما می توانید در کنار گوشت از مواد غذایی دیگری مانند پنیر، شیر و تخم مرغ هم بهره ببرید. به هرحال منبع پروتیین باید حداقل یک بیستم جیره غذایی گربه های بالغ را تشکیل دهد. یک دهم جیره غذایی گربه های جوان و در حال رشد و یک سوم جیره غذایی بچه گربه هایی که از شیر گرفته شده اند، باشد. غذای خشک گربه شما باید حاوی پروتئین حیوانی زیاد و پروتیین گیاهی کمی باشد چرا که هضم غذاهای گیاهی بعضی وقت ها برای گربه ها سخت شده و باعث بیماری گربه شما می شوند. کربوهیدرات غذای گربه شما هم نباید بیشتر از 10 درصد آن را تشکیل دهد. یک غذای مفید و سالم برای گربه حاوی گوشت، ماهی یا مرغ تازه است.

گفتنی است که گربه ها در مقاسیه با سگ های خانگی، به غذا، پروتیین و انرژی بیشتری (نسبت به وزنشان) احتیاج دارند ولی از جهت دیگر از آنجایی که آنها ساعات زیادی از روز را به استراحت و خواب می پردازند، استعداد بیشتری برای چاق شدن دارند. بنابراین عدم توجه به غذای گربه ممکن است باعث افزایش وزن گربه گردد.

گربه ها باید روزانه چقدر و چگونه تغذیه شوند؟

در نظر داشته باشید که با افزایش سن از تعداد وعده های غذایی گربه ها کاسته شده و در عوض میزان آن اضافه می گردد. برای مثال:

برای یک بچه گربه 3 ماهه تعداد 6 وعده غذا که هر وعده حاوی 180 گرم غذا باشد، کافی است.

برای یک گربه 8 ماهه 3 وعده غذا (هر وعده 350 گرم) کافی است.

برای گربه های بالغ 2 وعده (هر وعده 400 گرم) در نظر گرفته می گردد ولی آنهایی که آبستن هستند، باید از 4 تا 5 وعده غذا (هر وعده 450 گرم) برخوردار شوند.

گفتنی است که این اعداد و ارقام کاملا دقیق نیستند. چون گربه ها با توجه به جنس، نژاد، سن، شرایط زیست و میزان تحرک روزانه و … احتیاجهای متفاوت به غذا دارند. در واقع میزان جیره نباید به میزان ای باشد که حیوان را دچار چاقی و تنبلی کند و در عین حال نباید تا حدی هم باشد که گربه لاغر و ضعیف گردد. در نتیجه برترین معیار برای تعیین میزان جیره و دفعات وعده غذایی، نظر دامپزشک شما است.

نکته دیگری که باید در مورد تغذیه گربه ها آن را رعایت کنید این است که هیچ موقع جیره غذایی را یکدفعه و بطور ناگهانی تغییر ندهید زیرا این کار باعث بروز اختلالات گوارشی خواهد شد. در نظر داشته باشید که وقتی یک گربه تازه به خانه می آورید مهم است که رژیم غذایی قبلی اش را ادامه دهد و اگر شما از رژیم غذایی قبلی اش راضی نیستید می توانید پس از مدتی آرام آرام رژیم غذایی گربه خود را تغییر دهید. قرار دادن غذایی که به آن عادت نموده است یکی از راه های کاهش استرس گربه در روبرو با فضای تازه هم هست.

نکته دیگر در مورد غذای گربه شما این است که در هر وعده غذایی از ترکیبات مختلف بهره ببرید. برای مثال اگر شما گوشت پخته شده را در یک وعده به گربه بدهید و برای وعده بعدی از پنیر و تخم مرغ بهره ببرید، هیچ گاه آنها را نخواهد خورد تا شما مجبور شوید غذای مورد دلخواه او یعنی گوشت را به وی بدهید. پس توصیه می کنیم برای وعده های غذای گربه مخلوطی از گوشت، سبزیجات پخته، سیب زمینی، روغن و … را تهیه کنید.

غذای مناسب بچه گربه چیست؟

به طور طبیعی بچه گربه ها تا 2 ماهگی شیر مادر را مصرف می نمایند. اگر شما از بچه گربه ای بدون مادر نگهداری می کنید باید از شیر خشک با لاکتوز کم بهره ببرید. بچه گربه ها دندان هایشان از دو هفتگی ظاهر می گردد. بنابراین از سن سه هفتگی به غذای جامد علاقه نشان می دهند.

نکاتی که باید در رابطه با غذای گربه بدانیم

به یاد داشته باشید که گربه ها نسبت به تغییرات مزه و طعم آب بسیار حساس هستند. برای تامین آب مورد احتیاج گربه، از آب پاکیزه و یا شیر می توانید بهره ببرید.

شیر را به هر نسبت که خود گربه تمایل دارد به وی بدهید.

گوشت را کاملا پخته و سپس به گربه بدهید تا از سالم بودن آن مطمئن باشید.

استخوان های داخل گوشت را که احتمال می دهید باعث آزار حیوان گردد را از آن جدا کنید.

بهتر است که گوشت را به خصوص گوشت ماهی و مرغ را به صورت تکه های ریز و خرد شده در آورید.

در صورت خرید غذای کنسروی دقت کنید بیشتر حاوی گوشت باشد تا مواد متفرقه.

مقادیر زیاد جگر در غذای گربه ممکن است باعث بروز اسهال در حیوان خواهد شد.

تخم مرغ خام باعث اختلال در جذب یکی از ویتامین های گروه ب به نام بیوتین می گردد بنابراین حتما آن را بپزید.

پنیر منبع غنی از پروتیین بوده و می توانید آن را به صورت خام یا همراه با سایر غذاها پخته و به گربه بدهید.

وجود چربی در غذای گربه ها بسیار اهمیت دارد. برای تامین چربی مورد احتیاج حیوان می توانید از روغن های گیاهی و حیوانی بهره ببرید.

در مورد سبزیجات هم توصیه می گردد انواع تازه آن را خرد نموده و به صورت مخلوط با گوشت، جلوی گربه بگذارید.

برای تهیه غذای مقوی برای گربه خود می توانید به مراکز فروش غذای گربه بروید و غذای مورد احتیاج خود را به آسانی تهیه فرمایید.

برترین غذای خشک برای گربه

غذای گربه خشک بسیار مناسب است زیرا می توانید وقتی خانه نیستید ، غذای گربه خود را به اسم و هنگامی که آنها می خواهند بخورند. بعلاوه از ماندگاری بالایی برخوردار است و یکی از گزینه های مقرون به صرفه قیمت برای غذاهای گربه است. همواره باید مطمئن شوید که غذای گربه ای که مواد طبیعی در آن موجود است - به خصوص پنج ماده اول موجود در برچسب. غذای گربه خشک همواره باید همراه با غذای مرطوب و ترجیحا با مواد طبیعی مانند گوشت مرغ یا ماهی پر گردد.

مواد غذایی مرطوب

غذای مرطوب از آب بسیار بالاتری نسبت به کباب برخوردار است و بنابراین می تواند برای گربه شما بسیار مفید باشد. همانطور که در بالا ذکر شد ، گربه ها به طور طبیعی آب نمی نوشند و برای استفاده از کاسه آب باید به آنها آموزش داده گردد. اگر این کار نکرد ، می توانید گربه خود را روی غذای مرطوب قرار دهید تا به افزایش رطوبت آنها یاری کند. با این حال ، مواد غذایی کنسرو مرطوب و مرطوب می توانند کمی گرانتر از مواد غذایی خشک باشند و نگهداری و سرو آن بسیار آسان است.

غذای خام

رژیم غذایی خام کاملاً طبیعی است و رژیم غذایی را که گربه شما در طبیعت تجربه می نماید تقلید می نماید. در وحشی ، گربه ها به شدت گوشتخوار هستند و فقط گوشت خام را می خورند. بنابراین ، می تواند برای آنها بسیار مفید باشد که سعی نمایند این را در خانه تکثیر نمایند. رژیم غذایی خام گربه معمولاً عاری از چیزهایی مانند BHA و BHT است. این مواد نگهدارنده شیمیایی هستند و به طور بالقوه برای حیوانات مضر هستند. با این حال ، تهیه گوشت خام برای گربه شما هر روز می تواند پرهزینه و وقت گیر باشد ، به خصوص با توجه به مسئله اضافه شده به غذای فاسد شده و نگهداری آن سخت است. به همین علت همواره برای بسیاری از دارندگان گربه گزینه مناسبی نیست.

غذای گربه خشک در مقابل مواد غذایی کنسرو گربه مرطوب و گربه

بعلاوه باید بین غذای گربه مرطوب و خشک گزینش کنید. هر دو جوانب مثبت و منفی خود را دارند.

غذای گربه خشک

نقاط مثبت

مقرون به صرفه تر

نگهداری بیشتر

نقاط منفی

رطوبت کمتری دارد

پروتئین کمتری دارد

کربوهیدرات بیشتر

غذای گربه مرطوب

نقاط مثبت

محتوای رطوبت

پروتئین بیشتر

کربوهیدرات کمتری

نقاط منفی

گران تر است

گربه ها دارای احساس تشنگی کم هستند که می تواند منجر به کم آبی بدن و در نهایت مسائل ادراری و کلیه گردد. غذای مرطوب می تواند به کمبود آبی که گربه شما مصرف می نماید یاری کند. اگر تصمیم دارید از غذای مرطوب بهره ببرید ، بهتر است یک برنامه غذایی را برای گربه خود تعیین کنید ، جایی که آنها می توانند در هر جلسه غذا را تمام نمایند.

احتیاجهای اصلی تغذیه ای گربه ها

پروتئین از گوشت ، ماهی یا منبع مرغی به نام آنها

تائورین ، یک اسید آمینه لازم است

بعضی دیگر از ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنزیم ها و اسیدهای چرب

آب

گربه ها احتیاجی به کربوهیدرات ندارند ، اگرچه ذرت ، گندم و برنج به اسم پرنماینده برای غذاهای کنسرو شده و خشک گربه استفاده می شوند. مواد دیگر ، مانند چسب ، طعم دهنده و رنگ آمیزی ، به وسیله سازندگان مواد غذایی گربه اضافه می گردد تا خواسته های زیبایی شناختی مصرف نماینده را برآورده کند. اگرچه مواد نگهدارنده ضروری هستند ، برای تازه نگه داشتن مواد غذایی برای گربه های ما ، به هیچ وجه نباید مواد غذایی کنسرو شده مجاز به مدت طولانی باقی بمانند .

چه عناصر غذایی در غذاهای گربه بد است؟

درست همانطور که مواردی وجود دارد که حتما باید به گربه خود بدهید ، لیستی از مواد تشکیل دهنده آن وجود دارد که گربه شما نباید آن را بخورد. بعضی از ترکیبات مناسب برای گربه ها نیستند و در صورت مصرف ، می توانند به آنها آسیب برساند.

بیشتر این ترکیبات بد تحت اسم مواد تشکیل دهنده کم کیفیت قرار می گیرند. اگر این مواد از مکانی مقرون به صرفه تهیه شده باشند یا مبهم یا بدون نسخه باشند ، ممکن است ناسالم باشند و مسائل سلامتی را در گربه شما از جمله دیابت ، بیماری کلیوی ، سرطان و چاقی بدتر می نمایند. بعلاوه لیستی از مواد تشکیل دهنده ای وجود دارد که قطعاً باید از آنها دور شوید - کیفیت پایین یا خیر. مواد لازم مانند رنگ های مصنوعی یا طعم دهنده ها ، مواد نگهدارنده مصنوعی یا مصنوعی ، ذرت ، گندم ، سویا ، شکر ، هر محصول جانبی ، چربی ریز شده ، کاراگینان ، ویتامین 3K ، نیترات سدیم و نیترات سدیم.

نکاتی که قبل از خرید غذای خشک گربه با بدانیم

سن گربه خود را در نظر بگیرید

توجه به این نکته لازم است که غذاهای خشک گربه اغلب با توجه به سن گربه گروه بندی می شوند. جدا از آن ، شما باید بدانید که فرمولهای مختلف انرژی بیشتری را برای رشد بچه گربه ها فراهم می نمایند. بنابراین ، این فرمول ها در نظر دارند تا از نظر سلامتی ، میزان و سن خود برترین نوع تغذیه را به حیوان خانگی شما ارائه دهند.

وقتی قصد خرید برترین غذای گربه را دارید ، حتما سن دقیق گربه خود را بدانید. با این کار ، اگر حیوان خانگی شما فقط دوازده ماه سن داشته باشد ، یک غذای بچه گربه خریداری می کنید. برای غذاهای ارشد گربه ، اگر بالای 8 سال سن دارند ، این مواد غذایی را بخرید.

مارک های غذای خشک گربه مقرون به صرفه

پس از تعیین شدن سن گربه خود ، قدم بعدی تحقیق در مورد برترین مارک ها است. شما باید درک کنید که مارک های مختلفی برای انتخاب غذای گربه ها وجود دارد . اطمینان حاصل کنید که برترین مارک تجاری را که تمام مواد اولیه مورد احتیاج حیوان خانگی شما را دارد خریداری می کنید.

میزان غذای خشک گربه مقرون به صرفه

بیشتر مواد غذایی کنسرو شده در میزان های مختلف بسته بندی می شوند. هنگام خرید خود ، باید بفهمید که گربه شما چه چیزی را دوست دارد و از خرید بسته های بزرگتر مطمئن شوید.

با یک دامپزشک مشورت کنید

یک دامپزشک حرفه ای می تواند شما را هدایت کند تا از مارک مناسب مورد احتیاج خود بهره ببرید. دامپزشک شما بیشترین دانش را در مورد تعیین احتیاجهای خاص گربه شما دارد. بنابراین ، باید به توصیه های آنها اعتماد کنید و یاد بگیرید که به سخنان آنها گوش فرا دهید.

در ادامه این مطلب از راهنمای خرید غذای خشک گربه توجه شما را به 30 مدل برتر از این نوع محصولات جلب می نماییم. ناگفته نماند تمام این غذاهای خشک گربه از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند و دارای مناسب ترین قیمت هم می باشند. شما عزیزان می توانید با مطالعه هر مورد به اطلاعات بیشتر در مورد محصول انتخابی تان دست پیدا کنید.

30 مدل از برترین غذای خشک گربه خانگی

1. غذای خشک گربه بالغ پتمال مدل Chicken &Beef وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

7x30x38 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پتمال

کشور سازنده

ایران

سایر تعیینات

مناسب برای گربه های بالغ

ترکیبات: مرغ،گوشت قرمز،برنج،ماهی و…….

تامین نماینده تمامی احتیاج حیوان از جمله انواع مواد معدنی و ویتامین ها

مانع از بلع ناگهانی غذا تسریع در هضم

جذب بهتر و تمیز نگهداشتن دندانها و لثه

مراقبت از پوست و موی حیوان(کاهش ریزش مو)

جلوگیری از بوی بد دهان و حفظ سلامت آن

جلوگیری از آلرژیهای فصلی

رفع مسائل گوارشی

موجب شادی و نشاط حیوان

فراوری شده از مواد ارگانیک و طبیعی

فاقد هرگونه مواد شیمیایی و مصنوعی

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

2.غذای خشک گربه مفید کد persian-01 وزن 1 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

10x7x10 سانتی متر

وزن

1000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

مفید

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

3.غذای خشک بچه گربه دکتر جان مدل Super Premium میزان 1 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

34 × 25 × 4 سانتی متر

وزن

1000 گرم

گونه حیوان

گربه

سایر توضیحات

دارای ترکیباتی از گوشت، استخوان؛ غذای دریایی، چربی، برنج، ماهی، پودر تخم مرغ، سیب زمینی، جگر، فیبر، سبزیجات و …

مناسب برای گربه با وزن 1 تا 13 کیلوگرم

مکمل بسیار مفید برای بچه گربه ها

سرشار از مواد مغذی

دارای استاندارد ISO 9001

شماره مجوز: 123/53425

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

4.غذای خشک بچه گربه لوکا مدل mother & baby وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

25x18x25 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

لوکا

کشور سازنده

ایران

سایر تعیینات

کیفیت سوپر پریمیوم

با طعم گوشت مرغ تازه و برنج

حاوی پودر جگر - پودر گوشت - تائورین- چربی طیور - ذرت و برنج - عصاره سبزیجات - سیب زمینی - پودر گوجه فرنگی -شیر خشک

حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری

بسیار خوش خوراک

مخصوص بچه گربه و مادران شیرده

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

5.غذای خشک گربه آدی کت مدل سوپر پریمیوم وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

50x30x50 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

با طعم مرغ و سبزیجات

کیفیت سوپر پریمیوم

دارای دوازده آمینو اسید ضروری

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

6.غذای خشک گربه بالغ دیامانت مدل Adult وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

23x9x33 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

دیامانت

سایر توضیحات

محصول اتریش

حاوی:

%50گوشت

%25 مرغ

%1,5 ماهی

%23,5 پروتئین ماهی

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

7.غذای خشک گربه بالغ دیامانت مدل Adult وزن 6 کیلوگرم

تعیینات محصول غذای خشک گربه بالغ دیامانت مدل Adult وزن 6 کیلوگرم

ابعاد

40x30x10 سانتی متر

وزن

6000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

دیامانت

سایر توضیحات

محصول اتریش

حاوی:

%50گوشت

%25 مرغ

%1,5 ماهی

%23,5 پروتئین ماهی

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

8.غذای خشک گربه پتچی مدل Adult Cat وزن 400 گرم

تعیینات محصول

ابعاد

21*11*8 سانتی متر

وزن

400 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پت چی

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

9.غذای خشک گربه پتمال مدل Beef & Fish وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

7 * 30 * 37 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پتمال

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

سوپرپریمیوم

مناسب برای گربه های بالغ

تامین نماینده تمامی احتیاج حیوان از جمله انواع مواد معدنی و ویتامین ها

مانع از بلع ناگهانی غذا

تسریع در هضم

جذب بهتر و تمیز نگهداشتن دندانها و لثه

مراقبت از پوست و موی حیوان(کاهش ریزش مو)

جلوگیری از بوی بد دهان و حفظ سلامت آن

جلوگیری از آلرژیهای فصلی

ایمنی سیستم گوارشی و حفاظت از مخاط روده

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

10.غذای خشک گربه پرامی مدل Adult cat وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

20x15x6 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

جونده , گربه

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

11.غذای خشک گربه پرامی مدل Adult وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

15x6x20 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پرامی

سایر توضیحات

حاوی 23 درصد پروتئین خالص

فاقد مواد حساسیت زا و چاق نماینده

بسیار خوش خوراک

تنظیم نماینده دستگاه گوارش

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

12.غذای خشک گربه پرامی مدل kitten وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

15x6x20 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پرامی

سایر توضیحات

حاوی 36 درصد پروتئین خالص

فاقد گلوتون و مواد چاق نماینده مضر

تنظیم نماینده دستگاه گوارش

بسیار خوش خوراک

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

13.غذای خشک گربه پرامی مدل Senestive وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

15x6x20 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

پرامی

سایر توضیحات

حاوی 29 درصد پروتئین تغلیظ شده خالص

فاقد مواد حساسیت زا و چاق نماینده

دارای طعم و بوی دلچسب برای گربه های حساس

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

14.غذای خشک گربه جوسرا مدل classic premium وزن 10 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

50x20x100 سانتی متر

وزن

10000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

جوسرا

کشور سازنده

آلمان

سایر توضیحات

غذای خشک پرمیوم جوسرا مخصوص گربه بالغ با طعم سالمون

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

15.غذای خشک گربه دکتر جان مدل Super Premium میزان 1 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

34 × 25 × 4 سانتی متر

وزن

1000 گرم

گونه حیوان

گربه

سایر توضیحات

دارای ترکیباتی از گوشت، استخوان؛ غذای دریایی، چربی، برنج، ماهی، پودر تخم مرغ، سیب زمینی، جگر، فیبر، سبزیجات و …

مناسب برای گربه با وزن 1 تا 13 کیلوگرم

مکمل بسیار مفید برای بچه گربه ها

سرشار از مواد مغذی

دارای استاندارد ISO 9001

شماره مجوز: 123/53425

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

16.غذای خشک گربه رویال فید مدل Indoor Adult وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

9 × 25 × 35 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

رویال فید

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

مخصوص گربه های بالغ

ساخته شده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی

حفظ سلامتی و شادابی گربه

ساخته شده از ذرت، برنج، پودر گوشت طیور، آرد گندم، پودر ماهی و چربی طیور

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

17.غذای خشک گربه رویال فید مدل kitten وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

9 × 25 × 35 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

رویال فید

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

مخصوص گربه های Kitten

ساخته شده از مواد اولیه ارگانیک و طبیعی

حفظ سلامتی و شادابی گربه

ساخته شده از ذرت، برنج، پودر گوشت طیور، آرد گندم، پودر ماهی و چربی طیور

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

18.غذای خشک گربه رویال کنین مدل Hair & Skin وزن 2 کیلوگرم

غذای خشک گربه رویال کنین مدل Hair & Skin وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

19x10x38 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

Royal Canin

سایر توضیحات

ساخت کشور فرانسه

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

19.غذای خشک گربه رویال کنین مدل Urinaryوزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

19x10x36 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

رویال کنین

سایر توضیحات

مناسب برای گربه های بالغ

یاری به حفظ و بهبود سلامت دستگاه ادراری

حاوی پروتئین و مواد معدنی

پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه

درمانی و مقوی

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

20.غذای خشک گربه رویال مدل indoor adult وزن 1.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

10×35×45 سانتی متر

وزن

1500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

royal feed

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

مناسب گربه های بالغ خانگی

مخلوط گوشت مرغ ، ماهی و گوساله

دارای امگا سه و شش

ویتامین های مورد احتیاج گربه

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

21.غذای خشک گربه سلبن مدل Indoor Cat وزن 2.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

40x20x10 سانتی متر

وزن

2500 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

سلبن

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

22. غذای خشک گربه سلبن مدل Kitten وزن 2.5 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

40x20x10 سانتی متر

وزن

2500 گرم

گونه حیوان

گربه

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

23.غذای خشک گربه مفید کد TEH-PERS01 وزن 1 کیلوگرم

غذای خشک گربه مفید کد TEH-PERS01 وزن 1 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

10x10x4 سانتی متر

وزن

1000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

MOFEED

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

24.غذای خشک گربه مفید مدل ADULT TEH وزن 2 کیلوگرم بسته 6عددی

ابعاد

10x5x2 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

کشور سازنده

ایران

سایر توضیحات

ویتامین ها : ویتامین E، ویتامین C

نیاسین ، بیوتین، ریبوفلاوین، کلسیم پانتوتنات ، پیریدوکسین هیدروکلراید ویتامین B6

ویتامین A استات ، تیامین مونونیترات

ویتامین B1 ، ویتامین B12 ، اسید فولیک، ویتامین D3

تورین، متیونین، پتاسیم سیترات ، نمک ، مواد معدنی :روی، آهن

منگنز، سولفات مس ، کلسیم ، ید ، مس ، سلنیوم

گلوکوزامین هیدروکلراید، عصاره چای سبز، ال کارنیتین

کندریتین سولفات، توکوفرول و اسید سیتریک

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

25.غذای خشک گربه مفید مدل ADULT1400 وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

5x5x5 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

MOFEED

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

26.غذای خشک گربه مفید مدل PERSIAN CAT وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

10x7x10 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

مفید

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

27.غذای خشک گربه مفید مدل TEH-ADULT10 وزن 10 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

18x8x4 سانتی متر

وزن

10000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

MOFEED

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

28.غذای خشک گربه مفید مدل TEH-KITTEN N وزن 2 کیلوگرم

ابعاد

10x8x4 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

برند

MOFEED

کشور سازنده

ایران

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

29.غذای خشک گربه هپی کت مدل میکس وزن 10 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

60x40x15 سانتی متر

وزن

10000 گرم

گونه حیوان

گربه

کشور سازنده

آلمان

قیمت روز و خرید و پرداخت در محل

30.غذای خشک گربه یامی کد 015 وزن 2 کیلوگرم

تعیینات محصول

ابعاد

20x20x30 سانتی متر

وزن

2000 گرم

گونه حیوان

گربه

غذای گربه رویال کنین

برند رویال کنین فراوری نماینده بین المللی و توزیع نماینده غذای سگ و گربه بوده که در سال 1968 تاسیس شده است. هدف از ایجاد این برند فراوری غذای حیوانات خانگی بر پایه آخرین تحقیقات علمی است. این برند با توجه به احتیاجهای تغذیه ای نژادهای مختلف سگ و گربه و هم چنین در نظر گرفتن سنین مختلف آنها غذاهای گربه و سگ را فراوری می نماید و به صاحبان آن ها یاری می نماید تا حیواناتی سالم را نگهداری نمایند و احتیاجهای تمامی صاحبان حیوانات خانگی را در سراسر دنیا رفع نموده است.

نحوه خرید غذای گربه

اگر قصد انتخاب یکی از برترین غذاهای خشک گربه را دارید باید قبل از خرید و انتخاب محصول به نکاتی توجه کنید تا بتوانید با خیالی آسوده یک غذای با کیفیت و مناسب با شرایط حیوان تان تهیه کنید. در ادامه قصد داریم تا این نکات مهم را برای شما عزیزان به اشتراک بگذاریم.

1-سن گربه خود را در نظر بگیرید

غذاهای خشک گربه اغلب از نظر سن برای گربه ها دسته بندی می شوند و به فروش میرسند. زیرا گربه ها در هر سنی احتیاجمند مواد مغذی خاصی هستند. از این رو قبل از خرید حتما به سن حیوان تان توجه کنید زیرا این نکته می تواند بر کیفیت تغذیه گربه شما بسیار تاثیر گزار باشد. در غذاهای خشک گربه ها فرمول های خاصی در نظر گرفته شده اند که شما می توانید با توجه به سن ، میزان و سلامتی حیوان تان یک محصول مناسب تهیه کنید.

اگر سن گربه شما 12 ماه یا کمتر است حتما میبایست یک غذای بچه گربه انتخاب کنید.

اگر گربه شما 1 الی 7 سال دارد ، میبایست یک غذای بزرگسال انتخاب کنید.

2-به محدودیت های غذایی توجه کنید

انواع گربه ها احتیاجهای غذایی خاص خودشان را دارند برای مثال گربه هایی که دارای اضافه وزن و یا کمبود وزن هستند میبایست رژیم غذایی سالم و مناسبی داشته باشند تا بتوانند به وزن مطلوب و بهتری برسند. بعلاوه بعضی از غذاهای خشک گربه مخصوص گربه هایی ساخته می شوند که عقیم شده و یا عقیم نشده اند. از این رو هنگام انتخاب غذای خشک بسیار به محدودیت های غذایی گربه تان توجه کنید.

3-با دامپزشک خود مشورت کنید

دامپزشک شما بیشترین اطلاعات و دانش را در مورد تعیین احتیاجهای حیوان خانگی شما دارد. از این رو برترین راه برای دریافت مشاوره در مورد برنامه غذایی گربه تان مشورت با دامپزشک حیوانتان میباشد. دامپزشک ها با معاینه سلامتی و شرایط جسمی گربه شما یک برنامه غذایی در مورد باید ها و نباید های تغذیه به شما ارائه میدهند. و این میتواند در خرید غذای گربه بسیار به شما یاری کند.

4- در مورد برند مورد نظر تحقیق کنید

امروزه برند های زیادی در زمینه غذای گربه فعالیت مینمایند. از این رو قبل از خرید و انتخاب محصول تان سعی کنید در پی برندی باشید که مدتی است در بازار وجود دارد و از معروفیت خوبی در فراوری غذاهای با کیفیت برخوردار است. بعلاوه باید در پی برندی باشید که چندین محصول مختلف داشته باشد تا در صورتی که احتیاجهای غذایی گربه شما با گذشت زمان تغییر کرد. جا به جایی مواد غذایی بین برند ها تاثیری بر دستگاه گوارش گربه شما نداشته باشد.

5-از خرید غذاهای غیر ضروری خوددای کنید

اغلب غذاهای خشک گربه حاوی مواد غذایی ضروری هستند که به طور کلی برای سلامتی گربه شما مفید هستند. این غذاها اغلب دارای پروتئین ، کلسیم ، چربی و ویتامین ها ضروری گربه ها هستند اما بعضی از غذاها حاوی موادی مانند آرد ذرت و محصولات گیاهی میباشند که اصلا پیشنهاد نمی شوند زیرا این غذاها فقط فقط خاصیت سیر نمایندگی داشته. و باعث می گردد که گربه شما بدون دریافت مواد غذایی ضروری ، احساس سیری کند.

منبع: رکنا
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1932

به "غذای گربه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذای گربه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید